ترجمه فیلم، ترجمه زیرنویس

Movie Translation

سفارش زیرنویس همکاری بعنوان مترجم

نقد و بررسی انیمیشن جدید Pete’s Dragon

pete1

شاید با شنیدن نام انیمیشن اژدهای پیت خاطرات زیادی برایتان زنده شود. این انیمیشن که برای اولین بار در سال ۱۹۷۷ توسط کمپانی دیزنی ساخته شد ترکیبی است از لایو اکشن، انیمیشن، بازیگری ضعیف و موسیقی یکنواخت. ایده کلی این انیمشین جالب بود –دوستی یک پسر تنها با یک اژدها- اما به خوبی به جزئیات آن پرداخته نشده بود. همینطور استفاده از لایو اکشن باعث شده بود بسیار متفاوت تر از انیمیشن های دیگر به نظر برسد که البته هم اکنون شاهد نمونه های به روز شده این تکنیک در انیمیشن هایی مانند سیندرلا، کتاب جنگل و دیو و دلبر هستیم. اگر کمپانی دیزنی میخواهد همچنان به سراغ انیمیشن های کلاسیک خود برود، چرا آن ها را ارتقاء ندهد؟

pete4

بازسازی اژدهای پیت چندان خوب از آب درنیامده است. در این انیمیشن خبری از موسیقی نیست و صحنه ها و داستان کاملا متفاوت با نمونه اصلی بوده و تنها چیزی که حفظ شده وجود پسر بچه و اژدها است. در نسخه جدید پدر و مادر پیت طی سفرشان به منطقه ای ناشناخته در شمال آمریکا در یک تصادف جان خود را از دست می دهند. پیت در حالی که اشک میریزد وارد جنگل می شود اما در دام گرگ ها می افتد اما در همین حال یک اژدهای بزرگ سبز او را نجات می دهد و پیت نام او را الیوت می گذارد. به لطف توانایی الیوت در نامرئی شدن و وجود درخت های انبوه در جنگل، پیت و اژدهای سبز رنگ شش سال در یک خانه درختی زندگی کردند تا اینکه چوب بر ها آن ها را پیدا کردند و یک خانواده مهربان پیت را نجات دادند.

pete2

با نگاه به ساخته پیشین دیوید لوِری هیچکدامشان بی گناه نیستند که فیلمی دراما و اکشن بود، شاید انتخاب او به عنوان کارگردان این انیمشین کامپیوتری کمی عجیب بود زیرا بیشتر مانند شعری بود که به تصویر کشیده شده تا یک فیلم اکشن! با این حال انتخاب های او الهام بخش هستند. او حس زندگی و واقع بینانه ای به صحنه ها بخشید. فضای شهر خیالی نیست اما این حس را القا می کند که از جامعه به دور است، مکانی ناشناخته که موجودات داخل آن کیلومتر ها دورتر از جنگل های اطراف زندگی می کنند. این انیمیشن با تمامی ویژگی های خوبی که دارد نمی تواند در رده انیمیشن های کلاسیک دیزنی قرار گیرد زیرا طرح داستان آن از یک داستان کوتاه گرفته شده که به یک فیلم بلند تبدیل شده است. با این حال این انیمیشن ممکن است نسبت به نسخه اصلی موفق تر ظاهر شود.

pete6

شما میتوانید زیرنویس انگلیسی و فارسی این انیمیشن را از زیر دریافت نمایید.

شما می توانید تریلر انیمیشن را از کانال آپارات فیلم مترجم مشاهده نمایید.

مترجم : ب. فاطمی

منبع : EmpireOnline

دانلود زیرنویس انگلیسی و فارسی انیمیشن Pete's Dragon

Download SRT

مطالب مرتبط

مطلب بعدی مطلب قبلی