ترجمه فیلم، ترجمه زیرنویس

Movie Translation

سفارش زیرنویس همکاری بعنوان مترجم

نقد و بررسی انیمیشن جدید Storks

storks4

این روزها چه فیلم هایی برای کودکان مناسب هستند؟ اغلب فیلم های انیمیشن! گاهی در این فیلم ها صحنه هایی وجود دارد که مناسب کودکان نیست و یا معمولا حاوی پیام هایی در رابطه با نیکی  به پدر و مادر، محبت به هم نوع یا توانایی های فردی خاص است و در بیشتر آن ها شاهد صحنه هایی عجیب و ابتکاری هستیم. با این حال نکته ای که درباره ی فیلم های سینمایی مناسب مخاطب کودک صدق می کند این است که قیاس های ضد و نقیضی در آن به چشم می خورد. نیکلاس استولر که کارگردانی فیلم «فراموش کردن سارا مارسال» را به عهده داشت، در انیمیشن لک لک ها به عنوان نویسنده و کارگردان ظاهر شده و تناقضات را به اوج خود رسانده است. با این وجود این انیمیشن بر اساس موضوعی ساخته شده که احتمالا تنها برای مخاطب بزرگسال جالب است، و آن پاسخ به این سوال است: «بچه ها از کجا می آیند؟». اغلب والدین در جواب به این سوال به پرندگان نوک دراز، یعنی لک لک ها اشاره میکنند. موضوع این انیمیشن درباره تمام کارهای نامعقولی است که والدین به نام فرزندان خود انجام می دهند ،با این حال در آخر متوجه می شویم این فیلم که ظاهرا مخاطبش کودکان هستند در واقع حاوی پیامی درباره ی والدین است.

storks3

داستان از آن جایی شروع می شود که وبسایت Cornerstore.com که وبسایتی مشابه آمازون، اما برای تحویل نوزادان است، نقل و انتقالات خود را به آخرین انواع کالاهای مصرفی تغییر داده است. کارمندان این شرکت که لک لک ها هستند، هم اکنون مانند هواپیماهای بدون خلبان جا به جایی ها را انجام می دهند، همچنین کپسول های فلزی تغییر کاربری داده و به جای انتقال نوزادان، تلفن های هوشمند را منتقل می کنند. همه چیز به خوبی پیش می رود تا وقتی که جونیور (با صدا پیشگی اندی سمبرگ)، مدیر مجموعه، درمیابد که به زودی ترفیع می گیرد. هانتر (با صداپیشگی کلسی گرامر)، مدیر عامل شرکت «کورنر استور» اصرار دارد که جونیور برای اینکه شایستگی خود را برای شغل جدیدش ثابت کند باید تولیپ، یکی از قدیمی ترین کارکنان شرکت را اخراج کند؛ تولیپ در نتیجه یک خرابکاری در تحویل نوزادان مجبور به زندگی با لک لک ها شده بود و اکنون در آستانه ۱۸ سالگی قرار دارد. در همین حال، در دنیای انسان ها، پسربچه ی خیال پردازی به نام نِیت زندگی میکند که والدینش (با صداپیشگی جنیفر انیستون و تای بارول) به دلیل مشغله ی کاری او را به حال خود رها کرده اند، بنابراین او خواستار یک نوزاد برادر می شود.

storks1

او تصمیم می گیرد با ارسال نامه ای به کوه لک لک ها این درخواست را عملی کند. سرانجام این نامه به دست تولیپ که دختری جذاب و در عین حال حواس پرت است می افتد و تصمیم میگیرد آن را به ماشین بچه سازی برساند. در نتیجه –بر اساس خط سیر داستان- یک بچه تولید می شود! تولیپ که نسبت به این نوزاد، و جونیور که نسبت به تولیپ احساس مسئولیت می کند ماجراجویی خود برای تحویل نوزاد را آغاز می کنند. این ماجراجویی به خوبی و در عین حال به طرز عجیبی آغاز می شود. انیمیشن لک لک ها با تمام جذابیت خود، خط داستانی بی معنا و آشفته دارد. علاوه بر اندی سمبرگ، صداپیشگان با استعداد دیگری نظیر کیگان مایکل  کی، جوردن پیِل، دنی تیریو، استیون کریگر گلیکمن و کیتی کروان که تجربه خوبی در این حرفه دارد به صداپیشگی پرداخته اند. در مجموع باید گفت که تماشای این انیمیشن بسیار لذت بخش خواهد بود. فیلمنامه به خوبی نوشته شده و در بخش کوچکی از آن گرگ ها هم حضور دارند. انیمیشن لک لک ها تمام ویژگی های یک انیمیشن خوب از شرکت پیکسار را دارد.

storks6

برای سفارش زیرنویس انگلیسی و یا زیرنویس فارسی انیمیشن Storks به بخش سفارش ترجمه مراجعه نمایید.

شما می توانید تریلر انیمیشن را از کانال آپارات فیلم مترجم مشاهده نمایید.

مترجم : ب. فاطمی

منبع : TheAtlantic

مطالب مرتبط

مطلب بعدی مطلب قبلی