ترجمه فیلم، ترجمه زیرنویس

Movie Translation

سفارش زیرنویس همکاری بعنوان مترجم

سیاره زیبا: تصاویر خیره کننده فضایی از زمین

planet 1

حتما می توانید حدس بزنید که صحنه های این مستند بسیار بهت آور هستند. قطعا نمی توانید از تصاویر سه بعدی زمین که از فضا گرفته شده اند و بر روی صفحه نمایش بزرگ آیمکس نمایش داده می شوند چشم بردارید! حتی کوچک ترین لحظاتی که از ایستگاه فضایی بین المللی فیلمبرداری شده اند بسیار شگفت انگیز هستند. این مستند به کارگردانی تونی مایرز بوده و ناسا در ساخت آن مشارکت داشته است؛ فیلمبرداری ها همچنین توسط فضانوردان حین انجام ماموریتشان در فضا انجام شده است. این فضانوردان حین انجام تحقیقات و انجام ماموریت فضایی خود تصاویر زیبایی از زمین خلق کرده اند. جدیدترین اثر تونی مایرز چشم انداز تازه ای از زندگی بر روی کرهء خاکی را با دوربین های شناور در میان فضانوردان ایستگاه فضایی بین المللی مقابل دیدگان شما می آورد. تیم پیک دربارهء این مستند در صفحه توییتر خود نوشته است: «این مستند در مقایسه با نمونه های مشابه تنها از روی تفنن ساخته شده است»

planet 2

دیدن اقیانوس های بیکران، بیابان های وسیع و رشته کوه ها از آن ارتفاع زیاد بسیار الهام بخش و شگفت انگیز است. صحنه های رعد و برق های عظیم و شفق ها و شهرهایی که در تاریکی شب نور خیره کننده متصاعد میکنند بسیار باشکوه است. جالب تر از همه این ها دیدن فضانوردان معلق در فضا است که مشغول انجام وظایف خود هستند، در این میان یکی از فضانوردان در حالت شناور به خواب رفته است، یکی دیگر لباس فضایی خود را بر تن می کند و دوباره آن را از تن در می آورد که مثل فیلم های کمدی برادران مارکس به نظر می رسد! باید اقرار کنم تا به حال هیچ وقت جذب دیدن شامپو روی سر شخصی نشده بودم! خانم مایرز کارگردان و تدوین گری خبره ای است، با این حال بهتر بود در فیلمنامه اش از خاطرات شخصی خود استفاده می کرد تا بینندگان پس از دیدن صحنه های فوق العاده فیلم بیشتر جذب آن شوند. نمایش جزئیات بیشتر دربارهء ماموریت فضانوردان و دانش فضایی نیز می تواند کمک شایانی به جذب بیشتر مخاطب کند.

planet 7

این فیلم مستند که جنیفر لارنس آن را روایت می کند جایگاه خوبی هم در میان بزرگسالان و هم مخاطبان جوان تر دارد و در برگیرندهء یک پیام زیست محیطی قوی و در عین حال دلگرم کننده و خوش بینانه است. صحنه های این مستند ترکیبی هستند از تصاویر لحظه به لحظه ایستگاه فضایی بین المللی –از مراقبت از موها در گرانش صفر گرفته تا تعمیر قطعات خارجی- و نمای کلی از خشکی های روی کره زمین که پدیده های طبیعی مانند رعد و برق، رودخانه ها، نیمه تاریک مدار ۳۸ درجه و آلودگی های ایجاد شده توسط بشر را به نمایش در می آورد. بیان راوی آنقدر صمیمانه است که گویی تجربه زیادی در صداپیشگی و گویندگی دارد، علاوه بر این، مباحث علمی توام با جزئیات جالب و موسیقی زیبای فیلم این مستند را به یک محصول خارق العاده تبدیل کرده است. نتیجه کار، نمایش باشکوهی از این کره خاکی است که به ما این امکان را می دهد با لذت بردن از جلوه های ویژه طبیعی، از فضای ماورای جو به زمین بنگریم.

planet 6

برای سفارش زیرنویس انگلیسی و یا زیرنویس فارسی مستند A Beautiful Planet به بخش سفارش ترجمه مراجعه نمایید.

شما می توانید تریلر مستند را از کانال آپارات فیلم مترجم مشاهده نمایید.

مترجم : ب. فاطمی

منبع : NY Times, Guardian

مطالب مرتبط

مطلب بعدی مطلب قبلی