ترجمه فیلم، ترجمه زیرنویس

Movie Translation

سفارش زیرنویس همکاری بعنوان مترجم

نگاهی به فیلم آنت

لئوس کاراکس، کارگردان مطرحی که تاکنون آثار چشمگیری مانند هالی موتورز و پولا اِکس را از وی دیده‌ایم، فیلمی درام و موزیکال روانه سالن‌های سینما کرده است. این اثر در روزهای اول اکران توانست نظر منتقدان سخت‌گیر هالیوود را به خود جلب کند. فیلمی که از آن صحبت می‌کنیم آنِت (Annette)، نام دارد و در کنار کارگردان، هنرپیشه‌های سرشناسی نیز در این فیلم هنرنمایی می‌کنند. آدام درایور و ماریون کوتیار در میان فهرست این هنرپیشه‌ها خودنمایی می‌کنند. از آنجایی که به‌راحتی نمی‌توان از کنار فیلم‌های لئوس کاراکس گذشت، اکران جدیدترین فیلم این کارگردان مطرح را به فال نیک می‌گیریم تا نگاهی به داستان آنت بیندازیم و با عوامل ساخت این اثر آشنا شویم.

ماجرای فیلم آنت از چه قرار است

آدام درایور، در فیلم آنت، نقش کمدین استارتاپی را بازی می‌کند. این کمدین دوران پرفروغی را پشت سر می‌گذارد و روزگار بر وفق مراد وی است. کمدینی که از وی صحبت می‌کنیم در فیلم با نام هِنری مک‌هِنری شناخه می‌شود. هنری به بانوی زیباچهره‌ای نرد عشق می‌بازد. این بانو خواننده اپراست و صدای ملکوتی دارد. این خواننده اپرا را در فیلم با نام آن دِسفرانوکس می‌شناسیم. پس از مدتی که هنری و ماریون در کنار هم روزگار می‌گذرانند، ماریون از هنری باردار می‌شود. در نهایت نیز دختری با نام آنت به دنیا می‌آید. روزگار برای این دختر کوچک ماجراهای خاصی در آستین نهان دارد. مدتی از ازدواج ماریون و هنری می‌‌گذرد تا اینکه ۶ زن از هنری شکایت می‌کنند. این زن‌ها مدعی‌اند که هنری به آنها تجاوز کرده است. این اتفاق زندگی حرفه‌ای هنری را در مقام کمدین استارتاپ خدشه‌دار می‌کند و به نابودی می‌کشاند.

در نتیجه هنری و ماریون که با دشواری‌های زیادی در زندگی زناشویی روبه‌رو هستند، برای کناره‌گیری از اطرافیان به سفری تفریحی می‌روند تا رابطه خود را دوباره از نو بسازند. همان‌گونه که از فیلم‌های درام انتظار دارید، در این سفر دونفره اتفاق‌های غیرمنتظره‌ای پیش روی این زوج عاشق‌پیشه قرار می‌گیرد تا فیلم آنت به اثری خاص در سبک درام و موزیکال تبدیل شود.

هنرپیشه‌‌ها و عوامل فیلم آنت

برای شما گفتیم که آدام درایور، ستاره نقش اول این فیلم است. ماریون کوتیلارد زیبارو نقش همسر آدام درایور را در فیلم بازی می‌کند. در کنار این هنرپیشه‌های طرازاول، سایمون هِلبرگ و دِوین مک‌دوول نیز نقش‌آفرینی چشمگیری در فیلم آنت دارند. لئوکس کاراکس، کارگردان فرانسوی سکان کارگردانی این اثر را در دست گرفته است. فیلمنامه این اثر را ران مائِل،‌ سال مائِل و لئوکس کاراکس نوشته‌اند. با توجه به آثاری که تاکنون از این کارگردان سرشناس دیده‌ایم، می‌توان انتظار داشت فیلم آنت، اثری جالب و درخور توجه از آب در بیاید. از طرف دیگر از آنجایی که این فیلم در سبک درام و موزیکال ساخته شده، بدون شک طرفداران این سبک را راضی نگه می‌دارد.

در مجموع باید گفت طرفداران آدام درایور با ما هم عقیده‌اند که این هنرپیشه خوش‌آتیه، مدتی است فیلم بد بازی نکرده و آثار وی یکی از دیگری زیباتر است. با این حساب فیلم آنت نیز انتخاب مناسبی برای علاقه‌مندان این هنرپیشه به حساب می‌آید. از طرف دیگر از آنجایی که مدتی است در سبک کمدی و موزیکال، اثر برجسته‌ای را ندیده‌ایم، فیلم آنت طرفداران این سبک را نیز راضی نگه می‌دارد.

مطالب مرتبط

مطلب بعدی مطلب قبلی