ترجمه فیلم، ترجمه زیرنویس

Movie Translation

سفارش زیرنویس همکاری بعنوان مترجم

هرچه که قبل از دیدن سریع‌ و‌ خشمگین ۹ باید بدانید

چیزی حدود ۲ دهه از اکران اولین نسخه از مجموعه فیلم‌های سریع‌ و خشمگین (Fast & Furious) می‌گذرد. در این فیلم خودروهای سریع جولان می‌دادند و هنرپیشه‌های خوش‌تیپ آن صحنه‌هایی را پیش روی مخاطب گذاشتند که تاکنون نظیر آنها را در پرده نقره‌ای ندیده بودیم.

سریع و خشمگین در کمترین زمان ممکن به یکی از پدیده‌های هالیوود تبدیل شد. کاملاً مشخص بود سلاطین هالیوود به راحتی از کنار چنین پدیده‌ای گذر نمی‌کنند. به همین دلیل حدود ۲ سال بعد دومین نسخه از فیلم‌های سریع و خشمگین راهی سالن‌ها سینما شد. این فیلم نیز خوش درخشید تا جای پای مجموعه فیلم‌های سریع و خشمگین را در سینمای اکشن هالیوود محکم کند.

از آن زمان به بعد تقریباً هر یکی دو سال یک‌بار شاهد نسخه جدیدی از سریع و خشمگین هستیم. از این مجموعه تاکنون فیلم‌های هیجان‌انگیز سریع و خشمگین ۱، سریع‌ و خشمگین ۲، سریع و خشمگین: توکیو دریفت، سریع و خشمگین ۴، سریع ۵، سریع و خشمگین ۶، خشمگین ۷، سرنوشت خشمگین و سریع و خشن تقدیم می‌کند: هابز و شاو را دیده‌ایم.

با این حساب می‌توان گفت در مجموع ۱۰ فیلم از سری فیلم‌های سریع و خشمگین اکران شده که در هرکدام از آنها داستان‌های هیجان‌انگیزی پیش روی مخاطب قرار گرفته است. تعداد زیاد فیلم‌های مجموعه سریع و خشمگین باعث شده تا سرنخ داستان از دست مخاطبان جدید و قدیمی این اثر خارج شود. به همین دلیل اکران فیلم سریع و خشمگین ۹ را به فال نیک گرفتیم تا به نکته‌هایی اشاره کنیم که قبل از تماشای این اثر باید حتماً درجریان آنها قرار بگیرید.

کارگردان سریع و خشمگین ۹ همان کسی است که سریع و خشمگین: توکیو دریفت را ساخت

اگر از طرفداران مجموعه فیلم‌های سریع و خشمگین هستید، حتماً سریع و خشمگین: توکیو دریفت را دیده‌اید. این اثر به عنوان سومین فیلم از مجموعه فیلم‌های سریع و خشمگین حسابی گل کاشت و طرفداران زیادی پیدا کرد.

برای این طرفداران خبر خوشی داریم؛ زیرا ساخت سریع و خشن ۹ نیز به کارگردان سریع و خشمگین: توکیو دریفت واگذار شده است. به این ترتیب جاستین لین (Justin Lin) کارگردانی فیلم سریع و خشمگین ۹ را برعهده دارد.

جالب است بدانید جاستین لین کارگردانی سه اثر از این مجموعه فیلم‌ها را بر عهده داشته است. با این حساب با خیال جمع می‌توانید انتظار صحنه‌‌های هیجان‌انگیزی را در سریع و خشمگین ۹ داشته باشید.

جاستین لین پس از کارگردانی فیلم سریع و خشمگین ۶، سکان ساخت هفتمین اثر از این مجموعه را به جیمز وان ( james wan) واگذار کرد. سریع‌ و خشمگین ۹ که درمیان علاقه‌مندان با نام اِف ۹ (F9)، نیز شناخته می‌شود، نظر منتقدان و طرفداران را بدست آورده است. با این حساب انتظار می‌رود سکان کارگردانی سریع و خشمگین ۱۰ به عنوان آخرین فیلم از این مجموعه فیلم‌ها باز هم در دستان توانمند جاستین لین قرار بگیرد.

بر اساس جدیدترین خبرهای رسانه‌های هالیوودی، سریع و خشمگین ۱۰ به عنوان آخرین فیلم از این مجموعه فیلم‌ها در سال ۲۰۲۳ روانه پرده نقره‌ای خواهد شد.

جان سینا در سریع و خشمگین ۹ برادر دام است

دامینیک توروتو (Dominic Toretto) که در مجموعه فیلم‌های سریع و خشمگین وی را با نام دام (Dom) می‌شناسیم، نقش‌اول داستان را برعهده دارد. همان‌گونه که حتماً‌ می‌دانید، وین دیزل (Vin Diesel)، کچل خوش‌تیپ هالیوودی نقش‌آفرینی دام را انجام می‌دهد.

در سریع و خشمگین ۹ سروکله برادر دام پیدا می‌شود. با توجه به عضله و هیبت دام، انتظار داریم برادر وی نیز بزن‌بهادر و هیکل باشد. اینجاست که جاستین لین در مقام کارگردان برای ایفای نقش برادر دام، به جان سینا (John Cena)، قهرمان کشتی‌کج، پیشنهاد می‌دهد.

از قرار معلوم برادر دام،‌ نقش مقابل وی را بازی می‌کند تا در سریع و خشمگین ۹ شاهد مصاف ۲ برادر باشیم.

جِیکوب (Jakob)، برادر دام است و در فیلم از وی با نام استاد دزدها یاد می‌شود. این‌گونه که پیداست گذار سایفر (Cipher)، در سریع و خشمگین ۹ به جیکوب، برادر دام می‌افتد. اگر یاد شما باشد، سایفر زنی زیبارو اما حیله‌گر بود که در سریع و خشمگین ۸ دردسرهای زیادی برای دام و یارانش درست کرد.

سایفر در نهمین نسخه از این مجموعه فیلم‌ها به جیکوب پیشنهاد وسوسه‌‌انگیزی برای نابودی برادرش، دام می‌دهد. اگر فیلم‌های سریع و خشمگین را دیده‌اید، حتماً به خوبی می‌دانید که خانواده برای دام از هر چیزی مهم‌تر است. به این ترتیب باید ببینیم دام در نهمین قسمت از این فیلم‌ها چگونه با برادرش رفتار خواهد کرد.

هِن به سریع و خشمگین ۹ باز می‌گردد

هِن (Hen)، شخصیت ماجراجویی بود که یکی از قسمت‌های قبلی سریع و خشمگین ۹ جان خود را در تصادفی دلخراش از دست داد. در این قسمت دیدیم که خودروی هن آتش گرفته است؛ اما هرگز سوختن وی را ندیدیم. این‌گونه که پیداست هِن از این حادثه جان سالم به در برده و یک بار دیگر در سریع و خشمگین ۹ شاهد حضور وی هستیم.

ایفای شخصیت هن در سریع و خشمگین ۹ همانند نسخه‌های قبلی این مجموعه به سانگ کانگ (Sung Kang )، هنرپیشه خوش‌تیپ هالیوودی واگذار شده است. در حال حاضر مشخص نیست هن چگونه از خودروی سوزان نجات پیدا می‌‌کند، اما با توجه به سابقه‌ای که از نویسندگان سریع و خشمگین داریم، بدون شک حضور دوباره هن در نهمین قسمت از این مجموعه با داستانی باورپذیر انجام می‌شود.

جالب است بدانید سانگ کانگ در سال ۲۰۰۲ در فیلمی خارج از مجموعه سریع و خشمگین، نقش‌آفرینی شخصیت هن را بر عهده داشت. این فیلم توسط جاستین لین کارگردانی شد و در آن با داستانی هیجان‌انگیز روبه‌رو بودیم.

تویوتا اِی‌۹۰ جی‌.‌آر سوپرا در سریع و خشمگین ۹ جولان می‌دهد

اگر تریلرهای سریع و خشمگین ۹ را دیده‌اید، حتماً چشم شما به تویوتا جی‌.آر سوپرا (Toyota A90 G.R Supra)، در این تبلیغات افتاده است. از طرف دیگر اگر خاطرتان باشد تویوتا اِی‌ ۹۰، خاطره‌انگیزترین خودروی فیلم‌های سریع و خشمگین است که صحنه‌‌های درخشانی را از این خودرو دیده‌ایم.

حضور مدل جدیدتر این تویوتا در سریع و خشمگین ۹، ادای احترامی به تویوتا ای ۸۰ به حساب می‌آید. در کنار تویوتا ای ۹۰ جی.‌آر سوپرا، شاهد جولان خودروهای فوق‌ سریع دیگری نیز هستیم.

داج چارجر (Dodge Charger)، داج چارجر هِل‌کَت (Dodge Charger Hellcat)، شورولت نُووا اس‌اس (Chevrolet Nova SS)، نوبل ام ۶ (Noble M600)، مرسدس ای.‌ام‌جی جی‌.‌تی‌.‌آر و پونتیاک فیِرو از دیگر خودروهای طرازاولی به حساب می‌آیند که در سریع و خشمگین ۹ خودنمایی می‌کنند.

سریع و خشمگین ۹ در قسمت‌های متنوعی از دنیا فیلمبرداری شده

با توجه به سابقه‌ای که از مجموعه فیلم‌های سریع و خشمگین داریم، در نهمین قسمت این مجموعه فیلم‌ها نیز منتظر لوکیشن‌های منتوعی از سرتاسر دنیا هستیم. این فیلم پرهزینه در لس‌آنجلس، لندن، ادینبرگ، تفلیس و چند منطقه خوش‌ آب‌و‌هوا در تایلند فیلمبرداری شده است.

به این ترتیب باید گفت کمربندهای خود را در حین تماشای سریع و خشمگین ۹ محکم ببندید؛ زیرا با مشاهده این فیلم در دنیای خیال، نیمی از دنیا را زیر پا خواهید گذاشت.

در سریع و خشمگین ۹ خبری از دوئین جانسون و جیسون استاتهام نیست

به دنبال افزایش صحنه‌های پرخرج به فیلم‌های سریع و خشمگین، هنرپیشه‌های طرازاول بیشتری هم به این فیلم‌ها اضافه شدند تا با تیمی از هنرپیشه‌های خوش‌تیپ در این فیلم‌ها روبه‌رو باشیم. دامینیک توروتو، لِتی اورتیز (Letty Ortiz )، رومان پیِرز (Roman Pearce)، تِج پارکر و میا توروتو به عنوان شخصیت‌های ثابت سریع و خشمگین ۹ به حساب می‌آیند.

با این حساب می‌توان گفت جای دوئین جانسون و جیسون استاتهام در نقش‌های هابز و شاو در نهمین قسمت از مجموعه فیلم‌های سریع و خشمگین کاملاً خالی است. ناگفته نماند یکی دو سال پیش نسخه اسپین‌آفی از این مجموعه فیلم‌ها با نام سریع و خشمگین تقدیم می‌کند: هابز و شاو را دیده‌ایم.

در این نسخه دوئین جانسون و جیسون استاتهام در کنار یکدیگر قرار گرفتند و دمار از روزگار دشمنان درآوردند. ماجرای ساخت نسخه اسپین آف از داستان اصلی فیلم‌های سریع و خشمگین کار را به کدورت میان دوئین جانسون و وین دیزل کشاند.

از قرار معلوم جانسون و استاتهام یک بار دیگر در دهمین نسخه از فیلم‌های سریع و خشمگین به دیگر قهرمان‌های بزن‌‌بهادر فیلم می‌پیوندند.

در بازه داستانی فیلم سریع و خشمگین ۹، دوائین جانسون و جیسون استاتهام گرفتار ماجراجویی‌های دیگری هستند که در این فیلم به آنها اشاره‌ای نمی‌شود.

مایکل روکر در سریع و خشمگین ۹ هنرنمایی می‌کند

مایکل روکر (Michael Rooker ) در سریال مردگان متحرک خوش درخشید. هنرنمایی وی در این سریال را برای حضور در فیلم‌های دنیای مارول باز کرد. این هنرپیشه معروف در سریع و خشمگین ۹ نیز حضور دارد تا کارنامه فیلم‌های اکشن مایکل روکر کامل شود.

از آنجایی که نمی‌خواهیم داستان سریع و خشمگین ۹ را لو بدهیم، به نقش مایکل روکر در این فیلم اشاره نمی‌کنیم؛ اما با توجه به نقش‌آفرینی‌هایی که از این هنرپیشه دیده‌ایم، مطمئن باشید نقشی خاص در سریع و خشمگین ۹ را از این هنرپیشه خوش‌آتیه خواهید دید.

ساخت دنباله فیلم سریع و خشمگین ۹ بیشتر از یک سال طول می‌کشد

اشاره کردیم که سریع و خشمگین ۱۰، خط پایانی به تمامی قسمت‌های این مجموعه می‌‌کند و آخرین سریع و خشمگینی است که روانه سالن‌های سینما می‌شود. قرار بود سریع و خشمگین ۱۰ کمتر از یک سال پس از اکران نهمین نسخه از این مجموعه فیلم‌ها، روانه سالن‌های سینما شود. از قرار معلوم مراحل ساخت این نسخه بیشتر از یک سال طول می‌کشد.

با این حساب می‌توان گفت طرفداران سریع و خشمگین نباید زودتر از ۲۰۲۳ منتظر اکران آخرین نسخه از این فیلم‌ها باشند. در این بین وین دیزل نیز اشاره کرده که ممکن است آخرین نسخه از فیلم‌های سریع و خشن در ۲ قسمت ساخته شود.

دام صاحب فرزند می‌شود

اهمیت خانواده در سری فیلم‌های سریع و خشمگین به هواداران ثابت شده است. در این بین از آنجایی که فرزند استحکام خانواده را به دنبال دارد، در سریع و خشمگین ۷، لِتی برای دام فرزند پسری به دنیا می‌آورد. دام، نام برایان را برای فرزندش انتخاب می‌کند.

ماجرای نامگذاری برایان نیز داستان جالبی دارد. اگر قسمت‌های آغازین سریع و خشمگین را دیده‌اید، حتماً پاول واکر، (Paul William Walker IV‎)، بازیگر فقید نقش برایان را می‌شناسید. مرگ نابهنگام پاول واکر در دنیای واقعی باعث شد تا در مجموعه فیلم‌های سریع و خشن نیز کار این شخصیت به پایان برسد.

دام که علاقه خاصی به برادر همسرش داشت، برای زنده نگه داشتن یاد وی، نام برایان را برای پسرش انتخاب می‌کند.

سایفر هنوز دست از شیطنت برنداشته است

دام و یارانش در نسخه قبلی سریع و خشن حال سایفر را می‌گیرند؛ اما از قرار معلوم سایفر حسابی ادب نشده و در نسخه نهم این مجموعه باز می‌گردد. جالب اینجاست که سایفر کینه‌شتری دارد و در نسخه جدید سریع و خشمگین می‌خواهد از دام انتقام بگیرد. جالب‌تر اینکه برای انتقام‌گیری برادر دام را علیه وی تشویق می‌کند.

اینجاست که داستانی خاص در سریع و خشن ۹ رقم می‌خورد تا علاقه‌مندان یک بار دیگر در کنار جولان خودروهای سریع‌السیر، با شخصیت‌های خاکستری در فیلم روبه‌رو شوند.

خطری بسیار بزرگ در سریع و خشمگین ۹ دنیا را تهدید می‌کند

همان‌گونه که از فیلم‌های اکشن انتظار داریم، در بیشتر این فیلم‌ها انسان‌های شرور به دنبال نابودی دنیا هستند. ماجرای سریع و خشمگین ۹ نیز از قرار معلوم همین رویکرد را دنبال می‌کند. این‌گونه که پیداست، دام و همدستانش با توطئه‌ای بسیار بزرگ مواجه می‌شوند.

هلن میلر در نقش مادر شاو هنرنمایی می‌کند

هلن میلر، بازیگر افسانه‌ای در فیلم سریع و خشمگین ۹ حضور دارد و با ایفای نقش زنی حیله‌گر، ثابت می‌کند که دود هنوز از کنده بلند می‌شود. ملیر در این فیلم نقش کوئینی (Queenie)، مادر شاو را بر عهده دارد.

اگر خاطر شما باشد، هلن میلر در نقش کوئینی در سریع و خشن ۶ نیز حضور داشت. با این حساب باید ببینیم دام و یارانش چگونه با کوئینی کنار می‌آیند.

هما‌ن‌گونه که وعده داده بودیم تمامی چیزهایی که باید قبل از تماشای سریع و خشمگین ۹ بدانید را با شما درمیان گذاشتیم. امیدواریم به لطف این اطلاعات، از تماشای نهمین قسمت مجموعه فیلم‌های سریع و خشمگین حسابی لذت ببرید. در پایان پیشنهاد می‌کنیم اگر شما هم از طرفداران دوآتشه سریع و خشمگین هستید و اطلاعات جالبی از جدیدترین قسمت این فیلم‌ها می‌دانید، این اطلاعات را در قسمت نظرات با ما و دیگر خواننده‌ها به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط

مطلب بعدی مطلب قبلی