ترجمه فیلم، ترجمه زیرنویس

Movie Translation

سفارش زیرنویس همکاری بعنوان مترجم

پائول واکر در فیلم خشمگین ۷

پائول واکر (Paul Walker) دوست داشتنی، یکی از اصلی ترین بازیگران مجموعه فیلم پر طرفدار سریع و خشن (The Fast and the Furious) بود. او پیش از اتمام تصویر برداری فیلم خمشگین ۷ (Furious 7) از دنیا رفت. مرگ وی چالش های بسیار بزرگی را پیش روی کارگردان این فیلم، جیمز ون (James Wan) قرار داد. او مجبور بود تا دلیلی قانع کننده و درخور برای وجود نداشتن برایان دوست داشتنی و پرطرفدار (که پائول واکر در آن نقش هنرنمایی می کرد) پس از فیلم خشمگین ۷ در این مجموعه فیلم  داشته باشد. تهیه کننده این فیلم نیل موریتز (Neal Moritz) اذعان داشت که پس از مرگ پائول واکر آن ها آنقدر سردرگم شده بودند که گمان می کردند مجبور هستند از اتمام این فیلم صرف نظر کنند.

اما مرگ پائول واکر همگان را در شوک فرو برد. بازیگران هالیوودی بسیاری از مرگ او غمگین شدند و احساسات خود را در شبکه های اجتماعی با مردم دنیا به اشتراک گذاشتند. پائول واکر که در شهر سانتا کلاریتا به سر می برد همراه با دوست خود راجر روداس (Roger Rodas) با یکدیگر با یک ماشین به گردش می روند که متاسفانه هر دوی آن ها در سانحه ای غم انگیز جان خود را از دست می دهند. پائول واکر بسیاری از تصویربرداری های این فیلم را انجام داده بود. اما داستان فیلم خشمگین ۷ باید به گونه ای تغییر پیدا می کرد و توضیح می داد که چرا پس از فیلم خشمگین ۷ شخصیت برایان دیگر در این مجموعه فیلم حضور نخواهد داشت.

کمپانی مطرح جلوه های تصویری بنام وتا دیجیتال (Weta Digital) برای کمک بدین منظور وارد عمل شد. آن ها مجبور بودند ۳۵۰ تصویر از چهره پائول واکر تهیه کنند. آن ها این تصاویر را از فیلم های گذشته مجموعه فیلم سریع و خشن گرد هم آوردند. سپس با حضور دو برادر دیگر پائول واکر، کالب و کودی و جلوه های رایانه ای این کمپانی توانست صورت پائول واکر را به صورت دیجیتالی برای استفاده در این فیلم خلق کند. لازم به ذکر است که جان براترون (John Brotherton) در نقش بدل پائول واکر در این فیلم هنرنمایی کرد. از برترین صحنه های فیلم از این نظر می توان به صحنه پایانی آن اشاره کرد. هنگامی که دومینیک و برایان برای بار آخر به یکدیگر نگاه می کنند و سپس هرکدام راه خود را می روند.

نتیجه استفاده صورت دیجیتالی پائول واکر در این فیلم بسیار موفقیت آمیز بود. مردم بسیاری به سینماها شتافتند تا برای آخرین بار حضور پائول واکر در سریع و خشن را مشاهده کنند. جیمز ون خود تمایل نداشت که به هواداران بگوید در کدام صحنه ها خود پائول واکر هنرنمایی کرده است و در کدام صحنه ها او نبوده است. وی عقیده داشت که این مسئله بسیار مهم است که مردم بدون دانستن این موضوع به تماشای این فیلم بپردازند. او می خواست که تمرکز تماشاگران تنها به فیلم و بار عاطفی بسیار زیادش معطوف باشد. در پایان باید گفت که داستان شخصیت دوست داشتنی و بسیار محبوب برایان بسیار معقولانه در فیلم خشمگین ۷ به پایان می رسد.  

مطالب مرتبط

مطلب بعدی مطلب قبلی