ترجمه فیلم، ترجمه زیرنویس

Movie Translation

سفارش زیرنویس همکاری بعنوان مترجم

پرفروشترین فیلمهای دهه ۹۰ میلادی

دهه ۹۰ میلادی شاید برای دوستداران فیلم بسیار خاطره انگیز باشد. فیلم های بسیار خاطره انگیز این دهه به همراه نوارهای فیلم هرگز از یاد فیلم دوستان نخواهد رفت. فیلم های به یاد ماندنی بسیار زیادی در این دهه تولید شد. از فیلم های عاشقانه و درام گرفته تا فیلم های علمی تخیلی و اکشن های مهیج همگی در این دهه تولید شدند. اما برخی از این فیلم ها بودند که علاوه بر پیدا کردن طرفداران بسیار زیاد در سرتاسر جهان، از لحاظ مالی نیز بسیار برای کمپانی های سازنده خود سودآور بودند. امروز می خواهیم پنج فیلم مختلف از پرفروشترین فیلمهای دهه ۹۰ میلادی را به شما معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

داستان اسباب بازی ۲ (Toy Story 2) – محصول ۱۹۹۹ (مجموعه فروش جهانی: ۴۹۷,۳۷۴,۷۷۶ دلار)

انیمیشن داستان اسباب بازی کمپانی پیکسار، پرفروشترین فیلم سال ۱۹۹۵ بود. داستان اسباب بازی فروش خانگی ۱۹۱ میلیون دلاری را تجربه کرد. بنابراین هیچ تعجبی نبود که داستان اسباب بازی ۲ که در سال ۱۹۹۹ اکران شد نیز حتی از این نسخه محبوب تر شود. انیمیشن داستان اسباب بازی ۲ به فروش خانگی فوق العاده ۲۴۵ میلیون دلاری دست پیدا کرد. در این قسمت از انیمیشن وودی (با صداگذاری تام هنکس) به دست فردی که علاقه به جمع کردن اسباب بازی ها برای خود دارد اسیر می شود. بقیه اسباب بازی های اندی بایکدیگر همکاری می کنند تا وودی را نجات دهند و او را به خانه بازگردانند. انیمیشن داستان اسباب بازی ۲ یکی از معدود فیلم هایی است که بیشتر از نسخه پیشین آن مورد تمجید قرار گرفت.

مردان سیاه پوش (Men in Black) – محصول ۱۹۹۷ (مجموعه فروش جهانی: ۵۸۹,۳۹۰,۵۳۹ دلار)

فیلم مردان سیاه پوش فیلمی علمی تخیلی کمدی با هنرنمایی تامی لی جونز (Tommy Lee Jones) و ویل اسمیت (Will Smith) می باشد. این دو در فیلم در نقش دو مامور مخفی هستند که در زمینه موجودات فرازمینی که در کره زمین پنهان شده اند فعالیت می کنند. این فیلم به شدت موفقیت آمیز بود. منتقدان و بینندگان از نویسندگی، بازیگری و داستان فیلم بسیار راضی بودند. فیلم مردان سیاه پوش توانست به فروش داخلی بسیار خوب ۲۵۰ میلیون دلاری دست پیدا کند. بودجه ساخت این فیلم ۹۰ میلیون دلار تخمین زده می شود.

تنها در خانه (Home Alone) – محصول ۱۹۹۰ (مجموعه فروش جهانی: ۴۷۷,۰۶۳,۱۱۴ دلار)

پس از آنکه کوین به طور اتفاقی نمی تواند همراه دیگر اعضای خانواده اش به سفر عید برود، با دو دزد رو به رو می شود که قصد دارند به خانه آن ها دستبرد بزنند. فیلم تنها در خانه مورد تکریم منتقدان قرار گرفت و به سرعت به محبوبیت بالایی رسید. این فیلم در خانه توانست ۲۸۵ میلیون دلار بلیط بفروشد. موفقیت این فیلم باعث شد که نسخه دوم آن دو سال بعد بنام تنها در خانه ۲: گمشده در نیویورک (Home Alone ۲: Lost in New York) ساخته شود. چندی پیش بود که دیزنی اعلام کرد تصمیم دارد دوباره این فیلم را بسازد.

پارک ژوراسیک (Jurassic Park) – محصول ۱۹۹۳ (مجموعه فروش جهانی: ۱,۰۳۲,۰۲۰,۵۲۱ دلار)

فیلم پارک ژوراسیک ساخته استیون اسپیلبرگ (Steven Spielberg) به طور غیرقابل باوری فروش خانگی بسیار بالایی را کسب کرد. در اولین عرضه خود توانست ۳۵۷ میلیون دلار در خانه بلیط بفروشد. داستان این فیلم از این قرار است که گروهی به جزیره ای سفر می کنند. حال که جزیره سرشار از دایناسورهایی است که از لحاظ ژنتیکی دستکاری شده و به موجودات عظیم الجثه ای تبدیل شده اند، این گروه باید از دست آن ها فرار کنند. پس از آن نیز دو فیلم دیگر در ادامه آن ساخته شد. در سال ۲۰۱۵ و ۲۰۱۸ نیز این مجموعه فیلم دوست داشتنی دوباره زنده شد.

تایتانیک (Titanic) – محصول ۱۹۹۷ (۲,۱۹۴,۴۳۹,۵۴۲ دلار)

پرفروش ترین فیلم دهه ۹۰ میلادی فیلمی نیست جز تایتانیک. جیمز کامرون (James Cameron) کارگردان این فیلم، داستانی عاشقانه و غمگین را در دل حادثه ای تاریخی و واقعی که یک قرن پیش به وقوع پیوست را گنجانده است. هنرنمایی لئوناردو دی کاپریو (Leonardo DiCaprio) و کیت وینسلت (Kate Winslet) در این فیلم فوق العاده است. این فیلم برنده ۱۱ جایزه اسکار شد که در این بین جایزه اسکار بهترین فیلم نیز به چشم می خورد. این فیلم دویست میلیون دلار به فروش خانگی ۶۰۰ میلیون دلاری دست پیدا کرد و تا سال ها پرفروشترین فیلم تاریخ سینما بود.

مطالب مرتبط

مطلب بعدی مطلب قبلی