ترجمه فیلم، ترجمه زیرنویس

Movie Translation

سفارش زیرنویس همکاری بعنوان مترجم

پس شمشیر دوم گرلت در سریال ویچر کجاست؟

به تازگی شبکه نتفلیکس عکس های جدیدی از سریال در حال ساخت خود بنام ویچر منتشر کرده است. این سریال بر اساس مجموعه رمان و داستان های کوتاه بسیار پرطرفدار ویچر نوشته آندره ساپکوفسکی ساخته می شود. یکی از شخصیت های اصلی این مجموعه رمان فردی بنام گرلت می باشد. از این مجموعه پرطرفدار سه بازی بسیار فوق العاده نیز ساخته شده است. طرفداران ویچر که تنها بازی های آن را تجربه کرده اند حتما می دانند که گرلت همیشه دو شمشیر با خود به همراه داشت، یکی برای رویارویی با انسان های شرور (و گاهی اوقات نیز حیوانات وحشی) و دیگری برای نابودی هیولاها و موجودات عجیب و غریب. اما در عکس هایی که به تازگی شبکه نتفلیکس از سریال ویچر منتشر کرده است گرلت (با بازی هنری کویل) را تنها با یک شمشیر مشاهده می کنیم. حال سوالی که مطرح می شود این است: پس شمشیر دوم گرلت در سریال ویچر کجاست؟

در سریال ویچر همانند مجموعه کتاب و بازی های آن دو شخصیت اصلی دیگر، ینفر (با بازی آنیا چالوترا) و سیریلا و یا به اختصار همان سیری (با بازی فریا الن)، نیز حضور دارند. ینفر، عشق قدیمی گرلت و سیری دختر خوانده او می باشد. این سه می بایست در مسیر خود با اتکا به جادو و توانایی های فراطبیعی شان بر دشمنان فائق آیند. گرلت یکی از معروف ترین جادوگران هیولا کش می باشد و طبق سه بازی ویدیویی او همیشه دو شمشیر به همراه داشت اما در تصاویر جدید سریال ویچر نتفلیکس ما تنها یک شمشیر را مشاهده می کنیم. مبنای اقتباسی سریال ویچر مجموعه کتاب های آن خواهد بود. هرچند ممکن است از بازی های ویدیویی آن نیز اقتباس هایی صورت گیرد. در کتاب های نوشته شده، گرلت جادوگری مشهور می باشد که با شمشیرهای خود هیولاهای قدرتمند و عظیم الجثه ای را به زانو در می آورد. اینکه در این سریال با چه برهه ای از زندگی گرلت آشنا می شویم هنوز کاملا مشخص نیست اما از تنها شمشیری که او با خود در تصاویر به همراه دارد می توانیم حدس هایی در این مورد بزنیم.

تفاوت هایی بین سریال ویچر، مجموعه کتاب ها و مجموعه بازی های آن وجود دارد. شخصیت و رفتارهای گرلت در کتاب و بازی اندکی متفاوت است. اما در حال حاضر جای خالی شمشیر دوم گرلت به شدت در تصاویر منتشر شده از این سریال حس می شود. طبق یکی از تصاویر منتشر شده از این سریال در همان ابتدا معلوم شد که سریال ویچر بر اساس مجموعه کتاب های آن ساخته می شود. در کتاب، گرلت تنها یک شمشیر به همراه دارد. برخلاف مجموعه بازی های آن که گرلت هر دو شمشیر را همیشه به همراه دارد، در کتاب ها ذکر شده است که شمشیر دوم گرلت در وسایل همراه روی اسبش، روچ، می باشد. جالب است بدانید که گرلت اسب های زیادی در طول سفرهای متعدد خود در اختیار داشته است اما نام تمامی اسب های خویش را روچ می گذارد. هنوز حضور روچ در سریال تایید نشده است. اما احتمال زیادی وجود دارد که روچ در این سریال حضور داشته باشد. در این صورت حتما شمشیر دوم گرلت نیز همراه روچ خواهد بود.

حالا می دانیم که برای چه گرلت همزمان دو شمشیر خود را در سریال ویچر در اختیار ندارد. اما شاید این دلیل برای افرادی که فقط بازی های این مجموعه را انجام داده اند و یا کسانی که تازه به دیدن سریال می پردازند مشهود نباشد. حضور روچ و شمشیر دوم گرلت به همراه آن می تواند طرفداران را کاملا راضی کند. اگر روچ در سریال ویچر حضور نداشته باشد، می توانیم حدس بزنیم که این شمشیر نزد سیری باشد. در کتاب عنوان شده است که جادوگران دیگری اولین شمشیر سیری را می سازند و به او می دهند. شاید سازندگان سریال ویچر قصد داشته باشند این موضوع را کمی دستخوش تغییر کنند. به عبارتی دیگر هنگامی که سیری و گرلت گرد هم می آیند آن وقت است که گرلت یکی از شمشیرهای خود را به سیری می دهد.

در پایان این نکته را باید ذکر کنیم تنها به این دلیل که گرلت در تصاویر یک شمشیر به همراه دارد دلیل بر این نیست که شمشیر دیگر وی اصلا وجود ندارد. نتفلیکس کاملا بر اساس مجموعه کتاب های آندره ساپکوفسکی در حال ساخت این سریال می باشد و به زودی شاهد شمشیر دیگر وی خواهیم بود.

مطالب مرتبط

مطلب بعدی مطلب قبلی