ترجمه فیلم، ترجمه زیرنویس

Movie Translation

سفارش زیرنویس همکاری بعنوان مترجم

پنج حقیقت از فیلمهای رمبو

اگرچه می توان گفت موفق ترین و محبوب ترین مجموعه فیلم سیلوستر استالونه (Sylvester Stallone) همیشه فیلم های راکی (Rocky) باقی خواهد ماند اما مجموعه فیلم رمبو نیز در جایگاه دوم از این حیث قرار دارد. شخصیت محبوب جان رمبو همیشه در قالب فردی نترس از مبارزه در میدان جنگ با آن هیکل تنومند و آن مسلسل بزرگش در ذهن ما نقش بسته است. او از نیروهای ویژه امریکایی در نبرد ویتنام بود که آثار جنگ روی روح و روانش تاثیر بسیار بدی گذاشته بود. استالونه همیشه خود نقش پر رنگی را در پشت صحنه فیلمهای رمبو ایفا می کرده است. امروز می خواهیم پنج حقیقت از فیلمهای رمبو برای شما بگوییم. حقیقت هایی که شاید از شنیدن آن ها شگفت زده شوید.

در ابتدا به آل پاچینو برای بازی در نقش جان رمبو پیشنهاد داده شد

 هنگامی که اولین فیلم رمبو با نام اولین خون (First Blood) در مرحله تولید قرار گرفت، تهیه کنندگان فیلم این نقش را به آل پاچینو (Al Pacino) پیشنهاد دادند. آل پاچینو اظهار داشت که برای قبول نقش داستان فیلم باید بازنویسی شود. طوری که جان رمبو بخاطر آثار جنگ عقل خود را از دست داده باشد. تهیه کنندگان این پیشنهاد را نپذیرفتند و بدین ترتیب آل پاچینو نیز پیشنهاد بازی در فیلم را قبول نکرد.

دولف لاندگرن در ابتدا برای نقش منفی اولین خون: قسمت دوم پیشنهاد شده بود

نقش منفی فیلم اولین خون: قسمت دوم، یعنی همان ستوان روسی در ابتدا به دولف لاندگرن (Dolph Lundgren) پیشنهاد شد. دولف لاندگرن حتی این پیشنهاد را قبول کرد و قرارداد بازی در این فیلم را نیز امضا کرد. اما پس از آنکه سیلوستر استالونه مشاهده کرد که قرار است دولف لاندگرن هم در این فیلم و هم در فیلم راکی ۴ (Rocky IV) (که آن نیز قرار بود همان سال یعنی در سال ۱۹۸۵ اکران شود) بازی کند، تصمیم گرفت پول فسخ قرارداد را به لاندگرن پرداخت کند و بجای او از استیون برکوف (Steven Berkoff) در این فیلم استفاده کند.

اسب جان رمبو در نقش اسب ایندیانا جونز نیز بازی کرد

سیلوستر استالونه از معدود بازیگرانی است که می تواند به درستی ادعا کند که بلد است به خوبی اسب سواری کند. او زمان کودکی اسب سواری می کرده است. حتی هنگامی که تنها یازده سال داشت بازی چوگان را به صورت حرفه ای بازی می کرد. پس شاید اگر فقط بگوییم او اسب سواری بلد است، حق توانایی های اسب سواری وی را ادا نکرده باشیم! اسبی که جان رمبو در فیلم رمبو ۳ (Rambo III) با آن می تازد یک سال بعد در فیلم ایندیانا جونز و آخرین جنگ صلیبی (Indiana Jones and the Last Crusade) نیز مورد استفاده قرار گرفت.

سیلوستر استالونه در ابتدا قرار بود در فیلم چهارم رمبو تیربار سنگین را با خود حمل کند

در بخش پایانی فیلم چهارم رمبو، وی از تیربار سنگین برای نابود کردن آدم بدهای داستان از آن استفاده می کند. در فیلم این سلاح سنگین پشت ماشین جیپ نصب شده است اما در ابتدا قرار بود رمبو این سلاح را به همراه داشته باشد. استالونه توانست از پس شلیک این تیربار سنگین وزن ۵۰ کیلوگرمی برآید. جالب آنجاست که برخی از منتقدان تکه پاره شدن دشمنان با این سلاح را دور از واقعیت می دانستند. در صورتی که افرادی که تجربه جنگ در عراق و افغانستان را داشته اند می گوید این تیربار سنگین بلایی خیلی بدتر از آنچه که نشان داده شد بر بدن انسان می آورد.

بخشی از دستمزد استالونه برای بازی در فیلم رمبو ۳، یک جت گلف استریم بود

هنگامی که سیلوستر استالونه برای تعیین میزان دستمزدش با مسئولان کمپانی مذاکره می کرد از آن ها درخواست کرد که به عنوان بخشی از دستمزدش یک جت گلف استریم به او بدهند. جالب آنجاست که آنان نیز با این درخواست توافق کردند. این جت ها حدودا ۱۲ میلیون دلار ارزش دارند. با توجه به بودجه ۶۳ میلیون دلاری، فیلم رمبو ۳ گرانترین فیلم ساخته شده تا آن زمان (سال ۱۹۸۸) به حساب می شد. البته که بعدها این رکورد چندین مرتبه شکسته شد. در حال حاضر رکورد گرانقیمترین فیلم تاریخ سینما در اختیار فیلم دزدان دریایی کارائیب: سوار بر امواج ناشناخته (Pirates of the Caribbean: On Stranger Tides) با بودجه ساخت ۳۷۹ میلیون دلار می باشد.

مطالب مرتبط

مطلب بعدی مطلب قبلی