ترجمه فیلم، ترجمه زیرنویس

Movie Translation

سفارش زیرنویس همکاری بعنوان مترجم

پنج حقیقت از فیلم های جان ویک

در شش سال گذشته نام فیلم های جان ویک (John Wick) در سینمای اکشن همیشه سر زبان ها بوده است. غیر از چندین مورد خاص همانند مکس دیوانه: جاده خشم (Mad Max: Fury Road) سینمای اکشن در سالیان اخیر رو به افول بوده است. خیلی سخت می توان فیلم اکشنی را پیدا کرد که مبارزات دیدنی همراه با تدوین فوق العاده داشته باشد. تا اینکه جان ویک از راه رسید. این مجموعه فیلم فوق العاده به کارگردانی چاد استاهلسکی (Chad Stahelski) و بازی دیدنی کیانو ریوز (Keanu Reeves) دنیای اکشن را به یکباره دگرگون کرد. امروز پنج حقیقت از فیلم های جان ویک در اختیار شما قرار می دهیم.

کیانو ریوز بیشتر بدلکاری های نقش خود را خودش انجام می دهد

ابتدا این موضوع را برای شما روشن می کنیم. کیانو ریوز بیشتر بدلکاری های نقش خود را در فیلم های جان ویک خود انجام می دهد. با توجه به گفته خود کیانو ریوز او در فیلم اول ۹۰ درصد و در فیلم دومی ۹۵ درصد بدلکاری هایش را خود انجام داده است. بدین صورت کار برای تدوین گرهای فیلم نیز بسیار راحت تر شد. زیرا در چنین صورتی وجود بدلکار بجای وی، با تدوین کار از زیبایی فیلم اندکی می کاست. جالب است بدانید که چاد استاهلسکی که کارگردان هر سه فیلم جان ویک است، در سه گانه ماتریکس (The Matrix) نیز بدلکار کیانو ریوز بود.

جان ویک در فیلم نامه ابتدایی مردی با شصت و خورده ای سال سن توصیف شده بود

در فیلم نامه ابتدایی که دریک کولستاد (Derek Kolstad) نگاشته بود به این خاطر که جان ویک در دنیای قاتلین فردی باتجربه تلقی شود او را مردی با شصت و خورده ای سال سن توصیف کرده بود. اما هنگام انتخاب بازیگران این تصمیم گرفت شد تا به دنبال فردی بگردند که شخصیت مورد احترامی بین اهالی سینما و مردم داشته باشد و این شد که کیانو ریوز برای این نقش انتخاب شد. در نهایت این کیانو ریوز بود که پیشنهاد داد نام فیلم بر اساس نام شخصیت اصلی آن یعنی جان ویک گذاشته شود.

کیانو ریوز هنگام ایفای نقش در سکانس اکشن نایت کلاب تب شدیدی داشت

طبق گفته کارگردان هنگامی که قرار شد سکانس اکشن نایت کلاب فیلم برداری شود، کیانو ریوز سرماخوردگی شدیدی داشت و در تب می سوخت. با این حال باز هم توانست به بهترین شکل ممکن در همان حال در آن سکانس اکشن ظاهر شود و کار خود را انجام دهد. کیانو ریوز می بایست تمام حرکات اکشن خود در این سکانس را حفظ می کرد. این سکانس اکشن از پیچیده ترین سکانس های فیلم های اکشن تا ساخت آن فیلم می باشد.

مدت زمان بدون حذف شده جان ویک یک، دو ساعت و بیست دقیقه بود

طبق گفته کارگردان چاد استاهلسکی مدت زمان بدون حذف جان ویک ۱۴۰ دقیقه یعنی دو ساعت و بیست دقیقه بود. اما پس از ویرایش مدت زمان پایانی فیلم به ۱۰۱ دقیقه کاهش پیدا کرد. طبق گفته ها آنطور به نظر می آید که ۳۹ دقیقه حذف شده بیشتر حاوی صحنه های راه رفتن بازیگران مخصوصا خود کیانو ریوز بوده است که در محیط های خیلی چشم نواز قدم می زند. بعلاوه آنکه نبرد بین جان ویک و ویگو طولانی تر بود و به این دلیل از حجم آن کاسته شد چون تیم به این پی برد که جان ویک می تواند او را به راحتی شکست دهد.

جان ویک در فیلم دوم بیشترین تعداد آدم کشی را دارد

جان ویک در سه فیلم خود آدم های بسیاری را به قتل می رساند. اما در جان ویک ۲ او بیشترین این تعداد را دارد. در فیلم اول جان ویک ۷۷ نفر، در دومی ۱۲۸ نفر و در سومی ۹۴ نفر را به قتل می رساند. این فیلم حال با مجموعه فیلم های رمبو (Rambo) در این مورد رقابت می کند.

مطالب مرتبط

مطلب بعدی مطلب قبلی