ترجمه فیلم، ترجمه زیرنویس

Movie Translation

سفارش زیرنویس همکاری بعنوان مترجم

پنج دانستنی از فیلم سکوت بره ها

فیلم سکوت بره ها در سال ۱۹۹۱ به کارگردانی جاناتان دمی و با اقتباس از رمانی جنایی به همین نام نوشته توماس هریس ساخته شد. فیلم سکوت بره ها یکی از موفق ترین فیلم های جنایی تاریخ سینما است. جودی فاستر در نقش کلاریس استارلینگ افسر اف بی آی جوانی است که می خواهد خود را اثبات کند. او وظیفه دارد قاتلی زنجیره ای که زنها را می رباید و پوست آن ها را می کند شناسایی کند. او در این راه از قاتلی زنجیره ای بدنام و آدمخوار اما بسیار باهوش بنام دکتر هانیبال لکتر (با بازی آنتونی هاپکینز) که در زندان به سر می برد، کمک می گیرد. فیلم سکوت بره ها تنهاترین فیلم ترسناکی است که برنده جایزه اسکار بهترین فیلم شده است.

جودی فاستر برای آمادگی هرچه بهتر در نقش خود با افسر اف بی آی واقعی کار کرد

هنگامی که جودی فاستر برای نقش خود در فیلم سکوت بره ها آماده می شد، با خانمی بنام مری کراز که افسر واقعی اف بی آی بود کار کرد. همین امر به جودی فاستر کمک کرد تا بتواند با ذهنیت یک خانم افسر اف بی آی آشنا شود و نقش خود را به صورتی کاملا واقع گرایانه ایفا کند. به عنوان مثال هنگامی که جودی فاستر نزدیک ماشین خود گریه می کند به این دلیل بود که گاهی اوقات آنقدر فشار کاری خانم های افسر اف بی آی زیاد می شود که آن ها بدین ترتیب واکنش نشان می دهند.

آنتونی هاپکینز دومین نقش کوتاه را در بین بازیگران برنده جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد در این فیلم دارد

هنگامی که مدیر برنامه های آنتونی هاپکینز به او در مورد نقش پیشنهاد شده در فیلم سکوت بره ها تماس گرفت، وی ابتدا گمان می کرد که این فیلم برای کودکان ساخته می شود. این فیلم توانست در پنج دسته اصلی اسکار جایزه کسب کند: بهترین فیلم، بهترین کارگردان، بهترین بازیگر نقش اول مرد، بهترین بازیگر نقش اول زن و بهترین فیلمنامه اقتباسی. آنتونی هاپکینز تنها ۲۴ دقیقه و ۵۲ ثانیه در فیلم حضور داشت.

یکی از دست اندرکاران هنگام فیلمبرداری به صورت ناخواسته از دست خود آچار رها کرد

نام فیلم برگرفته از صحبت کلر در فیلم می باشد. هانیبال قبول کرد که تنها در صورتی به کلر برای گرفتن قاتل کمک می کند که او از کودکی اش برای هانیبال صحبت کند. کلر نیز با اکراه از کودکی خود سخن می گوید. هنگامی که درمورد بره ها سخن می گوید، ناگهان صدای ضعیف افتادن آچار می آید. اما این اتفاق اخلالی در عملکرد جودی فاستر به وجود نمی آورد و او کار خود را ادامه می دهد. در نهایت همین صحنه نیز به فیلم راه پیدا می کند.

آنتونی هاپکینز برای آمادگی جهت ایفای نقش خود پرونده های قاتل های زنیجره ای را مطالعه کرد

آنتونی هاپکینز برای آمادگی جهت ایفای نقش هانیبال لکتر پرونده های قاتل های  زنجیره ای زیادی را مطالعه کرد. او به زندان های مختلفی رفت و با قاتل های زیادی دیدار کرد تا بتواند ذهنیتی درست از ایفای نقش یک قاتل زنجیره ای داشته باشد. او حتی در دادگاه رسیدگی به جرایم قاتل زنجیره ای نیز شرکت کرد. جاناتان دمی کارگردان فیلم عقیده داشت که دکتر لکتر مردی خوب بود که گرفتار ذهنی پلید شده بود.

جودی فاستر خود می خواست که حق امتیاز کتاب را خریداری کند

جودی فاستر علاوه بر آنکه همیشه بازیگری پرکار بوده است در نویسندگی، کارگردانی و تهیه کنندگی فیلم های مختلف نیز نقش داشته است. او همیشه به دنبال انجام پروژه ای جدیدی می گردد. هنگامی که خبر از رمان سکوت بره ها به نویسندگی توماس هریس را شنید قصد داشت حق امتیاز آن را بخرد. هنگامی که می خواست پا پیش بگذارد پی برد که حق امتیاز آن به جین هکمن فروخته شده است. اما سرنجام توانست در فیلم آن ایفای نقش کند.

مطالب مرتبط

مطلب بعدی مطلب قبلی