ترجمه فیلم، ترجمه زیرنویس

Movie Translation

سفارش زیرنویس همکاری بعنوان مترجم

پنج دانستنی جالب از سه گانه ارباب حلقه ها (۲)

هشت نفر از نه بازیگر یاران حلقه خالکوبی یکسان انجام دادند

هشت نفر از نه بازیگر یاران حلقه عدد نه به زبان اِلفی را روی بدن خود خالکوبی کردند تا یادگاری از روزهای سخت وشیرین فیلمبرداری این سه گانه خاطره انگیز باشد. همه آن ها با یکدیگر در ولینگتون، یکی از محل های فیلمبرداری، این مهم را به انجام رساندند.

جان ریس دیویس (بازیگر نقش گیملی) تنها فردی از یاران حلقه بود که از انجام این کار امتناع ورزید. اما بدلکار وی آن را انجام داد و بدین ترتیب نه نفر کامل شد. شان آستین (بازیگر نقش سم وایز گمجی) و بیلی بوید (بازیگر نقش پرگرین توک) این خالکوبی را روی قوزک پای خود انجام دادند. آن ها عنوان کردند بدین وسیله یاد نقش آفرینی ساعتهای بسیار با گریم پاهای خاصشان در سه گانه ارباب حلقه ها را گرامی می دارند.

پیتر جکسون و کمپانی سازنده دو بار بر سر استفاده از کیت بلانشت در صحنه های آغازین فیلم اختلاف داشتند

هنگامی که پیتر جکسون در حال ساخت اولین فیلم از سه گانه ارباب حلقه ها بود قصد داشت آن را با صحبت های کیت بلانشت (بازیگر نقش بانو گالادریل) شروع کند. اما مدیران کمپانی نیو لاین سینما در انجام این کار اطمینان نداشتند و مجبورش کردند تا از آن استفاده نکند.

اما جالب است که در نهایت تصمیم شد که طبق نظر پیتر جکسون کار انجام شود. برای دومین فیلم از سه گانه ارباب حلقه ها مدیران نیو لاین سینما اصرار داشتند که صحنه های آغازین این فیلم نیز با صحبت هایی از بلانشت آغاز شود. اما جکسون در انجام این امر تردید داشت. امری طبیعی است که کارگردانان نام آشنای فیلم های بزرگ هالیوودی با مدیران بر سر چنین مسائلی اختلاف نظر داشته باشند. اما اینکه درمورد دقیقا یک موضوع دو بار اختلاف نظری متفاوت داشته باشند خیلی کم پیش می آید.

تارهای لانه شلوب با مواد انعطاف پذیری شبیه لیتکس درست شد

پیتر جکسون در دنیای واقعی به شدت از عنکبوت می ترسد. بدین ترتیب شکل و شمایل شلوب را توانسته است حسابی ترسناک بسازد. تارهای لانه شلوب با مواد انعطاف پذیری شبیه لیتکس درست شد.

هنگامی که شلوب فرودو را در تارهای خود می پیچد می بینیم که او چشمهایش باز است ولی بیهوش می باشد. حتی هنگامی که شلوب فرودو را نیش می زند می بینیم که کف سفید رنگی از دهان او بیرون می آید. کف ها از چند قرص کف ساز است که در دهان اون پنهان شده بود.

وقتی دستیار نویسنده، فیلیپا بوینز آواز خواندن بیلی بوید را دید برایش چنین حرکتی در فیلم نیز درنظر گرفت

شبی که عوامل ساخت فیلم در حال استراحت و خوش گذرانی بودند دستیار نویسنده، فیلیپیا بوینز آواز خواندن بیلی بوید را دید و به استعداد ذاتی او در خوانند گی نیز پی برد و بسیار شگفت زده شد.

بوینز به یاد آورد که در کتاب هنگامی که فارامیر برای نبرد به میدان جنگ می رفت دنتور از پیپین خواست تا برایش آهنگی بخواند. بوینز فرصت را غنیمت شمارد تا بیلی بوید بتواند این استعداد خود را در فیلم نشان دهد. متن اصلی آهنگ را از کتاب تالکین پیدا کرد و از بوید خواست تا با آهنگ خودش این شعر را بخواند.

سه گانه ارباب حلقه ها پشت سر یکدیگر فیلمبرداری شد

هر سه فیلم ارباب حلقه ها پشت سر یکدیگر فیلمبرداری شد. تا پیش از تولید این سه گانه، فیلمبرداری فیلم «اینک آخرالزمان» فرانسیس فورد کوپولا ۲۷۴ روز در ۱۶ ماه طول کشید. و در این زمینه رکورد طولانی ترین فیلمبرداری را در اختیار دارد. از نظر فنی هنوز همین فیلم رکورد دار است. فیلمبرداری سه گانه ارباب حلقه ها نیز دقیقا همین تعداد روز طول کشید.   

مطالب مرتبط

مطلب بعدی مطلب قبلی