ترجمه فیلم، ترجمه زیرنویس

Movie Translation

سفارش زیرنویس همکاری بعنوان مترجم

پنج ضرر تابستانه هالیوودی

ساخت فیلم، به ویژه امروزه و در این دوران، مستلزم هزینه‌های زیادی است که اغلب اوقات هوشمندانه خرج نمی‌شود. خوشبختانه صنعت فیلم سازی همیشه می تواند برای کسب درامد به فیلم‌های موفق تکیه کند، البته نه همیشه اوقات. سرمایه‌گذاری زیاد روی فیلم هیچوقت تضمین کننده برگشت پول نخواهد بود و این ده فیلم تابستانی نیز نتوانستند به خوبی مخاطبان سینما را جلب کنند.

مومیایی (The Mummy)

از زمان پیدایش دنیای سینمایی ماروِل، تلاش‌های زیادی برای ساخت دنیایی مشابه صورت گرفته است. استودیوی یونیورسال سعی داشت با بازسازی «مومیایی»، دارک یونیورس خود را بوجود آوردند.

متاسفانه، بیشتر دغدغه یونیورسال ایجاد دنیایی سینمایی بود و از فیلمی با داستان خوب، شخصیت های دوست داشتنی و هیولایی ترسناک غفلت کردند. در نتیجه این فیلم ۹۵ میلیون دلار را از دست داد و دیگری خبری از «دارک یونیورس» پس از آن نشد.

تیتان ای.ئی (Titan A.E.)

این فیلم یکی از معدود فیلم‎‌هایی بود که در جریان شکست خود کمپانی سازنده اش را نیز نابود کرد. فیلمی که احتمالا عده کمی آن را می شناسند و به خاطر می آورند. این فیلم که قرار بود ماجراجویی و علمی-تخیلی باشد در سال ۲۰۰۰ اکران شد و شکست بسیار بدی را برای سازندگانش رقم زد. نه تنها ۱۰۰ میلیون دلار از دست داد بلکه پایان عمر استودیو انیمیشن فاکس را نیز رقم زد. استودیویی که تنها دو فیلم «تیتان ای.ئی» و «آناستازیا» را ساخته بود. با بسته شدن استودیو، «تیتان ای.ئی» تاثیر بدی به جای گذاشت.

ماجراهای پلوتو نش (The Adventures of Pluto Nash)

کمدین «ادی مورفی» نقش‌های بسیار خوبی را در سالیان متمادی داشته است. از فیلم «اماکن تجاری» گرفته تا فیلم «سفر به امریکا»، «شرک» و «مولان». اما متاسفانه نقش‌های ناخوشایندی نیز داشته است، مثل «ماجراهای پلوتو نش». این فیلم که قرار بود فیلمی کمدی-تخیلی باشد به دلایل مختلفی خوب از آب در نیامد. در نتیجه به یکی فیلم‌های نافرجام گیشه تبدیل شد و ۱۴۵ میلیون دلار از دست رفت که واقعا مضحک به نظر می‌رسد.

شاه آرتور: افسانه شمشیر (King Arthur: Legend of the Sword)

مدتها بود که استودیوها تلاش داشتند تا مجموعه هایی مثل «ارباب حلقه ها» و «هری پاتر» را بسازند. در سال ۲۰۱۷، برادران وارنر فکر کردند که با فیلم «شاه آرتور: افسانه شمشیر» به این موفقیت رسیدند، تا حدی که می خواستند ۶ دنباله آن را بسازند. با انتشار فیلم و از دست دادن ۱۵۰ میلیون دلار ساخت ۶ دنباله تنها به آرزویی تبدیل شد. این شکست، قبل از حتی آغاز شاه آرتور، منجر به پایان آن شد.

رنجر تنها (The Lone Ranger)

بسیاری از استودیوها به طرز عجیبی عادت بر این باور دارند که هر برنامه یا فیلم تلویزیونی قدیمی شایسته‌ی این است که بازسازی شود. شاید یکی از نمونه‌های بد آن مربوط به استودیوی دیزنی باشد که در سال ۲۰۱۳ فیلم «رنجر تنها» را بازسازی کرد و از آن فیلمی اکشن و ماجراجویانه ساخت.

مانند بسیاری ازفیلم‌های بازسازی شده، این فیلم نیز به خاطر طرح افراطی داستان و بازی نه چندان خوب بازیگران، با شکست رو به رو شد، گرچه دو بار نامزد اسکار شده بود. در حقیقت، بسیاری از افراد آن فیلمی می‌دانند که با ضرر ۱۹۰ میلیون دلاری شرکت دیزنی، بیشترین ضرر مالی را در طول تاریخ سینما برای یک کمپانی به بار آورده است.

مطالب مرتبط

مطلب بعدی مطلب قبلی