ترجمه فیلم، ترجمه زیرنویس

Movie Translation

سفارش زیرنویس همکاری بعنوان مترجم

پنج فیلم برتر برنده جایزه اسکار

برنده جایزه اسکار برای بهترین فیلم می تواند انتخابی بحث برانگیز باشد. اما گاهی فیلم برنده نظر مثبت منتقدان را به خود جلب می کند. از آنجایی که برنده بهترین فیلم توسط اعضای آکادمی انتخاب می شود، قاعدتا انتخاب نهایی نظر همه را منعکس نمی کند. با اینکه معمولا بحث هایی وجود دارد، اما بسیاری از فیلم های برنده، فیلم هایی عالی هستند که ارزش تماشا کردن را دارند. در برخی موارد، منتقدان و رأی دهندگان آکادمی در مورد فیلم های تحسین شده ای که جایزه نهایی را از آن خود می کنند با هم هم نظرند. در ادامه فهرستی از برترین برندگان جایزه اسکار برای بهترین فیلم براساس سایت راتن تومیتوز را می بینیم.

لورنس عربستان (۹۸ درصد)

فیلم های گسترده معمولا توجه رأی دهندگان اسکار را به خود جلب می کنند و فیلمی گسترده تر از لورنس عربستان پیدا نمی کنید. در این فیلم به کارگردانی دیوید لین، پیتر اوتول در نقش توماس ادوارد لورنس بازی می کند که افسری انگلیسی است که موفق می شود قبایل در حال جنگ عرب را گرد هم آورده و آنها را در مبارزه ای علیه ترک ها در جنگ جهانی اول رهبری کند.      

این فیلم، اصطلاح حماسه در فیلم سازی را تعریف می کند؛ گستره وسیعی از داستان فیلم بسیار گیرا بوده، اوتول رهبری فریبنده است و فیلم جذابیت زیادی دارد. این فیلم یک ماجراجویی بسیار وسیع است که به فیلمسازان بیشماری الهام بخشیده است.

پدرخوانده (۹۸ درصد)

بسیاری از افراد پدرخوانده را به عنوان بهترین فیلمی که تاکنون ساخته شده در نظر می گیرند، بنابراین شاید تعجبی نداشته باشد که در این فهرست قرار گرفته است. پدرخوانده فیلمی جنایی بوده ولی گستره آن از فیلم ارتباط فرانسوی بزرگتر است. این فیلم داستان یک خانواده مافیایی به رهبری ویتو کورلئونه (مارلون براندو) و پسرش مایکل (آل پاچینو) را به تصویر می کشد که بعد از تلاشی که برای قتل پدرش صورت می گیرد، وارد دنیای جنایت می شود.

یکبار دیگر، براندو شاهکاری افسانه ای و شگفت انگیز را از خود به نمایش می گذارد. او و پاچینو با بازیگران فوق العاده ای نظیر دایان کیتون، رابرت دووال و جان کازال همبازی هستند. فیلمنامه قدرتمند و کارگردانی جذاب فرانسیس فورد کاپولا باعث شده این فیلم ارزش بارها دیدن را داشته باشد.

ربکا (۱۰۰ درصد)

آلفرد هیچکاک یکی از مشهورترین کارگردانان هالیوود در طول تاریخ است، اما هیچگاه برنده جایزه اسکار برای بهترین کارگردانی نشد. در میان تمام نامزدی ها، او اولین جایزه اسکار را برای فیلم ربکا گرفت؛ فیلمی که ساخت آن از این نماد فیلمسازی انتظار نمی رفت.

داستان فیلم در مورد زنی خجالتی است که همسر جدید یک نجیب زاده جذاب می شود اما خود را در رقابت با خاطره همسر اول این مرد می یابد. این فیلم یک داستان عاشقانه تأثیرگذار در هالیوود قدیم به شمار می رود، با این حال رازی بسیار جالب را به تصویر می کشد که یکی از مشخصه های اصلی بسیاری از فیلم های هیچکاک است.

همه چیز درباره ایو (۱۰۰ درصد)

“All About Eve” Bette Davis ۱۹۵۰ ۲۰th Century Fox ** I.V.

این فیلم یک فیلم کلاسیک هالیوودی است که برای مخاطبان امروزی نیز سرگرم کننده است. در این فیلم بتی دیویس در نقش یک ستاره سالخورده تئاتر بازی می کند که با بازیگری جوان ملاقات می نماید. این بازیگر ادعا می کند که بزرگترین طرفدار اوست. با این حال، خیلی زود مشخص می شود که بازیگر جوان در تلاش است تا آخرین نقش او در تئاتر را از چنگش دربیاورد.

همه چیز درباره ایو فیلمی درخشان، هوشمندانه و غنی است که نمایانگر بهترین فیلمسازی زمان خود است. دیویس نقش اصلی را به شکلی مثال زدنی و بسیار شوخ طبعانه به تصویر می کشد.

مارتی (۱۰۰ درصد)

مارتی کوتاه ترین فیلم در طول تاریخ است که برنده جایزه اسکار برای بهترین فیلم شده است. با این حال، ۹۰ دقیقه نمی تواند نمایانگر فقدان محتوا برای فیلمی باشد. این فیلم داستان عاشقانه قصابی تنها را روایت می کند که با معلمی خجالتی ملاقات کرده و با او ارتباط برقرار می کند.

این فیلم با درخشش ارنست بورگناین در نقشی که برنده اسکار شد و براساس فیلمنامه ای درخشان نوشته پدی چایفسکی، یک داستان ساده و جذاب را به تصویر می کشد. همچنین این فیلم به عنوان یکی از فیلم هایی در نظر گرفته می شود که فیلمسازی مستقل را ترویج می کند.     

مطالب مرتبط

مطلب بعدی مطلب قبلی