ترجمه فیلم، ترجمه زیرنویس

Movie Translation

سفارش زیرنویس همکاری بعنوان مترجم

پنج فیلم برتر دیزنی در دهه اخیر

در دهه ای که گذشت، دیزنی به لطف موج فیلم های لایو اکشن و انیمیشنی خود، به یکی از بزرگترین استودیوهای مهم هالیوودی تبدیل شد (البته بدون درنظر گرفتن بازگشت دوباره جنگ ستارگان و گسترش فیلم های کمپانی مارول) و این عرصه را تحت سلطه خود درآورد. اکنون دیزنی با توجه به راه اندازی سرویس پخش آنلاین فیلم دیزنی پلاس جایگاه خود را طوری محکم تر کرده است که در سال ۲۰۲۰ و پس از آن در صدر هالیوود قرار خواهد داشت.

امروز پنج فیلم برتر دیزنی در دهه اخیر را برای شما گرد هم آورده ایم. برای رفع ابهام، دوباره تاکید می کنیم که این فهرست شامل نسخه های مجموعه فیلم جنگ ستارگان و کمپانی مارول نمی شود.

گیسو کمند (Tangled)

فیلم انیمیشنی گیسو کمند که بر اساس افسانه کلاسیک “راپونزل” ساخته شده است، در نوامبر سال ۲۰۱۰ در سینماها اکران شد. گفته می شود گیسو کمند یکی از گران قیمت ترین انیمیشن هایی است که تاکنون ساخته شده است. هزینه ساخت آن حدودا ۲۶۰ میلیون دلار برآورد شده است.  از آنجایی که راپونزل با شوی اختصاصی خودش بنام Tangled Ever After در کانال دیزنی به یکی از محبوب ترین پرنسس های دیزنی تبدیل شد، مطمئناً این هزینه جای خوبی صرف شد.

داستان اسباب بازی ۴ (Toy Story 4)

انتشار هر فیلم از مجموعه پرطرفدار داستان اسباب بازی همیشه رویدادی مهم و تکرارنشدنی را به همراه داشته است. شاید نیز داستان اسباب بازی ۴ بیشتر بازگوی این موضوع باشد. با بازگشت داستان اسباب بازی ۴ در سال ۲۰۱۹، طرفدارهای این فیلم تقریبا نزدیک به ده سال در انتظار تماشای دوباره وودی، باز و بقیه اسباب بازی ها بودند. داستان اسباب بازی ۴ با فروش بیش از ۱٫۰۷۳ میلیارد دلار در سراسر جهان، پرفروش ترین فیلم این مجموعه دوست داشتنی و پرطرفدار می باشد. هر فیلم از داستان اسباب بازی همیشه با استقبال گرم مردم روبرو بوده است. اما از نظر کیفیت داستان پردازی، داستان اسباب بازی های ۴ در مقایسه با فیلم های قبلی خود، کاستی هایی نیز مشاهده می شود.

شیرشاه (The Lion King)

اخبار مربوط به بازسازی شیرشاه با جو عظیمی از هیجانات و شک و تردید مخاطبان روبرو شد. اما در نهایت جان فاورو توانست به خوبی از پس دشواری های بازآفرینی موفق ترین انیمیشن کلاسیک دیزنی برآید. با توجه به این که برای ساخت تمام حیوانات در این انیمیشن از تکنیک سی جی ای استفاده شده است، نمی توان بازسازی این عنوان را لایو اکشن دانست. با این حال به صحبت واداشتن حیوانات واقعی همیشه کاری دشواری بوده است. شاید همین بزرگترین ضعف شیرشاه باشد. این فیلم همچنان بار عاطفی اش را حفظ کرده است و گسترش ابعاد شخصیت نالا و پخش آهنگی جدید از بیانسه، قسمت هایی هستند که برای بینندگان نسخه قدیمی تازگی دارند.

داستان اسباب بازی ۳ (Toy Story 3)

قرار بود داستان اسباب بازی ۳ که ۱۱ سال پس از فیلم دوم آن ساخته و عرضه شد، نسخه پایانی این مجموعه فیلم معروف باشد. قطعا هم می توانست بهترین پایان برای این داستان باشد. وقتی دنی راهی دانشگاه می شود، اسباب بازی های محبوب او صاحب جدیدی پیدا می کنند. قطعا اگر این لحظه باعث ناراحتی شما نشد، صحنه های بیشتری هستند که می توانند قلبتان را به درد بیاورند. داستان اسباب بازی ۳ که در سال ۲۰۱۰ در سینماها پخش شد، اولین انیمیشنی بود که توانست به فروش بیش از ۱ میلیارد دلار دست پیدا کند. همچنین این انیمیشن دومین عنوان از کمپانی پیکسار بود که نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین فیلم شد. (آپ اولین انیمیشن این کمپانی بود که نامزد دریافت جایزه اسکارشد). درست است که تمام شخصیت های این انیمیشن اسباب بازی بودند، اما کمتر فیلمی وجود دارد که بتواند مانند داستان اسباب بازی ۳ طنزو احساسات را در شخصیت ها درآمیزد.

منجمد (Frozen)

قطعا نمی توان تاثیر عظیمی که انیمیشن منجمد بر فرهنگ داشت را نادیده گرفت.  این انیمیشن که بر اساس کتاب ملکه برفی نوشته هانس کریستین اندرسن ساخته شده است، درون مایه ای راجع به  خانواده، حس خواهرانه و توانمندی زنان دارد. همچنین در آن به مسائلی نظیر صادق بودن با خود و سلامت ذهن می پردازد. ضمن آن که قادر است در صحنه هایی مانند جایی که آنا تصمیم می گیرد با مردی که تازه ملاقات کرده است، ازدواج کند برای بیننده سرگرم کننده و خنده دار (از طریق آهنگ متن آن) به نظر بیاید. این انیمیشن توانست در سراسر جهان بیش از ۱٫۲۷ میلیارد دلار فروش داشته باشد و جایزه اسکار بهترین انیمیشن سال و بهترین موسیقی را از آن خود کند. مهم تر از همه این که این انیمیشن و شخصیت هایش به ویژه السا، آنا و اولاف به بخش های جدا نشدنی از فرهنگ عموم تبدیل شدند.

مترجم: مسعود صادق زاده

مطالب مرتبط

مطلب بعدی مطلب قبلی