ترجمه فیلم، ترجمه زیرنویس

Movie Translation

سفارش زیرنویس همکاری بعنوان مترجم

پنج فیلم مهیج و شاهکار کمتر شناخته شده دهه ۲۰۰۰

درست همانقدر که تماشاچی ها خواهان فیلم طنز هستند، همانقدر نیز تمایل دارند با دیدن یک فیلم مهیج لحظات هیجانی را تجربه کنند. فیلم های مهیج همیشه مورد علاقه فیلم دوستان بوده است و در طی سال ها آثار فوق العاده و فراموش نشدنی در این ژانر ساخته شده است. دهه ۲۰۰۰ میلادی، دهه ای بسیار جالب برای فیلم های مهیج محسوب می شد. در این دهه بود که تمایل به سمت تولید فیلم ها با بودجه های سرسام آور ایجاد شد. در نتیجه داستان های عادی و کوچکتر را کمتر در فیلم ها شاهد بودیم و بینندگان به دیدن فیلم های پرهزینه و اکشن و مهیج بیشتر علاقه نشان دادند. در پست امروز پنج فیلم مهیج و شاهکار کمتر شناخته شده دهه ۲۰۰۰ را به شما معرفی می کنیم.

بی خوابی (Insomnia) – محصول ۲۰۰۲

پیش از آنکه کریستوفر نولان تبدیل به یکی از شناخته شده ترین کارگردانان هالیوود شود، مشغول ساخت فیلم های مهیجی همانند فیلم بی خوابی بود. داستان فیلم بی خوابی درمورد کارآگاهی زبده با بازی آل پاچینو است که برای تحقیق درمورد قتل زنی به جزیره آلاسکایی دورافتاده ای اعزام می شود. فیلم بی خوابی همانند کارهای تازه تر نولان نیست و دقیقا همین مسئله است که آن را از دیگر فیلم های او متمایز می کند. بی خوابی فیلمی مهیج با هنرنمایی فوق العاده بازیگرانی از جمله آل پاچینو و رابین ویلیامز است. اگر علاقه مند به فیلم های جنایی و مهیج هستید پیشنهاد می کنیم به هیچ عنوان این فیلم فوق العاده خوش ساخت را از دست ندهید.

وثیقه (Collateral) – محصول ۲۰۰۴

مایکل مان فیلم های جنایی و فراموش نشدنی همانند «مخمصه» و «نفوذی» را در کارنامه هنری خود دارد. جای بسی تاسف است که فیلم وثیقه همانند دیگر فیلم های خوب او شناخته نشده است. عنوانی که به شدت لیاقت آن را دارد! تام کروز در این فیلم در نقش قاتلی قراردادی ایفای نقش می کند که پس از آشنایی اتفاقی با راننده تاکسی او را مجبور می کند تا در لس آنجلس همراهش شود تا وی بتواند افرادی که می خواهد را به قتل برساند. این فیلم در زمان اکران خود بسیار مورد علاقه منتقدان و فیلم دوستان قرار گرفت اما متاسفانه مدت هاست از اذهان مردم فراموش شده است. فیلم وثیقه دارای صحنه های اکشن بسیار خوش ساختی می باشد. هنرنمایی تام کروز در نقش منفی این فیلم ارزش آن را صد چندان کرده است. فیلم وثیقه از بهترین فیلم های مهیج تاریخ سینما می باشد.

زودیاک (Zodiac) – محصول ۲۰۰۷

دیوید فینچر در فیلم زودیاک نگاهی بسیار تحسین برانگیز بر یکی از بدنام ترین قاتل های سریالی تاریخ آمریکا یعنی زودیاک انداخت. داستان این فیلم حول محور پرونده قاتل سریالی زودیاک در دهه هفتاد در سانفرانسیسکو و افرادی که شب و روز تلاش کردند تا این پرونده را حل کنند (که متاسفانه به نتیجه نرسیدند!)، می اندازد. علاوه بر اینکه این فیلم بر اساس واقعیت ساخته شده است، متاسفانه از لحاظ دریافت جایزه بخت خوبی پیدا نکرد. اما این مسئله چیزی را تغییر نمی دهد. این فیلم یک توصیف فوق العاده و هوشمندانه از پرونده این قاتل بدنام است و یکی از بهترین فیلم های دیوید فینچر محسوب می شود.

ماشین چی (The Machinist) – محصول ۲۰۰۴

قبل از آنکه کریستین بیل در سه گانه به یاد ماندنی بتمن کریستوفر نولان ظاهر شود، بهترین نقش آفرینی اش را در فیلم ماشین چی به نمایش گذاشت. بیل در این فیلم در نقش فردی ظاهر می شود که از اختلال بی اشتهایی و بی خوابی رنج می برد. کم کم دنیا برای او گویی واقعیت ندارد و در همین زمان است که حضور فردی دیگر را در نزدیکی خود حس می کند. این فیلم که بودجه ساخت چندانی هم نداشت، در گیشه هم به توفیق خاصی نرسید. اما حال که شهرت کریستین بیل نسبت به آن زمان افزایش چشم گیری پیدا کرده است می شود گمان کرد که افراد بیشتری این فیلم و عملکرد شاهکار بیل در آن را کشف کنند.

خاطرات قتل (Memories of Murder) – محصول ۲۰۰۳

بونگ جون هو بخاطر فیلم بسیار خوش ساخت «انگل» خود که جوایز متعددی از جمله جایزه اسکار نیز دریافت کرد، حال به نامی بسیار مشهور بین کارگردانان مطرح سینما بدل شده است. اما شاید بد نیست که بدانید بسیاری از طرفداران کارهای او، بهترین اثرش را فیلم خاطرات قتل می دانند. این فیلم نگاهی دقیق به تحقیقات پلیس کره جنوبی و سختی های که برای حل کردن پرونده اولین قاتل سریالی خود متحمل شدند، می اندازد. درست همانند فیلم زودیاک دیوید فینچر اتفاقات این فیلم بسیار هوشمندانه حول محور تحقیقاتی که درمورد این قتل ها صورت می گیرد، می افتد. فیلم خاطرات قتل استعداد بسیار بونگ جون هو را نشان می دهد و با اینکه در زمان اکران خود طرفدار چندانی در غرب پیدا نکرد حال می تواند باری دیگر جان بگیرد.  

مطالب مرتبط

مطلب بعدی مطلب قبلی