ترجمه فیلم، ترجمه زیرنویس

Movie Translation

سفارش زیرنویس همکاری بعنوان مترجم

پنج فیلم موفق ترسناک در سال ۲۰۱۹

همانطور که پیش از این نیز گفتیم سال ۲۰۱۹ سالی بسیار مهیج برای طرفداران دنیای سینما بود. در این سال رکوردهای زیادی در زمینه فیلم و سریال شکسته شد. قطعا ژانر ترسناک نیز از این قاعده مستثنی نیست. فیلم های ترسناک بسیار قوی و ضعیفی در این سال اکران شدند. در مطلبی به معرفی پنج فیلم ناموفق ترسناک در سال ۲۰۱۹ پرداختیم. حال وقت آن است که پنج فیلم موفق ترسناک در سال ۲۰۱۹ را به شما معرفی نماییم.

ایت: بخش دوم (It Chapter Two)

داستان این فیلم ۲۷ سال پس از نسخه اول آن اتفاق می افتد. بچه های لوزرز کلاب پس از این همه سال باید دور هم جمع شوند و تا برای همیشه پنی وایز دلقک را شکست دهند. آن ها هنوز هم اتفاقات وحشتناک زمان نوجوانی خود را فراموش نکرده اند. اما آن ها به یکدیگر قول دادند که در صورت بازگشت پنی وایز، در هر زمانی دور هم جمع شوند و او را شکست دهند. فیلم ایت: بخش دوم پایانی بسیار قوی برای این مجموعه فیلم دو قسمتی برگرفته از رمان استیون کینگ (Stephen King) به همین نام، محسوب می شود.

دکتر اسلیپ (Doctor Sleep)

سخت است که بتوانیم تصور کنیم فیلمی در حد و اندازه های درخشش (The Shining) به کارگردانی استنلی کوبریک (Stanley Kubrick) برگرفته از رمان استیون کینگ، ساخته شود. اما فیلم دکتر اسلیپ، فیلمی با کیفیت بسیار خوب است که آن را می توان ادامه باارزش فیلم درخشش دانست. استنلی کوبریک فیلم درخشش را بر اساس رمانی از استیون کینگ اما با برداشت خود ساخت. در عوض فیلم دکتر اسلیپ بسیار به رمان استیون کینگ وفادار مانده است. داستان این فیلم درمورد دنی تورنس (با بازی ایوان مک گرگور) است که پس از اتفاقات زمان کودکی اش در آن هتل اسرارآمیز حال بزرگ شده است و از ناراحتی های روحی و روانی رنج می برد.

آماده ای یا نه (Ready or Not)

پیش از اکران این فیلم، بسیاری فکر می کردند که قرار است فیلمی ترسناک و درجه سه یا چهار باشد. اما با اکرانش فوق العاده نظر همگان را جلب کرد. بازیگر نقش اول (سارا ویونگ) بسیار خوب آن به همراه داستان بسیار شگفت انگیز، فیلم آماده ای یا نه را به یکی از بهترین فیلم های سال ۲۰۱۹ بدل کرد. داستان از این قرار است که دختری با مردی ثروتمند ازدواج می کند. حال باید به بازی عجیب و دیوانه واری تن دهد. وی می بایست از نیمه شب تا صبح از دست فامیل های شوهرش که با اسلحه به قصد جان او شلیک می کنند جان سالم به در برد!

ما (Us)

دو سال پس از ساخت فیلم فوق العاده برو بیرون (Get Out)، جوردن پیل (Jordan Peele) این بار با اثر هنری دیگری بازگشته است. داستان این فیلم در مورد خانواده ویلسون است. آن ها برای تفریح به منطقه ای می روند که در اوج ناباوری متوجه می شوند افراد دیگری دقیقا با همان شکل و شمایل آن ها در آنجا زندگی می کنند. از آنجاست که فیلم تبدیل به یک فیلم مهیج و ترسناک تمام عیار می شود. بازی لوپیتا نیونگو (Lupita Nyong’o) را می توان یکی دیگر از نقاط قوت این فیلم علاوه بر کارگردانی و داستان بسیار خوب آن دانست.

داستان های ترسناک برای تعریف کردن در تاریکی (Scary Stories to Tell in the Dark)

این فیلم بر اساس مجموعه کتاب معروفی به همین نام به نویسندگی آلوین شوارتز (Alvin Schwartz) و با تهیه کنندگی دل تورو (Guillermo Del Toro) ساخته شده است. داستان آن درمورد گروهی نوجوان است که کتاب داستانی را پیدا می کنند. داستان های این کتاب داستان برای آن ها در دنیای واقعی اتفاق می افتد. قابل گفتن است که این فیلم مضمونی جنگ ویتنامی دارد. شخصیت های بسیار قابل تامل و پرداخته شده، جلوه های ویژه و گریم بسیار خوب و دارا بودن لحظات قدیمی و به یادماندنی از مجموعه کتاب محبوب آن این فیلم را به یکی از بهترین فیلم های ترسناک سال ۲۰۱۹ تبدیل کرده است.

مطالب مرتبط

مطلب بعدی مطلب قبلی