ترجمه فیلم، ترجمه زیرنویس

Movie Translation

سفارش زیرنویس همکاری بعنوان مترجم

پنج فیلم پرفروش در ژانر جاسوسی

ژانر جاسوسی در دنیای سینما مداوم در حال تغییر می باشد. مجموعه فیلم جیمز باند تاثیر شگرفی بر روی این ژانر دارد و به نظر می آید هر مجموعه فیلم جدید جاسوسی که ساخته می شود به نحوی با فیلم های جیمز باند مقایسه می شود. اما ناگفته نماند که حتی با وجود فروش بسیار خوبی که ساخت فیلم های جیمز باند دارد، فیلم سازان قدم های خوبی به سمت ساخت فیلم های جدید جاسوسی برداشته اند. امروز در نظر داریم به پنج فیلم پرفروش در ژانر جاسوسی نگاهی داشته باشیم. با ما همراه باشید.

اسکای فایل (Skyfall) – محصول ۲۰۱۲

به منظور آنکه بخواهیم در این فهرست خود از تنوع خوبی برخوردار باشیم تنها یک فیلم از مجموعه فیلم بلندبالای جیمز باند قرار می دهیم که آن فیلم اسکای فال است. فیلم اسکای فال محبوبیت بسیار خوبی نزد فیلم دوستان مخصوصا دوستداران ژانر جاسوسی و جیمز باند پیدا کرد. شاید موسیقی متن آن و یا شاید هم کیفیت ساخت بسیار خوبش باعث پیدا کردن چنین محبوبیتی شد. اما بد نیست بدانید که فیلم اسکای فال تنها فیلم جیمز باند تا به امروز است که فروش آن از مرز ۱ میلیارد دلار عبور کرده است. در همان سال بود که این فیلم هفتمین فیلم پرفروش تاریخ سینما شد.

ماموریت: غیرممکن – فال اوت (Mission: Impossible – Fallout) – محصول ۲۰۱۸

درست همانند اسکای فال، فیلم ماموریت: غیرممکن – فال اوت نیز تنها فیلم از این مجموعه خواهد بود که در این فهرست از آن نامی می بریم. این فیلم توانست موفقیت بسیار زیادی به دست آورد. اکثر فیلم های ماموریت غیرممکن تا به امروز مورد محبوبیت واقع شدند اما فال اوت تنها فیلم این مجموعه بود که اینقدر نزد منتقدان و هواداران محبوب گشت. این فیلم در هفته ابتدایی خود ۶۱ میلیون دلار فروش کرد و سرانجام به فروش جهانی ۷۹۱ میلیون دلاری دست یافت. سری جدید جیمز باند و همچنین مجموعه ماموریت غیرممکن ثابت کردند که هنوز طرفداران بسیار زیادی دارند.

کینگزمن: سرویس مخفی (Kingsman: The Secret Service) – محصول ۲۰۱۵

فیلم کینگزمن: سرویس مخفی به نوعی و از بسیاری از جهات همانند فیلم های قدیمی جیمز باند می باشد. این فیلم مایه های طنز بسیاری دارد و خط داستان آن همواره با لحظات مفرح همراه است اما در عین حال بدلکاری های بسیار زیبا و قوی و همچنین صحنه های اکشن بسیار جذابی را در دل خود جای داده است. کسی انتظار چندانی از این فیلم نداشت، اما رضایت بینندگان از این فیلم دهان به دهان چرخید و آن را تبدیل به فیلم موفقیت آمیزی کرد. فیلم کینگزمن: سرویس مخفی در هفته ابتدایی اکران خود به فروش ۳۶ میلیون دلاری دست پیدا کرد و در نهایت توانست ۴۱۴ میلیون دلار در بازارهای جهانی به فروش برسد. این موضوع با توجه به بودجه ۸۰ تا ۹۰ میلیون دلاری فیلم بسیار قابل توجه به نظر می رسد.

بلوند اتمی (Atomic Blonde) – محصول ۲۰۱۷

فیلم بلوند اتمی فروش گیشه حیرت انگیزی نداشت اما برای فیلم اکشنی با موضوع جدید در سال ۲۰۱۷ بسیار قابل توجه به نظر می رسید. داستان این فیلم در مورد مامور مخفی ام آی ۶ با بازی شارلیز ترون است که برای تحقیق از مرگ مشکوک یکی از همکارانش به برلین فرستاده می شود. با توجه به اینکه این فیلم تنها در هفته ابتدایی اکران خود ۱۸٫۳ میلیون دلار فروش کرد، توانست به فروش ۱۰۰ میلیون دلاری دست پیدا کند. فراموش نکنیم که بودجه این فیلم تنها ۳۰ میلیون دلار بود.

اولتیماتوم بورن (The Bourne Ultimatum) – محصول ۲۰۰۷

مجموعه فیلم بورن به شدت نزد هواداران ژانر جاسوسی و اکشن محبوب گشت. این فیلم ها میت دیمون دوست داشتنی را به ستاره سینمای اکشن بدل کردند. اولین فیلم بورن یعنی هویت بورن در سال ۲۰۰۲ به فروش گیشه ۲۱۴ میلیون دلاری دست پیدا کرد. فیلم برتری بورن در سال ۲۰۰۴ به ۲۹۰ میلیون دلار فروش دست پیدا کرد. سومین فیلم آن یعنی اولتیماتوم بورن نیز توانست به فروش فوق العاده ۴۴۴ میلیون دلاری دست پیدا کند. بودجه ساخت این فیلم ۱۱۰ میلیون دلار بود.  

مطالب مرتبط

مطلب بعدی مطلب قبلی