ترجمه فیلم، ترجمه زیرنویس

Movie Translation

سفارش زیرنویس همکاری بعنوان مترجم

پیشنهاد فیلم – ژانر وحشت

صحبت از ژانر وحشت که می شود، به یاد خاطرات کودکی مان می افتیم. درست زمانی که بقیه ما را از دیدن این فیلم ها منع می کردند ولی ما با اصرار فراوان پای این فیلم ها می نشستیم! اما حال دیگر بزرگ شده ایم.

در جایی خواندم که تماشای فیلم های ترسناک باعث افزایش سلامتی می شود. از همین رو بر آن شدیم تا برای تندرستی شما، پنج فیلم برجسته این ژانر را معرفی کنیم، باشد که مقبول بیفتد.

فیلم «ما» (Us، محصول ۲۰۱۹)

جردن پیل را همه با فیلم Get Out به یاد داریم که غوغایی کرد و فیلمش در سه روز ۶۷ میلیون دلار فروش داشت و در آخر هم جایزه اسکار را گرفت. این کارگردان با فیلمی جدید بنام Us همه را انگشت به دهان گذاشته است. البته که همیشه مخالفانی نیز وجود داشته اند که مایه پیشرفت باشند. شخصیت اصلی داستان، یعنی آدلاید ویلسون با خانواده به خانه ای برمی گردد که در کودکی در آن بزرگ شده و اتفاقاتی نیز در آن افتاده است. دلشوره ای که همواره همراه اوست، دیری نمی پاید که به واقعیت تبدیل می شود و آن معمایی که اول فیلم در متن آمده است کم کم به سمتی می رود که به دست بیننده حل شود.

فیلم «ماهی دریایی» (Starfish، محصول ۲۰۱۸)

پیشنهاد دوم، اثری است که از راتن تومیتوز امتیاز قابل تحسین ۹۱ را دریافت کرده است. این فیلم درون مایه ای آخرالزمانی دارد که یک قهرمان باید دنیا را از شر موجوداتی عجیب نجات دهد. البته کلیت داستان به همین سادگی نیست که در یک خط خلاصه شود. دختری که پس از شرکت در یک مراسم خاک سپاری، گریان و ناامید پس از حمله این موجودات به دنبال نجات دنیا پیش می رود. به طور کلی موسیقی در این ژانر نقش اساسی تری را بر عهده دارد. همینجا داخل پرانتز پیشنهاد می کنم مقالاتی را در مورد نقش موسیقی در القای حس هنگام تماشای فیلم مطالعه بفرمایید. خلاصه بگویم اگر به دنبال فیلمی با فضاسازی جذاب هستید، به تماشای این اثر بنشینید.

فیلم «میدسامر» (Midsommar، محصول ۲۰۱۹)

داستان فیلم در مورد گروهی از افراد است که برای شرکت در فستیوالی به سوئد سفر می کنند و پس از مدتی اتفاقاتی می افتد که در عین واقعیت ترسناک هستند. در قاب بندی فیلم از نماهای سیاه کم تر استفاده شده است و آن طور که انتظار دارید قرار نیست در تاریکی شب موجودی از پشت دیواری سنگی بیرون بپرد و شما را تا دو روز بی نیاز از خوردن سردیجات کند، بلکه شرایط در روشنایی روز رقم می خورند. اگر به دنبال فیلمی اسلشر و البته کمی متفاوت هستید این محصول مشترک آمریکا و سوئد را از دست ندهید.

فیلم «آنابل به خانه می آید» (Annabelle Comes Home، محصول ۲۰۱۹)

صحبت از ژانر وحشت که می شود، اگر از سری فیلم های احضار و آنابل صحبتی به میان نیاید کم لطفی شده است. در این مورد، برعکس اثر قبلی هر ثانیه باید منتظر پریدن از جای خود به علت حضور عزیزان و موجودات ماورا الطبیعه باشید! ماجرا از آنجا آغاز می شود که اد و لورین وارن عروسک آنابل را برای جلوگیری از مشکلات بیشتر به خانه خود می آورند تا او را پشت حصاری زندانی کنند غافل از اینکه فایده ای در این کار نیست. کنجکاوی همانند دیگر فیلم های این ژانر عنصری است که باعث می شود این موجود از قفس خود آزاد شود و داستان وحشتناکی رقم بخورد.

فیلم «خزنده» (Crawl، محصول ۲۰۱۹)

برای آن دسته از عزیزانی که به ژانر وحشت بدون اجنه و شیاطین علاقه دارند هم پیشنهادی در نظر گرفته ایم. این فیلم نبرد یک پدر و دختر با سیلی عظیم و گروهی از کروکدیل ها را طوری به تصویر می کشد که بیننده را تا آخرین ثانیه مشتاقانه روی صندلی خود نگه می دارد. این فیلم از راتن تومیتوز امتیاز ۸۲ را کسب کرده است. شدیدا پیشنهاد می کنیم دیدن این فیلم را از دست ندهید.

مترجم: بهزاد برادران

مطالب مرتبط

مطلب بعدی مطلب قبلی