ترجمه فیلم، ترجمه زیرنویس

Movie Translation

سفارش زیرنویس همکاری بعنوان مترجم

پیش نمایش بازی Gears of War 4

gears-5

هنگامی که با آقای فیل اسپنسر رئیس بخش Xbox در جریانِ نمایشگاه E3 2016 مصاحبه میکردیم او رسما اعتراف کرد که بازی Gears of War 4 حداقل در اروپا عنوانی نیست که دیدِ همه‌ی مردم را نسبت به کنسول Xbox One تغییر دهد. البته این به این معنا نیست که روی این بازی حسابِ خاصی باز نشده است بلکه سازنده‌ی جدید این بازی یعنی استودیوی The Coalition باید این سخن را به منزله‌ی یک تعریف بزرگ بداند زیرا ادامه‌ای که آنها برای این بازی ساخته‌اند، تغییری نکرده است و به همان خوبیِ قسمت های گذشته است. در حقیقت با توجه به دمویی که ما بازی کردیم، Gears of War 4 حتی پتانسیل تبدیل شدن به بهترین قسمت در این سری بازی را نیز دارد. شهرت بازی Gears of War به خاطر شوترِ عاری از احساساتش است که البته  تعریفِ منصفانه‌ای نیست. درست است که طراحی کاراکترهای مَرد در این بازی نا معقول به نظر میرسد و پهنای اونها بیشتر از قدشون است! اما داستان بازی دارای بار احساسیِ زیادی است که آنطور باید و شاید به آن بها داده نشده است. از طرفی گیم پلی بازی نیز شامل نکات ظریفی است که در دیگر بازیهای این سبک کمتر شاهدشون هستیم به طوری که به واسطه‌ی این نکات ظریف، سری بازی Gears of War را مثالِ بارز از یک شوترِ سوم شخصِ با کیفیت میدانیم.

gears-2

در قسمت چهارمِ این بازی ما شاهد کاراکترهای جدیدی همچون “کِیت” هستیم که در تلاش است با کمک دوستان خود یعنی “دِل” و “جِی دی فینیکس” (پسرِ مارکوس فینیکس ) ، عمو و مادرش را از چنگ دشمنان جدیدی که Swarm نامیده میشوند نجات دهد. آرایش Swarm ها در زمان حمله فرق چندانی با Locust هایی که ما در قسمت های قبلی شاهدشون بودیم ندارد اما بر خلاف Locust ها، Swarm ها عادت بدی در دزدیدن انسانها و تبدیلِ آنها به موجودات تکامل یافته ای دارند که مانند زامبی ها از اسلحه استفاده نمیکنند اما از سرعت زیادی برخوردار هستند. چیزی که در Gears of War 4 بیش از بقیه خودنمایی میکند گرافیک آن است. The Coalition با افتخار اعلام کرده است که آنها در خلق این گرافیک بر روی کنسول جدید Xbox One S از تکنولوژی HDR و رزولوشن ۴K نهایت استفاده را برده اند. با اینکه مکانی که ما در آنجا به انجام دموی این بازی پرداخته بودیم از نورِ زیادی برخوردار بود، نتوانستم آنطور که باید و شاید از بازی لذت ببریم اما با این حال گرافیک بازی به اندازه ای بود که ما را تحت تاثیر خود قرار دهد. به خصوص اینکه به نظر میرسید در کنارِ این گرافیک بسیار زیبا، بازی به طور کامل بر روی ۳۰ فریم ثابت نیز اجرا می‌شد.

gears-3

جنگ در Gears of War 4 بی رحمانه است اما تخیلی بودنِ آن و وقوعِ آن در آینده ای دور، تجربه لذت بخشی به ارمغان آورده است. Gears of War 4 به عنوان یک بازی ضدِ سبک اول شخص طراحی و ساخته شده است به طوری که این فرنچایز همیشه در مسیر متفاوتی نسبت به سایر بازیهای این ژانر در حالِ حرکت است. این بازی به جای استفاده از سبک نام آشنای این روزها یعنی سبک اول شخص از سبک سوم شخصی استفاده میکند که به این سری بازی، بُعد جدید و متفاوتی داده است. مکانیزم های شناخته شده در این بازی مثل چسبیدن به دیوار، حرکت در دورِ آنها و پریدن برای کاور گرفتن همچنان به اندازه‌ی یک دهه پیش تاثیر گذار هستند. مسلما خیلی ها بی تردید به تکراری بودن این مکانیزم ها اعتراض میکنند اما فراموش نکنیم که این تکرار ِهمان مکانیزم هایی است که دوستشان داشتیم و تا به الان متوجهِ این موضوع نشده بودیم که چقدر دلمان برای بازی Gears of War و این مکانیزم ها تنگ شده است… .

بازی Gears of War 4 در تاریخ ۲۰ مهر ۱۳۹۵ برای پلتفرم های PC و Xbox One عرضه خواهد شد

gears-1

برای سفارش زیرنویس فارسی بازی Gears of War 4 ( نسخه PC ) به بخش سفارش ترجمه مراجعه نمایید.

شما می توانید تریلر بازی را از کانال آپارات فیلم مترجم مشاهده نمایید.

مترجم : مهدی طالبی

منبع: Metro

مطالب مرتبط

مطلب بعدی مطلب قبلی