ترجمه فیلم، ترجمه زیرنویس

Movie Translation

سفارش زیرنویس همکاری بعنوان مترجم

آسمانِ ممنوعه

sky 2

تعداد کمی از بازی ها، مردم را با تب و تابی به مانند عنوان “No Man’s Sky” به انتظار خود نگه داشته اند. هنگامی که از این بازی، سال گذشته در نمایشگاه E3 پرده برداری شد، ایده پشت آن ذهن میلیون ها نفر از علاقه مندان به بازی را به خود مشغول کرده بود. چه میشد اگر می توانستید از تمام سیارات یک کهکشان بازدید کنید و آنهایی را که خود پیدا کرده اید خودتان نام گذاری کنید؟! در نمایشگاه E3 امسال سازنده بازی یعنی “Hello Games” به معرفی کامل بازی پرداخت و نشان داد که شما در این بازی قادر به انجام چه کارهایی خواهید بود. مسلما یکی از آن کارها گشت و گذار در سرتاسر کهکشان و یافتن دنیای های جدید است. اگر به روش منتقدان آماتور برای مقایسه اقدام کنیم، خواهیم گفت که “No Man’s Sky” ترکیبی از بازی “Elite: Dangerous” و “Grand Theft Auto” است – می توانید در نقش جنگجو، تاجر، کاشف و یا ترکیبی از هر سه قرار بگیرید، اما اگر از شما کار اشتباهی سر بزند باید منتظر پلیس فضا به دنبال خود باشید. زمانی که در سیاره ای جدید فرود می آیید هدف آن است که به دنبال اِسکن و ردیابی یک برجِ راهنمایی و نشانه گذاری آن به منظور ثبت این سیاره باشید. وقتی که نام آن سیاره را ثبت کردید، هر شخص دیگری که در کهکشان است میتواند بر اساس اطلاعات اینترنتی که به روز رسانی شده است آن سیاره را به آن نامی که شما برایش انتخاب کرده اید بشناسد.

sky 1

سوالات متعددی در رابطه با این بازی وجود دارد که به تعدادی از آنها پاسخ خواهیم داد: بله، می توانید سیاره های متعددی را به یک نام مشخص نامگذاری کنید (مثلا اگر می خواهید همه آنها به نام شما باشند). بله، برخی فیلترها در مورد آنچه می توانید و یا نمی توانید آن سیاره را نام گذاریی کنید وجود خواهد داشت. بله درست است ، سیاره ها واقعا دارای مقیاس های بزرگی هستند و یا همانطور که آقای “مورِی” دائما می گوید: “سیارات ما به اندازه سیارات اند.” همانطور که گفتیم هنگامی که در یک سیاره فرود می آیید هدف این است که برای یافتن چراغ های راهنما و سایر نقاط دیدنی جست و جو و اِسکن کنید. مسلما برخی از موجودات این سیارات رابطه خوبی با شما که فردی بیگانه هستید نخواهند داشت اما بسیاری از حیات وحش نیز هستند که رابطه دوستانه ای با شما دارند. اگر شما به ساکنان بی گناه یک سیاره شلیک کنید، نگهبانِ اجرایِ قانونِ محلی حواسشان به شما جلب خواهد شد و اگر شما به این کار ادامه دهید سطح “تحت تعقیب” خود را افزایش خواهید داد که این موضوع بسیار شبیه به بازی جی تی اِی است و در این حالت با واحدهای اجرای قانونی قوی تری در هر سطح مواجه خواهید شد. اگر سطح “تحت تعقیب ۵” دریافت کنید، روبات های غول آسا وارد عمل خواهند شد. خوشبختانه یک سپر قابل شارژ برای محافظتتان در اختیار دارید اما زمانی که این سپر از بین برود تنها پنج ضربه بین شما و مرگ فاصله خواهد انداخت!

sky 4

محدودیت اصلی در بازی “No Man’s Sky” سوخت است. می توانید آن را بخرید، اما گران است. جایگزین این کار استخراج سوخت به طور مستقیم از سیارات است اما این کار مستلزم صرف زمان و منابع خواهد بود. سوخت، مکانیزم اقتصادی مرکزی این بازی است. می توانید سوخت را بخرید، استخراج، سرقت و یا تجارت کنید. آزادی عمل برای “Hello Games” حائز اهمیت است. بر اساس گفته آقای “مورِی”، اگر نخواستید لازم نیست که حتی بر روی یک سیاره فرود آیید. آنچه ما در مورد داستانِ بازی می دانیم هنوز هم بسیار اندک است، اما این موضوع را می دانیم که بازی را در یک سیاره مشخص آغاز کرده و کاوش خود را از آن جا شروع میکنیم. “مورِی” نام بازی هایی مانند “Salt” , “Stranded Deep” و “Terraria” را به عنوان بازی هایی که از آن ها الهام گرفته اند ذکر کرد که مانند آن ها شما را در جهانی مبهم و بدون مقدمه قرار خواهد داد. او ادامه داد : یافتن این پاسخ به عهده شما خواهد بود.”مورِی” حالت چند نفره “No Man’s Sky” را به بازی “Journey” تشبیه کرد بنابراین منتظر دیدار با افراد زیادی در “No Man’s Sky” نباشید. جهان در این بازی آنچنان عظیم است که پیدا کردن افراد در آن دشوار خواهد بود. در پایان او ادعا کرد که “ما می توانیم نقطه شروع بازی یک میلیون نفر را در یکی از این سیارات انتخاب کنیم و آنها احتمالا یکدیگر را پیدا نخواهند کرد…”

“No Man’s Sky” در تاریخ ۹ آگوست ۲۰۱۶ برای پلتفرم های PC و PS4 منتشر خواهد شد.

sky 6

برای سفارش زیرنویس فارسی بازی No Man’s Sky ( نسخه PC ) به بخش سفارش ترجمه مراجعه نمایید.

شما می توانید تریلر بازی را از کانال آپارات فیلم مترجم مشاهده نمایید.

مترجم : دانیال مولوقی

مطالب مرتبط

مطلب بعدی مطلب قبلی