ترجمه فیلم، ترجمه زیرنویس

Movie Translation

سفارش زیرنویس همکاری بعنوان مترجم

شرلوک هلمز و معمایی مرموز

sherlock 1

در حالی که سبک ماجراجویی، امروزه در زمره ی بازی های بلاکباستر و هیجانی قرار نمی گیرد، هنوز هم افراد زیادی وجود دارند که از طرفداران پُر و پا قرص این سبک به شمار می روند. هنوز هم کسانی هستند که استفاده از ذهن خود را به انگشتان دستشان ترجیح می دهند و اغلب شیفته پازل ها و عناوین ماجراجویانه ای می شوند که بر موضوع های روایی و چالش های ذهنی تأکید میکند. موضوعی که شاید جالب باشد این است که تا به حال هرگز نشده است که سری بازی “شرلوک هلمز” امتیازات فوق العاده بالایی را کسب نماید. دلیل این امر شاید عمدتا به خاطر فقدان تغییراتی باشد که وظیفه بهبود در بازی را دارند، تغییراتی که عمدتا تاثیر برعکس می گذارند! اما شاید جدیدترین نسخه از این سری، دلایل و سرنخ هایی را به کاراگاه های جوان و شیفته این سبک و بازی بدهد تا با آینده نگریِ مثبتی به آن بنگرند. “شرلوک هلمز: دختر شیطان“، که طراح و تولیدکننده آن “فراگ وِرز” و “بیگبن اینترکتیو” هستند بهار امسال برای کامپیوتر و کنسول های بازی عرضه خواهد شد؛ عنوانی که می تواند همان بازی درگیرکننده ی بسیار شدید ذهنی و تقویت کننده ی مغزی ای باشد که دوستداران ژانر کارآگاهی منتظرش بوده اند.

sherlock 3

در عنوان “دختر شیطان”، شخصیت کتلین جوان به آدرس خیابان “بی ۲۲۱ بِیکر” می آید و ممکن است حقیقتی تاریک و نگران کننده ای را درباره خانواده اش کشف کرده باشد. بسیاری از سوالات نیاز به پاسخ دارند: آن فرد جذابی که به آدرس “سی ۲۲۱” نقل مکان کرده است، چه کسی است؟ از کی تا به حال با جادو و جمبلِ بی معنی، مانند جلسات احضار روح و جلسات غیب گویی و اسرار، درست هنگامی که قرار است به منطق و عقل اتکا کنیم، سرگرم شده ایم؟ شاید مرموز ترینِ همه این واقعیات این است که بزرگترین کاراگاه تاریخ ادبیات، باید در واقع برای “پنهان” کردن و نه افشای یک راز مبارزه کند. شخص شرلوک هلمز، همواره یک تاریکیِ مرموز در شخصیتش داشته است که کسانی که طرفدار داستان های سر آرتور کانن دویل هستند آن را کاملا درک میکنند. به همین ترتیب شاید سازندگان این عنوان، این تاریکی را به صورت کامل در “دختر شیطان” به تصویر بکشند. برخی ادعا میکنند که این بازی در سبک “تریلر جنایی” است که قطعا به معنی اکشن بیشتر در این بازی است. تیم سازنده می گوید که این بازی “جاه طلبانه ترین بازی تا کنون” برای آنها بوده است که با پنج موضوع اسرار آمیز بزرگ مطمئنا محتوای بسیار زیادی در اختیار افراد قرار دهد. این خود یکی دیگر از نکات مثبت در این بازی به شمار می رود که در عنوان های گذشته این سری نقطه ضعف بوده است، یعنی عدم محتوای کافی.

sherlock 2

به گفته ی سازنده بازی، بر روی آن پنج معما بسیار کار شده است به طوری که برای هر مسئله به رویکردِ تحقیقیِ مناسب و خاصی، از آغاز تا پایان، نیاز خواهد بود. در نتیجه این بازی را باید بسته ای کامل از معما های جالب و مرموز دانست. جهت افزایش سطح کنجکاویتان، اجازه دهید به شما این نکته را بگوییم که “شرلوک هلمز:  دختر شیطان” عنوانی ماجراجویی و باور نکردنی است که گیم پلی منحصر به فردی را با ترکیب تحقیقات کاراگاهی، سبک اکشن و کاوش و اکتشافات برای ایجاد تجربه ای خارق العاده و سنجشِ اعصاب و هوش به بازیکنان ارائه میدهد. با بازی در نقش کارآگاه بزرگ، بازیکنان مجبور به ردیابی شرارت در تاریک ترین گوشه و کنارهای شهر لندن می شوند. کاوشی که به صورت آزادانه در چند محله شهر، در جستجوی سرنخ و مظنونانی که نهایتا به شبکه ای از فتنه و تبهکاری منتهی میشود. “شرلوک هلمز: دختر شیطان” مکانیزمی منحصر به فرد و داستانی حماسی برای ایجاد یک تجربۀ تعاملی و همه جانبه که تا به حال با آن مواجه نشده اید ارائه می دهد. برای اولین بار، زمانی که شرلوک هلمز میان خانواده، نیروهای شر و اَرتشی قوی برای انتقام گرفتار میشود، قدرت تجزیه و تحلیل و خونسردی اش توسط احساسات او متزلزل می شود… !

sherlock 6

برای سفارش زیرنویس فارسی بازی Sherlock Holmes: The Devil’s Daughter ( نسخه PC ) به بخش سفارش ترجمه مراجعه نمایید.

شما می توانید تریلر بازی را از کانال آپارات فیلم مترجم مشاهده نمایید.

مترجم : دانیال مولوقی

مطالب مرتبط

مطلب بعدی مطلب قبلی