ترجمه فیلم، ترجمه زیرنویس

Movie Translation

سفارش زیرنویس همکاری بعنوان مترجم

Watch Dogs 2 ، به سان فرانسیسکو خوش آمدید

WD8

زمانی ایده ساخت بازی Watch Dogs 2 شکل گرفت که سازندگان بازی در شرکت یوبی سافت تصمیم گرفتند داستان بازی را به سان فرانسیسکو ببرند. شخصیت اصلی بازی “مارکوس هالووی” که بزرگ شده شهر صنعتی اوکلند است به طور اشتباهی توسط ctOS 2.0 به خاطر جرمی که هنوز مرتکب نشده است مورد پیگرد و بازخواست قرار میگیرد. ctOS 2.0 در حقیقت همان نسخه به روز شده ی سیستم حکومتی و نظارتی است که ما در نسخه اول این بازی شاهد آن بوده ایم. با هوش و دانش کسی که در حاشیه بخش جنوبی خلیج سان فرانسیسکو که به دلیل یکه تازی در صنعت تکنولوژی و کامپیوتری به “سیلیکون ولی” نیز شهرت دارد بزرگ شده است، مارکوس تصمیم میگیرد که خود دست به کار شود و با این نظام حکومتی به مقابله بپردازد و دنیا را به جای بهتری تبدیل کند. تغییر آن هم با کمک هک کردن !

WD3

از همین ابتدا مشخص است که Watch Dogs 2 تفاوت عمده ای با قسمت اول دارد. ماجرای “آیدن پیرس” در قسمت اول کاملا شخصی و حول و محور انتقام میچرخید. در صورتی که در قسمت دوم ما شاهد شخصیتی هستیم که با گروه Deadsec ( یک سازمان زیرزمینی هکری) متحد شده تا مفاهیم آزادی، امنیتی و ظاهرا نوسازی را به چالش بکشد. علاوه بر آن سرپرست نویسندگان این بازی یعنی آقای “لوسین سولبان” شخصیت اصلی بازی یعنی مارکوس را فردی بامزه و اجتماعی تعبیر میکند که با آیدن پیرس در قسمت اول ۱۸۰ درجه فرق دارد. همچنین کاراکتر مارکوس به واسطه طراحیش، شخصیت باورپذیرتری دارد و همان لباسی را به تن میکند که شاید خیلی از مردم در دنیای واقعی نیز آن را به تن میکنند. افراد زیادی مشتاق این هستند که بیشتر درباره مارکوس بدانند. اینطور که آقای سولبان شخصیت مارکوس را توصیف میکند میتوان اطمینان داشت که مارکوس شخصیتی دوست داشتنی در طول ماجراجوییِ Watch dogs 2 خواهد بود. کسی که حتی قابلیت پارکور را نیز یاد دارد و به همین دلیل میتواند راحت تر در محیط بازی به گشت و گذار بپردازد.

WD7

داستان و کلیت بازی نسبت به نسخه قبلی سر راست تر به نظر میرسد و دیگر خبری از موضوعات سیاسیِ بیش از حد نیست . Watch Dogs 2 سعی دارد به جای ارائه یک بیانیه مشخص در رابطه با امنیت ملی کشور ها، افراد را تشویق کند که سوالات خود را بپرسند و در نهایت نتیجه گیری شخصیِ خود را داشته باشند. چیزی که Watch Dogs 2 را از بازیهای هم سبکش متمایز میکند قابلیت بازیِ دو نفره است. بله درست خواندید! عنوان Watch Dogs 2 از قابلیت بازیِ دو نفره نیز بهره مند میباشد که در این مورد شباهت زیادی به بخش Player Versus Player در قسمت اول دارد. هنگامی که بازیکن دوم به دنیای شما در این بازی ملحق می شود این امکان برای شما محیا می شود که مراحل دو نفره ی بازی را با کمک یکدیگر به پایان برسانید و یا حتی در دنیایی که بازی در اختیار شما قرار داده است به شرارت بپردازید! در این بازی هم افراد بیگانه میتوانند به دنیای شما ملحق شوند و هم دوستان شما. برای دعوت از دوستان خود کافیست آنها را از لیستی که بازی در اختیار شما قرار میدهد انتخاب کرده و برای آنها دعوت نامه بفرستید تا به کمک شما در این بازی بیایند.

WD2

اینطور که از شواهد پیداست شما میتوانید کُل مراحل بازی را در حالت دو نفره نیز به پایان برسانید که مطمئنا نکته بسیار مثبتی برای اینگونه بازی ها به شمار میرود. چگونگی پیشروی مراحل در این بازی کاملا بستگی به انتخاب بازیکنان دارد. شما میتوانید بازی را بدون حتی شلیک یک گلوله و از طریق مخفی کاری و هک کردن سیستم های کامپیوتری به پایان برسانید. اگر حوصله مخفی کاری ندارید بنابراین چاره ای جز استفاده از اسلحه برای به پایان رساندن مراحل بازی نخواهید داشت. دنیای بازی که همان سان فرانسیسکو میباشد کاملا زنده به نظر میرسد. سازندگان بازی سعی کردند که در دنیای این بازی دو مقوله ی شرکت های غول تکنولوژی که هر روز ثروتمند تر میشوند و از طرفی دیگر افراد بی خانمانی که در گوشه و کنار خیابان زندگی میکنند را به خوبی در کنار یکدیگر قرار داده و به تصویر بکشند. این همان وضع نابسامانی است که شما در نقش قهرمان بازی یعنی “مارکوس هالووی” سعی در تغییر آن دارید… .

WD5

برای سفارش زیرنویس فارسی بازی Watch Dogs 2 ( نسخه PC ) به بخش سفارش ترجمه مراجعه نمایید.

شما می توانید تریلر بازی را از کانال آپارات فیلم مترجم مشاهده نمایید.

مترجم : مهدی طالبی

منبع : IGN

مطالب مرتبط

مطلب بعدی مطلب قبلی