ترجمه فیلم، ترجمه زیرنویس

Movie Translation

سفارش زیرنویس همکاری بعنوان مترجم

کاهش وزن کریستین بیل برای فیلم The Machinist

بازیگران زیادی در تاریخ سینما وجود دارند که با ایفای نقش های خود که شاید آثار آن ها به نیم قرن پیش باز می گردد هنوز هم از آن ها صحبت می شود و به عنوان بازیگران برتر تمام ادوار سینما شناخته شده هستند. در این مورد می توانیم به مارلون براندو، آل پاچینو، رابرت دنیرو یا جک نیکلسون اشاره کنیم. بازیگران نسل های بعدتر نیز همانند لئوناردو دی کاپریو، تام کروز و یا کریستین بیل همتاهای شایسته ای برای آن ها هستند.

کریستین بیل از آن دسته بازیگرانی است که برای اطمینان حاصل کردن از ارائه بهترین عملکرد خود در نقشی که به او سپرده شده است در فیلم های زیادی تغییر قیافه و هیکل داده است اما کاهش وزن شدید او برای حضور در فیلم The Machinist (ماشین چی) بسیار قابل تامل است. اولین فیلمی که کریستین بیل با ایفای نقش در آن بسیار مورد توجه واقع شد، امپراتوری خورشید (Empire of the Sun) به کارگردانی استیون اسپیلبرگ می باشد که در سال ۱۹۸۷ به اکران درآمد. پس از آن نیز در فیلم های متفاوتی همانند زنان کوچک (Little Women) و معدن طلای مخملی (Velvet Goldmine) حضور پیدا کرد. اما هنرنمایی بسیار فوق العاده او در فیلم روانی آمریکایی (American Psycho) باری دیگر توجه اهالی سینما را به او معطوف کرد.

پس از این بود که در آن دوره که هنوز اوایل دهه ۲۰۰۰ میلادی بود گمانه زنی می شد تا وی در مجموعه فیلم جدید بتمن یا جیمز باند و آن هم در نقش اصلی حضور پیدا کند. اما پیش از آنکه در فیلم بتمن آغاز می کند (Batman Begins) ساخته کریستوفر نولان در سال ۲۰۰۵ ظاهر شود، در فیلم کمتر شناخته شده اما بسیار خوش ساخت و دیدنی The Machinist حضور پیدا کرد. داستان این فیلم درمورد فردی ماشین چی بنام ترور رزنیک (کریستین بیل) است که از بی خوابی یا همان اینزومنیا رنج می برد. روزی در محل کار، او باعث می شود که حادثه ای برای همکارش پیش بیاید. پس از آن است که او به سلامت روان خویش شک می کند و به دنبال پاسخ می گردد.

فیلم The Machinist، مثالی بارز از هنرنمایی دیدنی کریستین بیل می باشد. قرار بود که برای نشان دادن آنکه چقدر این بی خوابی روی بدن ترور رزنیک تاثیر می گذارد او فردی بسیار لاغر باشد. کارگردان این فیلم برد اندرسون ابتدا در نظر داشت این مهم را با پوشاندن لباس های گشاد و گریم نشان دهد اما کریستین بیل که می خواست به بهترین شکل ممکن در نقش چنین فردی ظاهر شود چندین ماه پیش از شروع فیلمبرداری تصمیم به لاغر کردن خود گرفت. گفته می شود که او روزانه تنها یک عدد سیب، لیوانی آب و فنجانی قهوه میل می کرد. بدین ترتیب در بازه زمانی چند ماهه او سی کیلوگرم کاهش وزن پیدا کرد. او هنگام فیلمبردای این فیلم وزنی معادل ۵۳ کیلوگرم پیدا کرده بود. پس از این فیلم بود که باری دیگر و آن هم در بازه زمانی شش ماهه کریستین بیل برای حضور در نقش بتمن، با انجام ورزش و رعایت رژیم غذایی خاص، ۴۵ کیلوگرم به وزن خویش اضافه نمود.   

مطالب مرتبط

مطلب بعدی مطلب قبلی