ترجمه فیلم، ترجمه زیرنویس

Movie Translation

سفارش زیرنویس همکاری بعنوان مترجم

کریتوس خدای جنگ چگونه نامگذاری شد؟

می توان گفت که در دنیای امروز بازی های ویدیویی گیمری نیست که با کریتوس عضلانی مجموعه بازی های خدای جنگ، God of War، آشنایی نداشته باشد. اما امروز با مقاله جالبی درمورد نامگذاری کریتوس محبوب در خدمت شما می باشیم.

سال ۲۰۰۵ بود که اولین بازی God of War به صورت انحصاری بر روی کنسول های پلی استیشن عرضه شد. مجموعه بازی های خدای جنگ که داستان های آن در دنیای اساطیری یونان زمان های دور رخ می دهد درمورد زندگی فردی بنام کریتوس، پسر زئوس، خدای خدایان می باشد. جالب است بدانید که در مراحل ساخت اولین بازی خدای جنگ تقریبا قرار بود کریتوس نام دیگری داشته باشد.

استیگ آسموسن که در حال حاضر در کمپانی توسعه دهنده بازی های ویدیویی ریسپان اینترتینمنت مشغول کارگردانی بازی Star Wars Jedi: Fallen Order می باشد، کسی است که در مراحل ساخت چندین عنوان God of War نقش بسزایی داشته است. وی به عنوان توسعه دهنده اولین بازی خدای جنگ مشغول به کار شد و حتی کارگردانی بازی God of War III را برعهده گرفت. جالب اینجاست که هنگام نامگذاری کریتوس احتمال نامگذاری این شخصیت به نام دیگری بسیار زیاد بود.

آسموسن طی مصاحبه ای با رسانه Game Informer تایید کرد که نام کریتوس قرار بود بر اساس نام وی نامگذرای شود. در ابتدا قرار بود نام کریتوس، دومینوس نامگذاری شود اما تیم بازاریابی سونی که ناشر این بازی بود، از این نام ابراز تمایل نکرد. آسموسن در همین مورد چنین گفت:

«نمی دانم چند نفر از اعضای تیم پیشنهاد نام کردند اما من نیز چندین نام پیشنهاد کردم و پس از اینکه این نام ها مورد بررسی تیم بازاریابی سونی قرار گرفت تنها چهار و یا شاید هم پنج نام برای نامگذاری کریتوس انتخاب شد. نام های کریتوس و استیگ نیز در این میان بودند.»

آسموسن می گوید او نام استیگ را به فهرست نام ها اضافه کرد و سپس دیوید جف، یکی دیگر از کارگردانان بازی به وی اعلام کرد که از بین چندین نام انتخاب شده، استیگ نیز در این میان است. آسموسن حتی می گوید که در صورت انتخاب نام استیگ خیلی خوشحال نیز میشد! او اعتراف می کند که چون در تمامی مراحل ساخت بازی، نام کریتوس ابتدا دومینوس بود، تغییر نام این شخصیت به چشم او عجیب به نظر می آمد. حتی قرار بود در ابتدا بازی God of War با نام Dark Odyssey عرضه شود. آسموسن یادآور می شود که پس از اینکه قرار شد نام این بازی God of War یا همان خدای جنگ باشد، تیم سازنده آنطور که باید و شاید از این موضوع رضایت نداشتند.

نام کریتوس ریشه ای یونانی دارد و معنی آن با قدرت گره خورده است. به نظر می آید که این نام برای شخصیت اصلی مجموعه بازی های God of War مناسب بوده است. کریتوس تنومند با آن سلاح های مشهور خود، Blades of Chaos و یا Leviathan Axe، یکی از قدرتمندترین قهرمانان بازی های ویدیویی می باشد. نام دومینوس که معنی لاتین آن ارباب می باشد نیز می توانست نامی برازنده کریتوس باشد. اما با این حال و پس از سال ها، عجیب به نظر می رسد که کریتوس را حتی بخواهیم با نام دیگری تصور کنیم.

 

مطالب مرتبط

مطلب بعدی مطلب قبلی