ترجمه فیلم، ترجمه زیرنویس

Movie Translation

سفارش زیرنویس همکاری بعنوان مترجم

کم فروش ترین انیمیشن های دیزنی

گرچه کمپانی دیزنی انیمیشن های موفق زیادی را منتشر کرده است، اما همه آنها پر فروش نبوده اند. حال می خواهیم به کم فروش ترین انیمیشن های دیزنی طبق بررسی های باکس آفیس موجو نگاهی بیندازیم. همچنین شایان ذکر است که میزان فروش لزوما نشانگر کیفیت و محبوبیت فیلم نیست (البته گاهی اوقات اینگونه است). از طرف دیگر، دهه ای که فیلم در آن اکران می شود تأثیر زیادی در میزان فروش دارد.

شمشیر در سنگ (۲۲ میلیون دلار)

باکس آفیس موجو تنها فروش داخلی این انیمیشن را بررسی کرده است. در آمریکای شمالی ۱۲ میلیون دلار فروش داشته است. با این حال دیگر منابع این گونه گفته اند که ۲۲ میلیون دلار فروش داشته است. با بررسی فروش جهانی این انیمیشن ارتباطی بین این ارقام پیدا می شود.

این انیمیشن موزیکال و فانتزی بر اساس رمانی به همین نام ساخته شده است. داستان مربوط به «پادشاه آرتور» از دوران یتیمی اش است تا جایی که از «جادوگر مرلین» پی به سرنوشت خویش می برد.

این فیلم که در سال ۱۹۶۳ با بودجه ۳ میلیون دلاری ساخته شده در زمان انتشار خود موفق بوده است. با این حال بازخوردهای متفاوتی را کسب نموده است. ساخت لایواکشن این انیمیشن نیز در حال انجام است.

اولین فیلم داگ (Doug’s 1st Movie) نوزده میلیون دلار

این انیمیشن با صرف بودجه ۵ میلیون دلاری و فروش ۱۹ میلیون دلاری موفق محسوب می شود. اگرچه فیلم که بر اساس مجموعه داگ «نیکلودئون» در سال ۱۹۹۹ ساخته شد، بازخوردهایی منفی را برای کیفیتش کسب کرد. داستان درباره داگ و پتی است که مدرسه رقصی را سازماندهی می کنند. همچنین برکه ای بنام «لوکی داک لیک» وجود دارد که درون آن هیولایی زندگی می کند.  

فیلم ماجراهای اردک: چراغ جادو (۱۸ میلیون دلار)

از این مجموعه تلویزیونی محبوب در سال ۱۹۹۰ فیلمی ساخته شد. اگرچه این فیلم با فروشش توانست بودجه ۱۸ میلیون دلاری خود را بدست اورد، اما دیزنی از عملکرد این فیلم راضی نبود.

داستان چراغ جادوی گمشده در مورد سه برادر و خواهر به نام های هیو، دیوی و لویی است که با عموی خودشان اسکورج مکداک همراه می شوند تا چراغ جادویی را که بدست جادوگری شیطانی افتاده، باز گردانند.

گرچه این فیلم قابل پیش بینی بود، اما اکثر طرفداران این مجموعه از تماشای آن لذت بردند.

جادوی عجیب (۱۳ میلیون دلار)

کمپانی لوکاس فیلم در سال ۲۰۱۵ فیلم انیمیشنی، فانتزی و موزیکالی را بر اساس نمایشنامه «رؤیای شب نیمه تابستان» اثر شکسپیر تولید کرد. گرچه این فیلم ۱۵ سال در حال ساخت بود و بازیگران بزرگی همچون «آلن کامینگ»، «ایوان راچل وود»، «کریستین چنووس»، «مایا رادولف» و «آلفرد مولینا» در آن به صداگذاری پرداختند اما در فروش داخلی و بین المللی اش با شکست مواجه شد.

داستان این فیلم درباره رهبر «دارک فارست» است، کسی که از عشق متنفر است، اما با دیدن شاهزاده خانم همه چیز عوض می شود. در همین حال، الفی وارد جنگل می شود که مواد مورد نیاز برای معجون جادویی را پیدا کند.

منتقدان از آهنگ ها، شخصیت ها، داستان و … این انیمیشن متنفرند. سازندگان این انیمیشن حتی نتوانستند بودجه تخمینی ۷۰ تا ۱۰۰ میلیون دلاری خود را بدست آورند.

آرزوی اسپات (Teacher’s Pet) (شش میلیون دلار)

در سال ۲۰۰۴ کمپانی دیزنی تصمیم گرفت تا مجموعه تلویزیونی دهه ۲۰۰۰ میلادی این داستان را به فیلم سینمایی تبدیل کند. متاسفانه، با هزینه ساخت تنها ۱۰ میلیون دلار تنها ۶ میلیون دلار فروش داشت.

داستان سگی به نام «اسپات» که دوس داشت انسان شود. بعد از اینکه دکتری را پیدا کرد که می توانست حیوانات را به انسان تبدیل کند، «اسپات» نیز شانس این را داشت که رؤیایش را به حقیقت تبدیل کند. متأسفانه، طی آزمایشی اشتباه، اسپات باید به صاحبش کمک می کرد.

گرچه این انیمیشن در ۲۰۲۷ سینما نمایش داده شد و تقریبا نقدهای مثبتی را کسب کرد، اما در انظار عمومی زیاد درخشان نبود.

 

مطالب مرتبط

مطلب بعدی مطلب قبلی