ترجمه فیلم، ترجمه زیرنویس

Movie Translation

سفارش زیرنویس همکاری بعنوان مترجم

معرفی فیلم فراری بزرگ

مایکل کِین، هنرپیشه کهنسالی است که کارنامه‌ای پُروپیمان در دنیای سینما دارد. این اسطوره دنیای سینما چیزی حدود ۶ دهه است که در سینما به فعالیت مشغول است. با نگاهی به این کارنامه می‌توان به‌راحتی متوجه شد که کِین، وسواس زیادی برای حضور در فیلم‌های درجه‌یک دارد. با این حال مدتی است که سن‌و‌سالی از مایکل کِین گذشته. خوشبختانه به‌رغم سن‌و‌سال زیاد، مایکل کیِن ثابت کرده که دود از کنده بلند می‌شود. در این زمینه می‌توان به فیلم فراری بزرگ (The Great Escaper)، اشاره کرد. این فیلم بر اساس ماجرایی واقعی روایت شده است. داستان فیلم فراری بزرگ، جاذبه‌های خاصی برای کهنسالان دارد و درس‌های ارزشمندی پیش‌روی جوان‌ها قرار می‌دهد. این ویژگی‌ها، فیلم فراری بزرگ را به اثری تبدیل کرده که جایگاه ویژه‌ای در بین منتقدین سخت‌گیر هالیوودی دارد. به همین دلیل محبوبیت فیلم فراری بزرگ را به فال نیک گرفتیم تا با هم نگاهی به داستان این اثر بیندازیم. در انتها نیز فهرست عوامل و هنرپیشه‌های فیلم فراری بزرگ را بررسی می‌کنیم.

داستان فیلم فراری بزرگ از چه قرار است؟

قبل از اینکه به معرفی داستان فیلم فراری بزرگ بپردازیم، اجازه دهید به این نکته اشاره کنیم که این فیلم بر اساس داستان واقعی کهنه‌سربازی ۸۹ ساله با نام بِرنارد جُردن، ساخته شده است. ماجرای برنارد جردن به اندازه‌ای جذابیت داشته که فیلم دیگری نیز با نام آخرین تفنگ‌دار (The Last Rifleman)، در ۲۰۲۳ به پرده نقره‌ای راه پیدا کرده است. همان‌گونه که اشاره کردیم، فیلم فرار بزرگ، داستان کهنه‌سربازی را به تصویر می‌کشد که ۸۹ سال دارد و در خانه سالمندان زندگی می‌کند. این کهنه‌سرباز تصمیم می‌گیرد برای شرکت در مراسم یادبود ۷۰ سالگی حمله دی.دِی (D-Day)، راهی فرانسه شود. ناگفته پیداست سفر برای کهنه‌سربازی ۸۹ ساله، کاری بسیار دشوار است. این سفر، مشکلات زیادی پیش روی برنارد جردن قرار می‌دهد. با این حال این کهنه‌سرباز، از تصمیم خود کوتاه نمی‌آید و با تحمل مشکلات بی‌شمار، راه سفر به فرانسه و شرکت در مراسم یابود دی.‌دِی را در پیش می‌گیرد. داستانی که برای شما روایت کردیم، اراده پولادین برنارد جردن را در سن کهنسالی به تصویر می‌کشد. ناگفته پیداست، چنین داستانی، الهام‌بخش جوان‌هایی است که به دنبال منبعی برای کسب انگیزه بیشتر می‌گردند.

هنرپیشه‌ها و عوامل فیلم فراری بزرگ از چه قرار هستند؟

همان‌گونه که اشاره کردیم، مایکل کِین، نقش برنارد جردن را بر عهده دارد. گِلندا جکسون، دیگر هنرپیشه ترازاول و کهنسال انگلیسی، نقش مقابل مایکل کین را ایفا کرده است. اُلیور پارکر، کارگردان و هنرپیشه معروف انگلیسی، سکان کارگردانی فیلم فراری بزرگ را در اختیار گرفته است. از این کارگردان و هنرپیشه، تاکنون آثار درخشانی دیده‌ایم. در این زمینه می‌توان به اتلو، محصول ۱۹۹۵، شوهر ایده‌آل، اهمیت جدی بودن، دوریان گری و جانی اینگلیش دوباره متولد می‌شود، اشاره کرد. جالب است بدانید الیور پارکر، در فیلم برپاخیزان جهنم نیز ایفای نقش کرده. به این ترتیب با کارگردانی روبه‌رو هستیم که کار خود را کاملاً بلد است و با خیال جمع می‌توان پای تماشای فیلم فراری بزرگ نشست.

در مجموع پیشنهاد می‌کنیم اگر از طرفداران مایکل کین هستید، تماشای فیلم فراری بزرگ را به فال نیک بگیرید. مشاهده این اثر برای علاقه‌مندان فیلم‌های انگیزه‌بخش نیز پیشنهاد می‌شود.

مطالب مرتبط

مطلب بعدی مطلب قبلی