ترجمه فیلم، ترجمه زیرنویس

Movie Translation

سفارش زیرنویس همکاری بعنوان مترجم

واقعیت تاریخی بازی رد دد ریدمپشن ۲

بازی رد دد ریدمپشن ۲ (Red Dead Redemption 2) محصول کمپانی راک استار اکثرا از افراد و مکان های تخیلی برای روایت داستانش استفاده می کند، اما شاید تعجب کنید اگر بدانید این بازی که دارای کاراکترهای اصلی تخیلی است در کل با تطابق بسیاری با غرب وحشی دارد.

گرچه بازیکنان در بازی رد دد ۱ شخصیت جان مارستون را همانطور که دنبال برخی از شرکای سابقش می گشت می شناختند، اما در سری دوم بازی نقش شخصیت اصلی به آرتور مورگان تغییر پیدا می کند. رد دد ۲ که پیش درآمدی بر سری اول بازی است، اطلاعات بیشتری از باند وَن دِر لیند از قبیل چگونگی منحل شدن این باند را در اختیار ما می گذارد و همچنین غرب وحشی در اواخر قرن ۱۹ را بهتر به تصویر می کشد.

رد دد ۲ ممکن است از یک خط داستانی تخیلی پیروی کند، اما بسیاری از جزئیات بازی مطابق واقعیت همان زمان است. این امر نه تنها باعث تأثیرگذاری و عمق بیشتر بازی شده است، بلکه نشان دهنده تلاش های بسیار خالصانه کمپانی راک استار در تولید این بازی است. تعجبی نیست که چرا بسیاری از افراد این بازی را یک شاهکار می دانند.

 در بازی رد دد ۲ وقایع تاریخی دقیقی وجود دارد

مبارزات صورت گرفته در بازی رد دد ۲ به شکلی باورنکردنی مطابق واقعیت های تاریخی هستند. باند ون در لیند الهام گرفته از قانون شکنان واقعی است و با باند جنایتکار غرب متعلق به بوچ کسیدی شباهت هایی دارد.

باندهای دیگر بازی نیز ریشه های تاریخی دارند. برای مثال، مافیای آنجلو برونته در سنت دنیس شباهت هایی با خانواده مافیایی سیسیلی دارد که نیواورلئان را در تصرف داشتند.

در یک قسمت از داستان رد دد ۲، آرتور خود را درگیر اعتراضات برای گرفتن حق رأی زنان می یابد. گرچه زنان در آمریکا تا سال ۱۹۲۰ حق رأی نداشتند، اما این جنبش در اواخر دهه ۱۸۰۰ میلادی مورد توجه قرار گرفت، بنابراین اشاره به این جنبش تأثیرگذار در بازی بسیار بجا است. همچنین، پینکرتون ها نیز یکی دیگر از منابع درگیری بودند که واقعا در غرب وحشی وجود داشتند. آن ها اغلب اوقات توسط دولت یا عوامل خصوصی استخدام می شدند تا عدالت را در غرب برقرار کنند و این امر معمولا شامل دستگیری قانون شکنانی نظیر باند ون در لیند می شد.

رد دد ۲ اطلاعات خوبی در مورد نابرابری های نژادی موجود در آن زمان نیز ارائه می دهد؛ برای مثال آن قسمت از بازی که آرتور از تعدادی از افراد KKK عصبانی می شود. قسمت هایی از خط داستانی رد دد ۲ حول محور اختلافات میان دولت آمریکا و کوچگاه وَپیتی می گردد؛ دولت آمریکا می خواست برای منافع خود زمین ها را تصرف کند، اما بومیان تمایلی به از دست دادن قلمروی خود نداشتند. سایت IGN عنوان می کند که این قسمت مشابه اختلافات بسیاری است که میان دولت آمریکا و بومیان در اواخر قرن ۱۹ رخ داده است. جَرِد پِتی نوشت: «این شرایط به شکل قابل توجهی یادآور حداقل دو رخداد تاریخی است: درآوردن بلک هیلز از چنگ سرخ پوستان بومی بعد از کشف طلا در دهه ۱۸۷۰ میلادی و رفتار رییس مآبانه و تحقیرگرانه دولت های ایالتی و فدرال با سرخ پوستان اوساج در دهه ۱۹۲۰ میلادی.»

اسلحه ها، محیط ها و بیماری های موجود در بازی رد دد ۲ همگی براساس زندگی واقعی هستند

راک استار از لحاظ اسلحه ها تلاش کرده است تا شکل واقعی اسلحه هایی که قانون شکنان در غرب وحشی واقعی استفاده می کرده اند را به تصویر بکشد. بسیاری از مدل های موجود دقیقا براساس اسلحه های رایج در آن زمان هستند. برای مثال، تفنگ Repeating rifle یکی از نمادهای اصلی غرب وحشی در رسانه و ادبیات است. تفنگ های وینچستر یکی از قدیمی ترین تفنگ های موجود در بازار هستند و لَندکَستِر – یکی از بهترین تفنگ های بازی – تفنگ مشهور  یعنی رایفل را مجسم می کند. با این حال، آنچه در مورد اسلحه های بازی زیاد با واقعیت مطابقت ندارد، زمان فشنگ گذاری است. در واقعیت، با توجه به اینکه تفنگ ها می توانند بسیار متغیر باشند، اکثر هفت تیرها برای جلوگیری از رخداد حادثه به طور کامل پر نمی شدند و بنابراین خالی نگه داشتن محل فشنگ امری مرسوم بود.

محیط رد دد ۲ نیز به شکلی غیر قابل باور مطابق با واقعیت است. گرچه خود شهرها ممکن است تخیلی باشند، اما یکی از ویدئوهای سایت پولیگان نشان می دهد که چگونه این بازی از مکتب هادسون ریور برای بازسازی مناظر خود و به منظور نمایش دقیق محیط غرب وحشی واقعی الهام گرفته است. برخلاف آنچه در برخی از بازی های کامپیوتری با موضوع غرب وحشی نشان داده شده، غرب وحشی واقعی تماما بیابان و کاکتوس نیست. جنبش هنر آمریکایی در قرن ۱۹ به شدت از مکتب رمانتیسیسم تأثیر گرفته و بر روی زیبایی طبیعی مانند کوه، رودخانه و شاخ و برگ درختان تمرکز کرده است.  

در نهایت، حتی مرگ آرتور در پایان بازی رد دد ۲ نیز انعکاس سرنوشت غم انگیز بسیاری از افرادی است که در قرن ۱۹ زندگی کرده و فقدان دانش یا مراقبت پزشکی را تجربه کرده اند. گرچه سل در آن زمان در بین ایالت های آمریکا بیداد می کرد، اما نبود درمان های پزشکی باعث وخامت نشانه های بیماری می شد. امروزه، نرخ مرگ و میر ناشی از سل به شکل قابل توجهی کاهش پیدا کرده است، حتی با اینکه بسیاری از افراد در سراسر دنیا هنوز به دلیل فقدان مراقبت پزشکی مناسب از این بیماری رنج می برند. راک استار با بازی رد دد ریدمپشن ۲ به وضوح به واقعیت های تاریخی توجه نشان داده و یک بازی شگفت انگیز و مطابق با تاریخ را ارائه کرده است و در عین حال یک گیم پلی فراموش نشدنی را در اختیار مخاطب می گذارد.  

مطالب مرتبط

مطلب بعدی مطلب قبلی