ترجمه فیلم، ترجمه زیرنویس

Movie Translation

سفارش زیرنویس همکاری بعنوان مترجم

آخرین پادشاهی هفت پادشاه باید بمیرند

طرفداران سریال‌های تاریخی به‌خوبی با سریال آخرین پادشاهی آشنا هستند. این سریال بر اساس مجموع رمان‌های داستان‌های ساکسون، نوشته برنارد کورنول در چندین فصل اکران شد. سریالی که از آن صحبت می‌کنم به لطف داستان جذاب،‌ جلوه‌های ویژه‌ چشمگیر و هنرپیشه‌های مطرح توانست جای خود را در دل مخاطبان باز کند. این سریال داستان حمله وایکینگ‌ها به بریتانیا و فرمانروایی آن‌ها بر این سرزمین را روایت می‌کند. سریالی که از آن صحبت می‌کنیم پس از چندین فصل به پایان رسید. با این حال جذابیت این سریال و کشش داستانی آن به‌گونه‌‌ای بود که زمینه‌ای برای ساخت نسخه‌ای سینمایی از این سریال فراهم کرد. در نتیجه اخیراً شاهد اکران فیلمی سینمایی با نام آخرین پادشاهی: هفت پادشاه باید بمیرند (The Last Kingdom: Seven Kings Must Die) هستیم. داستان این فیلم در کنار اینکه اشاره‌هایی به سریالِ آن دارد، روایتی مستقل است. با توجه به محبوبیت سریال آخرین پادشاهی و جذابیت داستان نسخه سینمایی این اثر، اکران فیلم آخرین پادشاهی هفت پادشاه باید بمیرند را به فال نیک گرفتیم تا با هم نگاهی به داستان این اثر و فهرست هنرپیشه‌های آن بیندازیم.

داستان فیلم آخرین پادشاهی هفت پادشاه باید بمیرند از چه قرار است؟

طرفداران سریال آخرین پادشاهی به‌خوبی در جریان هستند که این سریال به توجه ویژه‌اش به جزئیات تاریخی مشهور است. خوشبختانه این ویژگی در نسخه سینمایی این اثر نیز رعایت شده است. داستان فیلم آخرین پادشاهی: هفت پادشاه باید بمیرند، به دنبال مرگ شاه ادوارد ادامه پیدا می‌کند. پس از مرگ پادشاه، هرج‌و‌مرج قلمرو پادشاهی را در پی ‌می‌گیرد. مهاجمین از دور و نزدیک به قلمرو پادشاهی حمله می‌کنند و نبردی خونین برای تصاحب تاج زرین پادشاهی میان قبایل مختلف ایجاد می‌شود. در این شرایط، آتِرد (Uthred)، شخصیت اول فیلم و همراهانش برای نجات انگلستان تلاش می‌کنند. آن‌ها به دنبال این هستند تا با غلبه بر دشمنان، اتحاد انگلستان را حفظ کنند. در کنار تلاش آترِد و یارانش، ماجراهای جالب دیگری در این فیلم رخ می‌دهد تا آخرین پادشاهی: هفت پادشاه باید بمیرند به اثری جذاب برای مخاطبان علاقه‌مندان به فیلم‌های تاریخی تبدیل شود.

هنرپیشه‌ها و عوامل ساخت فیلم آخرین پادشاهی هفت پادشاه باید بمیرند

همان‌گونه که اشاره کردیم، این مجموعه از کتاب‌هایی با نام داستان‌ها ساکسون اقتباس شده است. مارتا هیلیر، وظیفه اقتباس فیلمنامه این اثر را بر عهده دارد. سکان کارگرانی این اثر نیز در دست‌های اد بازالگت قرار گرفته است. فیلمی که از آن صحبت می‌کنیم به لحاظ چهره‌‌های سرشناس نیز چیزی کم و کسر ندارد. بسیاری از شخصیت‌های نسخه سریالی این اثر در نسخه سینمایی آن نیز حضور دارند. الکساندر دریمون، مارک رولی، آرناس فداراویسیوس به عنوان معروف‌ترین هنرپیشه‌های این اثر به حساب می‌آیند.

در مجموع باید گفت اگر پیش از این سریال آخرین پادشاهی را دیده‌اید، در تماشای نسخه سینمایی این اثر شک نکنید. بدون شک مشاهده فیلم آخرین پادشاهی هفت پادشاه باید بمیرند برای علاقه‌مندان داستان‌های تاریخی نیز خالی از لطف نخواهد بود. این فیلم دورنمایی نزدیک به واقعیت از زندگی مردمان انگلستان قدیم پیش روی مخاطبین امروزی قرار می‌دهد.

مطالب مرتبط

مطلب بعدی مطلب قبلی