ترجمه فیلم، ترجمه زیرنویس

Movie Translation

سفارش زیرنویس همکاری بعنوان مترجم

ارباب حلقه ها و هابیت – قسمت دوم

در ادامه مطلب قلبی خود به صحبت درمورد قدرتمندترین موجودات و شخصیت های ارباب حلقه ها و هابیت می پردازیم.

۹٫ ترول

ترول های دنیای تالکین با ترول های دوست داشتنی دنیای سینمایی کودکان تفاوت بسیاری دارند. ترول های دنیای تالکین هیولاهای بزرگی می باشند. برخی از آنان توانایی صحبت کردن را دارند و برخی دیگر نمی توانند صحبت کنند. تمامی آنان در خدمت پادشاه تاریکی ها، سائورون می باشند. این ترول ها در عصر اول توسط ملکور به وجود آمدند. ترول هایی که در فیلم های پیتر جکسون مشاهده می کنیم همان ترول هایی هستند که تا عصر سوم توانسته اند بقای خود را حفظ نمایند. سارومان از این ترول ها در جنگ های خود علیه دشمنان سائورون بهره برد. ترول ها قادر بودند سلاح های بسیار سنگینی را با خود حمل کنند. علاوه بر این ترول ها توانایی جنگیدن بسیار خوبی داشتند.

۸٫ انت

اگر فکر می کنید این درختان سخن گو موجودات قدرتمندی نمی باشند باید بگوییم که به هیچ عنوان این چنین نیست! مری و پیپین، هابیت های دوست داشتنی و دوستان با وفای فرودو و سم، توسط یکی از انت های قدیمی جنگل نجات داده شدند. وی ابتدا قصد نداشت به آنان کمک کند اما پس از اینکه فهمید سارومان برای جمع کردن آذوقه درختان را به آتش می کشد نظر خود را عوض کرد. او به همراهی دیگر انت ها تصمیم به برپایی جنگی تمام عیار علیه سارومان و سربازانش گرفت. انت ها مانع از فرار سارومان از برج سفید شدند تا سرانجام گاندولف و یارانش برای رویایی با وی سر رسیدند.

۷٫ عقاب

عقاب های گاندولف بسیاری از اوقات در حساس ترین لحظات داستان به کمک او و یارانش می آمدند. آنان با بالهایی به درازای بیش از ۱۶ متر پرواز می کردند به کمک دورف ها، گاندولف و فرودو آمدند.

۶٫ تام بومبادیل

تمامی شخصیت هایی که درمورد آنان صحبت کرده ایم در سه گانه ارباب حلقه ها و یا هابیت حضور یافته اند اما تام بومبادیل با وجود آنکه شخصیت بسیاری قوی دارا می باشد در هیچکدام از آنان ظاهر نشده است. در کتاب ذکر شده است که هابیت ها تام را در «جنگل قدیمی» ملاقات می کنند. فرودو با تام درمورد حلقه صحبت می کند. تام حلقه را به دست می کند و چون فناناپذیر محسوب می شود قدرت حلقه هیچ تاثیری روی او ندارد. پس بدین ترتیب قدرت شیطانی پادشاه تاریکی ها نیز نمی تواند روی او اثرگذار باشد.

۵٫ الف

الف های دنیای فانتزی تالکین اولین نژادی از موجودات هستند که از والینور، دنیای پس از مرگ، به زمین آمدند. غیر از چندین مورد خاص، آنان شایسته ترین نژاد موجود در سرزمین میانه محسوب می شوند. بسیاری از آنان جنگجوهای بسیار زبده ای می باشند که قابلیت های بسیار فراوانی دارند. آنان نماد آنچه هستند که انسان ها باید به آن تبدیل شوند.

۴٫ دورف

دورف های سرزمین میانه مردمانی خوشگذران، خوش مشرب و بسیار شجاع می باشند. تحت فرماندهی تورین اوکنشیلد، تعدادی از دورف ها به جنگ اژدهایی بنام اسماگ رفتند و توانستند او را شکست دهند و به قلمروی پادشاهی اربور جانی دوباره ببخشند. بزرگترین نقطه ضعف آنان عشق وحشتناک به طلا و جواهرات می باشد که گاهی اوقات این نقطه ضعف نقطه قوت آنان نیز به حساب می آید.

۳٫ ملکور

نام دیگر ملکور، مورگوت می باشد. بالروگ را یادتان است؟ همان اهریمن عظیم الجثه از دنیای کهن؟ او یکی از موجودات تحت فرمان ملکور بود. او زمانی از اجداد خوب الف ها بود. هنگامی که تاریکی او را فرا گرفت نامش را مورگوت نهادند. مورگوت به معنی دشمنی در تاریکی ها می باشد. سائورون، اژدها ها و ومپایرهای اولیه، خود از دنباله رو های مورگوت بودند.

۲٫ گالادریل

بانو گالادریل یکی از سه الف حامل حلقه و همچنین از قدیمی ترین و قدرتمند ترین شخصیت های سرزمین میانه می باشد. تالکین او را برترین بانوی الف نامیده است. او می تواند با ملاقات با هر موجودی به نیت درونی اش پی ببرد. او همچنین از قدرت نفس خویش نیز باخبر است. می داند که در صورت گیر آوردن فرصت ممکن است اراده خویش را در برابر حلقه قدرت از دست بدهد.

الروند

الف ها از کهن ترین نژادهای موجود در سرزمین میانه می باشند. آنان جنگجویانی دلیر و شجاع می باشند. الروند پادشاه آنان است. او یکی از کهن سال ترین الف های سرزمین میانه می باشد. او سقوط ایزیلدور را با چشمان خود مشاهده کرد. اما به فرمان این پادشاه نجیب زاده ارتشی بزرگی از جنگجویان الف به کمک آراگورن و یارنش در نبرد دره هلم شتافتند و باری دیگر تعهد برادری میان الف ها و انسان ها شکل گرفت. او حتی می تواند آینده را پیش بینی کند. البته که هرآنچه او در آینده می بیند به طور حتم اتفاق نخواهد افتاد. مهمتر از همه آنکه او شمشیر تکه شده ایزیلدور، نارسیل، را بازسازی کرد و به آراگورن هدیه داد. آراگورن به کمک همان شمشیر توانست ارتش عظیمی از مردگان را همراه خود کند.

 

 

 

مطالب مرتبط

مطلب بعدی مطلب قبلی