ترجمه فیلم، ترجمه زیرنویس

Movie Translation

سفارش زیرنویس همکاری بعنوان مترجم

انیمیشن برنده اسکار دارای کمترین امتیاز

جایزه اسکار برای بهترین انیمیشن اولین بار در سال ۲۰۰۲ داده شد و پس از آن هر ساله بهترین فیلم انیمیشنی یا انیمیشن سال را معرفی کرده است.

این فیلم ها اغلب برخی از تحسین شده ترین و دوست داشتنی ترین فیلم های سال هستند که در سایت راتن تومیتوز امتیازبندی می شوند. در کل تنها ۱۹ انیمیشن جایزه اسکار را برده اند و این یعنی انیمیشن هایی که امتیازات کمتری گرفته اند جزو انیمیشن های تحسین شده و درخشان هستند. در هر حال، در ادامه فهرستی از انیمیشن های برنده اسکار را آورده ایم که براساس راتن تومیتوز کمترین امتیاز را گرفته اند:

شش قهرمان بزرگ (۲۰۱۴) – ۸۹ درصد

در شش قهرمان بزرگ، هیرو که عاشق علم روباتیک است وارد بازی خطرناکی در سن فرانسوکیو شده و باید ۶ دوستش، از جمله نزدیک ترین دوستش یا بیمکس، را به گروهی از قهرمانان با فناوری پیشرفته تبدیل کند.

این فیلم با ۲۲۳ بازخورد در سایت راتن تومیتوز امتیاز ۸۹ درصد را کسب کرده است و در رقابت با چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم ۲ و ترانه دریا برنده جایزه اسکار شد. فیلم به دلیل داشتن فاکتورهای مرسوم سبک انیمیشن و سرگرم کننده بودن و همچنین دارا بودن لحظات تأثیرگذار و دلچسب مورد تحسین قرار گرفت.

رنگو (۲۰۱۱) – ۸۸ درصد

رنگو داستان آفتاب پرستی به همین نام است که دچار بحران هویت شده و به یک شهر کوچک مرزی می رسد. با ورود به این شهر نقش کلانتر و قهرمان را پیدا می کند.

این فیلم در سایت راتن تومیتوز با ۲۲۰ بازخورد امتیاز ۸۸ درصد را کسب کرد و توانست در رقابت با گربه ای در پاریس و پاندای کنگ فو کار ۲ برنده جایزه اسکار شود. جانی دپ صداپیشگی نقش اصلی را بر عهده دارد و اجرای عالی او در هماهنگی با ماهیت بدیع و داستان سرگرم کننده انیمیشن قرار دارد.

شرک (۲۰۰۱) – ۸۸ درصد

شرک که امروزه در شبکه های اجتماعی (با تصاویر طنزی که با استفاده از شخصیت های این انیمیشن درست شده است) تبدیل به نماد شده است، اولین فیلمی بود که جایزه اسکار را برای بهترین انیمیشن برنده شد. داستان فیلم در مورد غولی به نام شرک است که به همراه هم صحبت جدید خود بنام الاغ مجبور به نجات شاهزاده از قلعه می شوند؛ تمام اینها زمانی اتفاق می افتد که او به دنبال کسب آرامش در مرداب خود است.

این فیلم با ۲۰۴ بازخورد امتیاز ۸۸ درصد را در راتن تومیتوز کسب کرده است. در رقابت با کمپانی هیولاها و جیمی نوترون: پسر نابغه، شرک توانست اسکار را از آن خود کند. این فیلم سرگرم کننده خط داستانی سریعی دارد و داستان های پریان را نیز در خود جای داده است. این کار با کارهای دیزنی تفاوت دارد ولی مانند آنها سرگرم کننده است و موسیقی متن فوق العاده ای دارد.

 شجاع (۲۰۱۲) – ۷۸ درصد

شجاع داستان شاهزاده ای بنام مریدا را روایت می کند که شدیدا می خواهد مستقل و آزاد باشد و مجبور نباشد با یکی از پسرهای رهبران قبایل ازدواج کند. این خواسته باعث می شود مریدا از طلسم جادوگری برای تبدیل مادرش به یک خرس استفاده کند. او مجبور می شود حین یافتن راهی برای شکستن طلسم از مادرش محافظت کند.

این فیلم با ۲۴۷ بازخورد امتیاز ۷۸ درصد را کسب کرد و توانست برای کسب اسکار، رالف خرابکار و فرانکن وینی را شکست دهد. این فیلم بهترین فیلم شرکت پیکسار نیست و گرچه منتقدان معتقدند نتوانسته بنا به آنچه تبلیغ کرده عمل کند، اما لذت بخش و جذاب بوده و عناصر شوخ طبعی را نیز دارد.

خوش قدم (۲۰۰۶) – ۷۶ درصد

خوش قدم داستان پنگوئن جوانی را روایت می کند که قادر به آواز خواندن نیست و در نتیجه نمی تواند برای جذب جفت آواز بخواند. تنها کاری که مامبل جوان می تواند انجام دهد رقص است و همین کار باعث رقم خوردن داستان فیلم می شود.

این فیلم برنده اسکار، دارای کمترین امتیاز در راتن تومیتوز است و براساس ۱۶۷ بازخورد امتیاز ۷۶ درصد را کسب کرده است. خوش قدم توانست برای کسب جایزه اسکار ماشین ها و خانه هیولا را شکست دهد. این فیلم از لحاظ بصری خیره کننده است، اما به طور قطع ضعیف ترین فیلم این فهرست می باشد، حتی با اینکه لحظات جذاب و ترانه های گیرایی را رقم می زند و در نهایت اکثر کودکان با دیدن آن سرگرم می شوند.

مترجم: تهامی

مطالب مرتبط

مطلب بعدی مطلب قبلی