ترجمه فیلم، ترجمه زیرنویس

Movie Translation

سفارش زیرنویس همکاری بعنوان مترجم

تغییرات فیلم It Chapter Two نسبت به کتاب آن

فیلم It Chapter Two به نیمه دوم کتاب استیون کینگ می پردازد. به طور کلی می توان گفت که It Chapter Two نسبت به کتاب وفادار است اما یک تغییر بزرگ در آن به وجود آمده است. فیلم It Chapter Two را می توان همانند نسخه اول آن، It، اقتباسی وفادار از کتاب استیون کینگ دانست. اما در این فیلم چند تغییر به وجود آمده است که اندکی مسیر داستان آن را تغییر داده است. در این مقاله بزرگترین تغییرات فیلم It Chapter Two نسبت به کتاب آن را برای شما خواهیم گفت.

خطر لو رفتن داستان فیلم! اگر فیلم را ندیده اید توصیه می کنیم برای لذت کامل بردن از آن خواندن این مقاله را به زمانی که آن را تماشا کردید موکول کنید.

هر دو نسخه این مجموعه فیلم یعنی It و It Chapter Two فروش گیشه (چه داخلی و چه جهانی) بسیار فوق العاده ای را کسب کردند. طرفداران رمان استیون کینگ بنام It، از هر دو نسخه این مجموعه فیلم استقبال کردند. اما کارگردان هر دو نسخه اندی موشیاتی (Andy Muschietti) تغییراتی در It Chapter Two اعمال کرده است که درست از هنگام انتشار این فیلم درمورد آن حرف های بسیاری زده شد. این بحث بر سر این مسئله است که آیا تغییراتی که وی اعمال کرده است منجر به بهتر شدن و یا ضعیف تر شدن داستان فیلم شده است. افراد موافق و مخالف این موضوع نیز بسیار هستند. اما می توان گفت که بسیاری از آن ها موافق تغییرات انجام شده توسط این کارگردان جوان هستند.

فیلم It Chapter Two تغییرات اندک زیادی نسبت به رمان استیون کینگ دارد اما سه تغییر بزرگ در این فیلم اعمال شده است. این سه تغییر نه تنها باعث تغییر داستان فیلم شده اند بلکه هدف و منظور آن را نیز تغییر داده اند.

استن یوریس هیچ نامه ای از خود بر جای نگذاشت

به نوعی بزرگترین تغییر، عاطفی ترین تغییر آن است. این که چطور بچه های لوزرز کلاب توانستند با خودکشی دوست خود، استنلی یوریس (با بازی اندی بین) (Andy Bean) کنار بیایند. مایک هانلون (با بازی عیسی مصطفی) (Isaiah Mustafa) پس از اینکه به این نتیجه می رسد که پنی وایز (با بازی بیل اسکارشگور) (Bill Skarsgård) پس از ۲۷ سال باری دیگر بازگشته است با دوستان قدیمی اش یعنی بچه های لوزرز کلاب تماس می گیرد، قولی که به همدیگر داده بودند را یادآور می شود و آن ها را به شهر کوچک دری فرا می خواند. استن نیز پس از شنیدن این خبر همانند دوستان دیگر خود آن تابستان سخت سال ۱۹۸۹ را به یاد می آورد و حال بسیار بدی پیدا می کند. پس از همین تماس است که او تصمیم به خودکشی می گیرد. دیری نمی گذرد که همسرش پاتریشیا متوجه پیکر بی جان او در وان حمام می شود. نام It را هم می توانیم مشاهده کنیم که وی با خون خود نوشته است.

در کتاب تنها توضیحی که درمورد مرگ استن داده شده است همین صحنه از فیلم است. داستان مرگ او بیشتر توسط همسرش، پاتریشیا گفته می شود. دوستان استن هرگز نامه ای پس از مرگ او دریافت نمی کنند. در فیلم، استن برای تمامی بچه های لوزرز کلاب بعلاوه همسرش نامه ای می نویسد و دلیل خودکشی را در آن شرح می دهد. او توانایی این را نداشت که یک بار دیگر با It رو به رو شود. اما می دانست که چاره دیگری نیز ندارد. او با خود اندیشید که در این صورت جان دوستانش را به خطر می اندازد و ممکن است باعث شود حتی آن ها به کام مرگ فرستاده شوند. این شد که این گونه خود را از بازی بیرون کشید.

 «نورها» از اتفاقات آینده به بِو خبر می دهند

«نورها» از عناصر اصلی هر دو نسخه از این مجموعه فیلم و همچنین کتاب استیون کینگ هستند. فلسفه «نورها» در فیلم It و همچنین رمان آن، الهام گرفته از فیلم The Shining (محصول ۱۹۸۰) می باشند. در فیلم It بورلی (با بازی سوفیا لیلیس) (Sophia Lillis) با «نورها» که از دهان پنی وایز ساطع می شوند رو در رو می شود و به حالت خلسه می رود. با توجه به کتاب، در صورت افتادن چنین اتفاقی برای هر فردی، آن فرد یا کشته و یا دیوانه خواهد شد. بورلی به وسیله بوسه بِن (با بازی جرمی ری تیلور) (Jeremy Ray Taylor) زنده می شود و از مرگ حتمی نجات پیدا می کند. بورلی در بزرگسالی و حالا که سال هاست از دری رفته است (با بازی جسیکا چستین) (Jessica Chastain) همیشه تصور مرگ دوستانش به سراغش می آید. او پس از دیدن دوباره بچه های لوزرز کلاب است که این اتفاق را یادآور می شود. فیلم It Chapter Two این اتفاق را یکی از لازمه های اصلی داستان آن نشان می دهد در صورتی که چنین اتفاقی اصلا در کتاب برای بورلی نمی افتد. او حتی هرگز با «نورها» نیز رو در رو نمی شود.

«تشریفات مذهبی چاد» در فیلم دستخوش تغییرات شد

«تشریفات مذهبی چاد» It را برای همیشه از بین می برد. از آنجایی که مایک تنها فردی از بچه های لوزرز کلاب است که شهر کوچک دری را ترک نکرده است، سال ها به مطالعه درمورد چگونگی از بین بردن It می پردازد. مایک ظرفی دارای قدرت خارق العاده از یک قبیله سرخپوست امریکایی دزدیده است. برای انجام «تشریفات مذهبی چاد» هرکدام از بچه های لوزرز کلاب باید یادگاری از دوران کودکی خود را پیدا کنند و در راه گرفتار ساختن It آن ها را در این ظرف به آتش بکشند. در فیلم این تشریفات مذهبی باعث برانگیخته شدن «نورها» می شود و هر کدام از بچه های لوزرز کلاب مجبور هستند به تنهایی به It حمله کنند تا آن که سرانجام گرد هم می آیند و با It به مبارزه می پردازند و او را با کلمات، تحقیر کردنش و نترسیدن از او شکست می دهند. اما در کتاب بچه های لوزرز کلاب هم هنگام کودکی و هم بزرگسالی این تشریفات مذهبی را انجام می دهند تا می توانند به وسیله آن It را شکست دهند. در فیلم تنها هنگامی که بزرگ می شوند به انجام آن روی می آورند.   

مطالب مرتبط

مطلب بعدی مطلب قبلی