ترجمه فیلم، ترجمه زیرنویس

Movie Translation

سفارش زیرنویس همکاری بعنوان مترجم

بهترین فیلمهای تام هاردی

امروزه تام هاردی یکی از بهترین و محبوبترین بازیگرانی است که در عرصه بازیگری فعالیت می کند. او با فیلم سازان درخشانی چون ریدلی اسکات، گای ریچی، کریستوفر نولان (از کسانی است که با او همکاری مکرر داشته)، جرج میلر و الخاندرو گونسالس اینیاریتو همکاری داشته است؛ همه می خواهند با هاردی همکاری داشته باشند.

او در نقش شخصیت های شرور کتاب های مصور ونوم و بِین، و چهره های واقعی مانند دوقلوهای کری و مایکل برانسون پیترسون بازی کرده است. او حتی در فیلم پیشتازان فضا: نسل بعدی نیز نقش آفرینی کرده است. هاردی از طیف گسترده پروژه های بازیگری اش لذت می برد. اینجا پنج فیلم برتر تام هاردی بر طبق راتن تومیتوز را فهرست کرده ایم.

شوالیه تاریکی برمی خیزد (۸۷%)

 زمانی که کریستوفر نولان، تام هاردی را برای بازی در نقش شرور اصلی، بِین، در فیلم شوالیه تاریکی برمی خیزد انتخاب کرد، تام هاردی با چالشی مهار نشدنی مواجه شد. فیلم قبلی یا همان شوالیه تاریکی، به دلیل داشتن یکی از بزرگترین اشرار تمام دوران، جوکر با بازی هیث لجر، به عنوان یکی از بهترین فیلم های تولیدشده مورد تحسین قرار گرفت.

هاردی مجبور بود اجرای فوق العاده و در خور اسکار لجر را پس از مرگش ادامه دهد. از قرار معلوم فیلم شوالیه تاریکی برمی خیزد به هیچ وجه نمی توانست هواداران را راضی کند، اما به نوعی توانست. بِین ممکن است نتواند مانند جوکر شرور باشد، اما بازی هاردی در این نقش تا حدی خاطره انگیز است.

کندو (۸۹%)

 فیلم جنایی و مهیج میکل آر. روسکَم بنام کندو در سال ۲۰۱۴ منتشر شد و سروصدای زیادی به پا نکرد، اما با این حال توسط منتقدین مورد تحسین قرار گرفت، امید است که در آینده مخاطبین خود را پیدا کند.

کندو اقتباسی از داستان کوتاه «نجات حیوانات» نوشته دنیس لهان است (لهان یکی از نویسندگان موفق فیلم های مهیج است که امروزه در این عرصه فعالیت می کند). در این داستان تیره و تار از سرقتی اشتباه، تام هاردی در کنار ستاره هایی نظیر نومی راپاس و جیمز گاندولفینی، بازیگر سریال سوپرانوز، بازی می کند.

لاک (۹۰%)

تام هاردی در نقش لاک درام استیون نایت ظاهر می شود. کل فیلم در ماشینی که او در یک بزرگراه رانندگی می کند، تصویر برداری شده است، او با شخصیت های دیگر تلفنی صحبت می کند و فیلم بر بازی و نقش هاردی و عملکردش تکیه دارد.

اتفاقات در شبی می افتد که فردای آن باید نظارت بزرگترین پروژه بتن ریزی را برعهده می گرفت، بزرگترین پروژه بتن ریزی اروپا، و زنی که ماه ها پیش شبی را با او گذرانده بود، نزدیک زایمانش بود. در همین حال، زن و بچه هایش مشتاقانه منتظر بودند تا به خانه برسد و آنها بتوانند با هم بازی مهم فوتبال را تماشا کنند. با این همه برخلاف محدودیت های تصویری اتفاق های زیادی در جریان است.

دانکرک (۹۲%)

زمانی که کریستوفر نولان تصمیم به کارگردانی حماسه جنگ جهانی دوم گرفت، داستانی بسیار ویژه و منحصر به فردی را انتخاب کرد. در دانکرک نیروهای آمریکایی تخلیه نشدند و این برای متحدین ضرر و زیان به بار می آورد. معمولا این نوع داستان را در هالیوود نمی بینید. اما نکته حیرت انگیز و عالی در مورد این فیلم این است که سربازان را گرامی می دارد و مهم نیست که چه اتفاقی می افتد.

سرانجام، زمانی که سربازان از جنگ برمی گردند، می ترسند که  بخاطر شکست در مأموریتشان طرد شوند، ولی با استقبال و تشویق و احترام مردم بخاطر اینکه به جنگ رفته و خسته و درمانده برگشتند، مواجه می شوند. تام هاردی نقش خلبانی را بازی می کند که هواپیمایش مورد اصابت قرار می گیرد.

مکس دیوانه : جاده خشم (۹۷%)

«نام من مکس است. دنیای من آتش و خون است.» اولین صحبت تام هاردی در مکس دیوانه: جاده خشم بیشترین چیزی است که کل فیلم او در آن صحبت می کند. او دیالوگ های کمی برای صحبت در فیلم دارد. زیرا جورج میلر قصد داشت داستان را تصویری بازگو کند.

هدف میلر در هر فیلمی که ساخته قابل درک بودن برای تمام مردم جهان بوده است، بنابراین مخاطبان کشورهای غیر انگلیسی زبان مجبور نیستند که زیرنویس ها را برای اینکه بفهمند چه اتفاقی در حال رخ دادن است، بخوانند. هر سکانس از جاده خشم جزئیات زیادی دارد که مشخصا در آن موفق عمل شده است. همچنین از افکت های عملی بسیار و جلوه های ویژه تصویری کمی به منظور ایجاد حس درونی بیشتر استفاده شده است. 

مطالب مرتبط

مطلب بعدی مطلب قبلی