ترجمه فیلم، ترجمه زیرنویس

Movie Translation

سفارش زیرنویس همکاری بعنوان مترجم

بهترین فیلمهای ریدلی اسکات

ریدلی اسکات فیلم های قابل توجهی را در چهار دهه گذشته ساخته است. او فیلمسازی را در سال ۱۹۷۷ آغاز کرد و در سال ۱۹۷۹ با ساخت یکی از بهترین فیلم های ترسناک علمی-تخیلی تمام تاریخ به موفقیت رسید. از آن زمان تاکنون، اسکات بیش از ۲۵ فیلم را کارگردانی کرده و با سن ۸۳ سال تعدادی را نیز در حال ساخت دارد.

اسکات چهار بار نامزد دریافت اسکار بهترین کارگردانی شده ولی موفق به دریافت جایزه نشده است. در مجموع، فیلم های ساخته اسکات ۴۰ بار نامزد دریافت جایزه اسکار شده و ۹ بار موفق به دریافت جایزه گردیده اند. اما فیلم هایش همیشه از سوی اکثریت علاقه مندان به سینما قابل قبول نبوده است. در اینجا به پنج فیلم برتر ریدلی اسکات، براساس رای IMDb می پردازیم.

گانگستر آمریکایی (۲۰۰۷)- ۷٫۸

دنزل واشنگتن در گانگستر آمریکایی ساخته ریدلی اسکات بازی می کند. فیلم داستان فرانک لوکاس، سارقی سابقه دار که از صحنه جرم در هارلم می گریزد، را بازگو می کند. فیلم داستان جالبی دارد. واشنگتن نقش لوکاس را ایفا می کند؛ مردی نجیب زاده که به مردم کمک می کند، گرچه از این که اگر لازم شود کمی دستش آلوده شود ابایی ندارد.

از طرف دیگر، کارگاه پلیس ریچ رابرتز (راسل کرو) به دنبال اوست تا او را گیر بیندازد، اما تقریبا به عنوان نقش منفی در فیلم ظاهر می شود. گانگستر آمریکایی نامزد دریافت دو جایزه اسکار شد.

مریخی (۲۰۱۵)-۸٫۰

ریدلی اسکات از همان ابتدا به عنوان فیلمساز در ژانر علمی-تخیلی خودش را اثبات کرده است. در سال ۲۰۱۵، اسکات با چشم اندازی کاملا متفاوت از فیلم علمی-تخیلی بازگشت. موضوع فیلم از رمانی مستقل نوشته اندی ویر گرفته شده است که توجه عمومی را به خود جلب کرد و به چاپ های بعدی رسید.

مت دیمون در فیلم نقش فضانوردی را بازی می کند که در مریخ تنها می ماند و به دنبال راهی برای بقا می گردد. در همین حین، تلاش هایی برای برگشتنش به زمین صورت می گیرد. مریخی نامزد هفت اسکار شد، اما هیچکدام را برنده نشد.

بلید رانر (۱۹۸۲)- ۸٫۱

ریدلی اسکات در سال ۱۹۸۲ بلید رانر را کارگردانی کرد و وقتی به نمایش درآمد یکی از بزرگترین فیلم های علمی-تخیلی تاریخ از سوی منتقدین و هوادارانش شمرده شد. ستاره فیلم هریسون فورد در نقش بلید رانر بازی می کند؛ مردی که در تعقیب و گریز رپلیکنت های یاغی است. رپلیکنت ها آدم ماشینی هایی هستند که برای خدمت آفریده شده اند.

آنچه باعث خاص بودن فیلم می شود نوع نگاهی است که به رپلیکنت ها دارد و اینکه معنای واقعی زنده و آزاد بودن را مورد پرسش قرار می دهد. این فیلم در سال ۱۹۹۳به  فهرست ملی ثبت فیلم اضافه شد.

بیگانه (۱۹۷۹)- ۸٫۴

فیلمی که باعث شد ریدلی اسکات تبدیل به ستاره شود فیلم ترسناک بیگانه محصول سال ۱۹۷۹ بود. این فیلم داستان خدمه فضاپیمایی به نام نوستروما را روایت می کند که پس از دریافت سیگنال کمک کشتی متروکه ای را پیدا می کنند. آنها زمانی که وارد کشتی می شوند، خودشان را طمعه بیگانه ای مهاجم با نام زنومورف می بینند.

در این فیلم که در ابتدا مانند فیلم های علمی-تخیلی شروع می شود و در نهایت ترسناک می شود، سیگورنی ویور در نقش یکی از اعضای خدمه کشتی و آخرین فرد باقی مانده بازی می کند. فیلم بیگانه در سال ۲۰۰۲ به فهرست ملی ثبت فیلم اضافه شد و سه دنباله، دو مقدمه، سه فیلم متقاطع و مجموعه فیلم شکارچی از این فیلم نشأت گرفته اند.

گلادیاتور (۲۰۰۰)- ۸٫۵

در حالی که بیگانه فیلمی است که باعث شهرت اسکات شد و بلید رانر یکی از بهترین فیلم های علمی-تخیلی تاریخ شمرده می شود، اما فیلمی که در صدر فهرست هواداران در سایت IMDb قرار دارد فیلمی جز گلادیاتور نیست. در سال ۲۰۰۰، ستاره فیلم راسل کرو در نقش مردی بازی می کند که قبلا سرباز بوده و تبدیل به گلادیاتور شده و برای آزادی خود می جنگد.

فیلم بسیار موفقیت آمیز بود. توانست در مقابل ۱۰۳ میلیون دلاری که برایش هزینه شده بود ۴۵۷ میلیون دلار به فروش برود. فیلم در سایت راتن تومیتوز امتیاز ۷۶ درصد را کسب کرده که چندان زیاد نیست، اما نامزد دوازده جایزه اسکار و برنده اسکار برای بهترین فیلم شد. این فیلم تنها فیلمی بود که برای اسکات جایزه اسکار بهترین فیلم را به ارمغان آورد. گرچه او هنوز برای کسب جایزه بهترین کارگردانی فرصت دارد.

مطالب مرتبط

مطلب بعدی مطلب قبلی