ترجمه فیلم، ترجمه زیرنویس

Movie Translation

سفارش زیرنویس همکاری بعنوان مترجم

بهترین فیلمهای سیلوستر استالونه

سیلوستر استالونه (Sylvester Stallone) یکی از سخت کوش ترین ستاره های هالیوودی است. او علاوه بر بازیگری، نویسندگی، کارگردانی و تهیه کنندگی نیز می کند. استالونه ستاره سینمای اکشن دهه ۸۰ و ۹۰ میلادی است. بسیاری از علاقه مندان سینما هنوز هم او را با نام رمبو و یا راکی  می شناسند. با وجود آنکه تمام آثار استالونه فاخر نبودند اما استالونه به کارنامه هنری خود افتخار می کند. به یاد داشته باشید که وی پس از چارلی چاپلین (Charlie Chaplin) و اورسن ولز (Orson Welles) سومین نفر در تاریخ مراسم اسکار است که هم برای بازی و هم نویسندگی در فیلمی نامزد دریافت جایزه شده است. او یکی از بااستعداد ترین ها در حرفه خودش است. البته شاید همیشه منتقدان با این حرف موافق نباشند. امروز پنج فیلم از بهترین فیلمهای سیلوستر استالونه بر اساس راتن تومیتوز را به شما معرفی می کنیم.

کرید ۲ (۸۴%) (Creed II)

دنباله فیلم کرید که پس از چند سال ساخته شد بسیار با آنچه که انتظار می رفت متفاوت بود. این فیلم بسیار فراتر از سطح انتظارها ظاهر شد. آنکه پس از سال ها پسر آپولو کرید در میدان مسابقه به مصاف پسر ایوان دراگو برود بسیار کلیشه ای به نظر می آمد. اما نحوه داستان سرایی بسیار جذاب این فیلم همه چیز را به نفع این فیلم خوش ساخت تغییر داد. داستان این فیلم به نوعی همانند فیلم پیشین است. اما به شخصیت پردازی آن بسیار توجه شده است. رایان کوگلر (Ryan Coogler) کارگردان اولین نسخه این فیلم که قرار بود فیلم دوم را نیز خود کارگردانی کند اما رهسپار کارگردانی فیلم بسیار موفق پلنگ سیاه (Black Panther) شد. استیون کاپل جونیور (Steven Caple Jr.) کارگردان جانشین نیز بسیار خوب دومین نسخه از این فیلم را کارگردانی کرد.

اولین خون (۸۸%) (First Blood)

فیلم اولین خون که سرآغاز ساخت فیلم های بسیار محبوب جان رمبو شد، بینندگان را با این شخصیت از جنگ ویتنام برگشته آشنا می کند. در حقیقت فیلم اولین خون انتقاد بسیار شدید از رفتار جامعه امریکا با سربازان از جنگ برگشته خود است. در این فیلم جان رمبو سرباز کهنه کاری است که از جنگ ویتنام به امریکا بازگشته است و همزمان دچار اختلالات عصبی ناشی از جنگ نیز می باشد. او پس از بازگشت به وطن در می یابد که بسیاری از افراد مانند وی در کشورش بیزار هستند.

مورچه ای بنام زی (۹۳%) (Antz)

کارتون مورچه ای بنام زی حاصل جدال بین دیزنی و جفری کاتزنبرگ (Jeffrey Katzenberg) بود. این کارتون اولین کارتون تمام رایانه ای ساخته شده توسط دریم ورکس (DreamWorks) بود. همان کمپانی دوست داشتنی که چند سال بعد شرک (Shrek) را ساخت. مورچه ای بنام زی بسیار موفق ظاهر شد. تنها مشکل آن این است که این کارتون بیشتر به مذاق بزرگسالان تا کودکان خوش می آید. از زمانی که رابین ویلیامز (Robin Williams) با صداپیشگی فوق العاده خود توانست کارتون علاءالدین (Aladdin) را به موفقیت کم نظیری بدل کند، انیمیشن های دیگر نیز سعی بر آن داشتند که با استفاده از بازیگران خوب و مشهور برای صداپیشگی، انیمیشن ها را با مخاطبان بیشتری آشنا کنند.

راکی (۹۴%) (Rocky)

وقتی بسیاری از فیلم های پس از آن، از داستان این فیلم اقتباس کردند می شود گفت که فیلم راکی بسیار موفق بوده است. بازیگران اصلی بسیار خوب، داستان عاشقانه بسیار تحت تاثیر قرار دهنده، قهرمان داستانی که شاید لزوما در پایان داستان برنده نشود از مشخصه های موفق این فیلم و فیلم های بوکسوری پس از آن است. در سال ۱۹۷۶ که فیلم راکی با بودجه ساخت یک میلیون دلار اکران شد توانست به فروش جهانی ۲۲۵ میلیون دلار برسد. استالونه هم برای نویسندگی و بازی در این فیلم نامزد دریافت دو جایزه اسکار شد. فیلم های کمی هستند که جایزه های بسیار متعددی دریافت می کنند و هم به فروش بسیار بالایی دست می یابند.

کرید (۹۵%) (Creed)

استالونه برای اولین بار با فیلم راکی بیش از چهل سال پیش نامزد دریافت نه یک و بلکه دو جایزه اسکار شد. او در این فیلم نقش راکی پا به سن گذاشته و بسیار باتجربه را بازی می کند. رایان کوگلر جوان اما بسیار زبردست در این فیلم داستان را به نحو مدرن و بسیار دلنشینی به پیش می برد. از بازی بسیار خوب استالونه نیز نباید غافل شویم. او حال باری دیگر ثابت می کند که علاوه بر استعداد بسیار زیاد در دنیای اکشن، توانایی بازی درام را نیز دارد.

مطالب مرتبط

مطلب بعدی مطلب قبلی