ترجمه فیلم، ترجمه زیرنویس

Movie Translation

سفارش زیرنویس همکاری بعنوان مترجم

بهترین فیلمهای کلینت ایستوود

کلینت ایستوود (Clint Eastwood) دوران بازیگری بسیار موفقی را در هالیوود سپری کرده است. در اولیل دوران بازیگری خود در فیلم های وسترن ایفای نقش می کرد. پس از آن با حضوری متفاوت در مجموعه فیلم بسیار موفق هری کثیف (Dirty Harry) تبدیل به ستاره بی چون و چرای دنیای هالیوود شد. پس از سال ها و چند حضور درخشان دیگر در فیلم های مختلف سرانجام تصمیم گرفت حضوری بیشتری پشت دوربین داشته باشد. کلینت ایستوود با کارگردانی و تهیه کنندگی فیلم نابخشوده (Unforgiven) که خود نیز در آن بازی می کرد، به همگان ثابت کرد که نه تنها بازیگر بسیار توانمندی است بلکه کارگردانی بسیار توانایی نیز می باشد. امروز پنج فیلم از بهترین فیلمهای کلینت ایستوود بر اساس پایگاه اینترنتی معتبر راتن تومیتوز را به شما معرفی می کنیم.

نابخشوده (۹۶%) (Unforgiven)

در سال ۱۹۹۲ کلینت ایستوود شانزدهمین فیلم خود را کارگردانی کرد. این فیلم شگفتی بسیاری از طرفداران سینما را برانگیخت. فیلم نابخشوده اثر کلینت ایستوود فوق العاده است. این فیلم تعریف دوباره ژانر وسترن محسوب می شد. در این فیلم کلینت ایستوود از که در دوران جوانی خود از قانون شکن های مشهور بوده است دست از اعمال گذشته خود برداشته و به زندگی آرامی در شهری کوچک مشغول شده است. کلانتر این شهر فردی بسیار فاسد است. بسیاری معتقدند که آخرین فیلم بسیار شگفت انگیز ژانر وسترن همین فیلم نابخشوده است. این فیلم در مراسم اسکار نیز چهار جایزه اسکار از جمله بهترین فیلم و بهترین کارگردانی را نصیب خود کرد.

غریبه دشت های بالا (۹۶%) (High Plains Drifter)

دومین فیلم به کارگردانی کلینت ایستوود، فیلم غریبه دشت های بالا است که خود ایستوود نیز در آن به ایفای نقش پرداخت. داستان این فیلم به سه گانه معروف مرد بدون نام (The Man with No Name) ارتباطی نداشت. اما شخصیت کلینت ایستوود در این فیلم شباهت بسیاری به شخصیت او در این سه گانه داشت. در این فیلم ایستوود در نقش تفنگ باز ماهری بنام غریبه ظاهر می شود که به شهری می رود تا عدالت را در آنجا برقرار کند. کاملا مشهود بود که کلینت ایستوود با کارگردانی این فیلم از استادان خود یعنی دان سیگل (Don Siegel) و سرخیو لئونه (Sergio Leone) درس های زیادی آموخته است.

فرار از آلکاتراز (۹۶%) (Escape from Alcatraz)

فیلم فرار از آلکاتراز به کارگردانی دان سیگل محصول ۱۹۷۹ می باشد. در این فیلم کلینت ایستوود در نقش فرانک موریس (Frank Morris) زندانی بسیار زرنگی ظاهر می شود که تاکنون از چندین زندان فرار کرده است و در نهایت به زندان آلکاتراز فرستاده شده است. این زندان به این دلیل مشهور است چون در جزیره ای کوچک واقع شده است و فرار از آن به نوعی غیرممکن می باشد. این فیلم داستان فرانک موریس، روابط دیگر زندانی ها و فرار موفقیت آمیزشان از این زندان مخوف را روایت می کند. منتقدان عاشق این فیلم شدند و اظهار داشتند که یکی از بهترین فیلم های فرار از زندان ساخته شده در تاریخ می باشد.

خوب، بد، زشت (۹۷%) (The Good, the Bad and the Ugly)

به هیچ عنوان جای شگفتی نیست که دو فیلم از برترین فیلم های او از سه گانه معروف مرد بدون نام باشد.سرخیو لئونه در سال ۱۹۶۶ این فیلم را که سومین عنوان از این سه گانه دوست داشتنی بود ساخت. سکانس تیراندازی بسیار مشهور و دوست داشتنی کلینت ایستوود، لی وان کلیف (Lee Van Cleef) و ایلای والاک (Eli Wallach) با آن موسیقی متن حیرت انگیزش از به یاد ماندنی ترین سکانس های تاریخ سینما است. مکان های فیلم برداری بسیار چشم نواز، داستان جذاب و هیجان انگیز و بازی به یاد ماندنی بازیگران این فیلم دلیل محبوبیت بسیار آن است.

به خاطر یک مشت دلار (۹۸%) (A Fistful of Dollars)

بر اساس پایگاه اینترنتی معتبر راتن تومیتوز، فیلم به خاطر یک مشت دلار بهترین فیلم تمام دوران حرفه ای کلینت ایستوود است. این فیلم اولین فیلم از سه گانه معروف مرد بدون نام سرخیو لئونه است که در سال ۱۹۶۴ساخته شد. این فیلم داستان مرد بدون نام را روایت می کند که سراغ دو گروه رقیب خطرناک می رود و به آن ها پیشنهاد کمک می کند. هیچکدام از دو گروه خبر ندارند که مرد بدون نام که همان کلینت ایستوود است در حال بازی دادن هر دو گروه است. این فیلم با دریافت امتیاز ۹۸ از ۱۰۰، بهترین فیلم کلینت ایستوود در پایگاه راتن تومیتوز محسوب می شود.

مطالب مرتبط

مطلب بعدی مطلب قبلی