ترجمه فیلم، ترجمه زیرنویس

Movie Translation

سفارش زیرنویس همکاری بعنوان مترجم

ده فیلم برتر اسکارلت جوهانسون (قسمت ۱)

در حدود دهه گذشته، اسکارلت جوهانسون به عنوان یکی از شش شخصیت اصلی مجموعه انتقام جویان در دنیای سینمایی مارول قدرت بازیگری خود را به صورت چشمگیری افزایش داده است. او با کارگردانان تحسین شده‏ای نظیر نوآ بامباک، کریستوفر نولان، کامرون کرو، وِس اندرسن و برادران کوئن همکاری کرده است.

اسکارلت جوهانسون در طول این سال ها در فیلم های پرفروش و محبوب زیادی به ایفای نقش پرداخته است. فیلم های او در سایت مطرح راتن تومیتوز امتیازات کم و زیادی کسب کرده است اما اکثر آن ها امتیازی بالای ۶۰ درصد هستند. به این منظور، در ادامه ۱۰ فیلمی را خواهید دید که براساس امتیازبندی سایت راتن تومیتوز برترین فیلم های اسکارلت جوهانسون تا به امروز نام گرفته اند.

۱۰٫ کاپیتان آمریکا: سرباز زمستان (۹۰ درصد) (Captain America: The Winter Soldier، محصول ۲۰۱۴)

از آنجایی که اولین فیلم اختصاصی کاپیتان آمریکا تقریبا یک پیشینه کلی از داستان بود و کاراکتر را زیاد هیجان انگیز به تصویر نکشید، انتظار نمی رفت سه گانه آن نیز زیاد موفق باشد. با این حال، برادران روسو با فیلم کاپیتان آمریکا: سرباز زمستان گوی سبقت را ربودند و به موفقیت چشمگیری دست یافتند.

فیلم کاپیتان آمریکا: سرباز زمستان یک فیلم هیجان انگیز جاسوسی غریزی است که سریال شیلد نیز براساس آن شکل گرفت. در این فیلم کاپیتان به همراه بیوه سیاه فرار می‌کنند. در طول راه، از فالکون کمک می گیرند و با دوست دوران کودکی کاپیتان مواجه می شوند. دوست کاپیتان شستشوی مغزی شده است تا تبدیل به یکی از آدم کش های گروه هیدرا شود. احتمالا این فیلم بهترین فیلم دو بخشی در کل دنیای سینمایی مارول است (نه اینکه رقابت خیلی زیاد باشد؛ جدا از فیلم نگهبانان کهکشان بخش دو).

۹٫ جزیره سگ ها (۹۰ درصد) (Isle of Dogs، محصول ۲۰۱۸)

سال گذشته وس اندرسن با انیمیشن جزیره سگ ها به سبک عجیب استاپ موشن (که با انیمیشن اقتباسی آقای روباه شگفت انگیز برگرفته از آثار رولد دال آن را شروع کرده بود) بازگشت. جزیره سگ ها یک انیمیشن تحسین شده با موضوع ویران شهری در ژاپن است.

اسکارلت جوهانسون در کنار لیستی از ستارگان صداگذاری متشکل از برایان کرانستون، بیل موری، فرانسیس مک دورمند، گرتا گرویگ و جف گولدبلوم ظاهر می شود. گرچه بحث برانگیز است، اما نمی توان انکار کرد که جزیره سگ ها یک دستاورد جذاب سینمایی است. این انیمیشن یکی از نامزدهای جایزه اسکار برای بهترین انیمیشن بود، اما انیمیشن مرد عنکبوتی: به درون دنیای عنکبوتی که کمی شگفت انگیزتر است، موفق به دریافت اسکار شد.

۸٫ کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی (۹۱ درصد) (Captain America: Civil War، محصول ۲۰۱۶)

علی رغم اینکه این فیلم به عنوان سومین فیلم سه گانه کاپیتان آمریکا قرار گرفته است، اما در حقیقت انتقام جویان ۵/۲ تلقی می شود. شما نمی‌توانید انتقام جویان ۲ و ۳ را ببینید و امیدوار باشید بدون دیدن کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی داستان فیلم را متوجه شوید. این فیلم قدرتمندترین قهرمانان زمین را به تصویر می کشد که هنگامی که بر سر پیمان سوکویا – قانون جدیدی که ابرقهرمانان را تحت نظارت درمی آورد – به توافق نرسیدند راه‏شان از هم جدا می شود.   

مرد آهنی می خواهد پیمان را امضا کند، اما کاپیتان اعتمادی به آنان ندارد. بیوه سیاه با بازی اسکارلت جوهانسون طرف مرد آهنی را می گیرد (اما با میل شخصی و به صورت پنهانی به کاپیتان و باکی کمک می کند تا در درگیری فرودگاه فرار کنند) که این کار باعث ایجاد شکافی میان انتقام جویان می شود.   

۷٫ انتقام جویان (۹۲ درصد) (The Avengers، محصول ۲۰۱۲)

گرچه اسکارلت جوهانسون اولین بار در فیلم مرد آهنی ۲ در نقش بیوه سیاه ظاهر شد، اما فرصتی برای درخشیدن پیدا نکرد، تا زمانی که در فیلم انتقام جویان ساخته جاس ویدون به قدرتمندترین قهرمانان زمین پیوست تا از هجوم چیتاوری ها جلوگیری نمایند.    

برخی از به یاد ماندنی ترین لحظات فیلم مربوط به بیوه سیاه می شود؛ او تنها فردی بود که توانست به لوکی حقه بزند و فریب او را نخورد و همچنین او با هل دادن هاکای به سمت نرده کنترل ذهن را از سر او بیرون آورد. قیافه جدی جوهانسون هنگام گفتن جملاتی مانند: «نمی فهمم این دیگر چجور مهمانی است.» حالتی طنز به فیلم می دهد.

۶٫ دنیای روح (۹۲ درصد) (Ghost World، محصول ۲۰۰۱)

در سال ۲۰۰۱ که این فیلم اکران شد، چندان مورد توجه مخاطبان قرار نگرفت (فیلم هایی با کمدی تلخ و سیاه به ندرت توجه مخاطبان را جلب می‌کنند)، این روند ادامه داشت تا اینکه فیلم مخاطبان خاص خود را پیدا کرد. دنیای روح یک فیلم اقتباسی از رمانی با همین اسم نوشته دنیل کلوز (همچنین در نوشتن فیلم نامه که نامزد اسکار نیز شد مشارکت داشته) است. این رمان یک رمان گرافیکی نمادین جذاب، با روح و سرد است.

اسکارلت جوهانسون و تورا بیرچ، در این نگاه بسیار تاریک به نگرانی‌های نوجوانان – به ترتیب در دو نقش اصلی ربکا و اینید – به ایفای نقش پرداختند. دیالوگ های کنایه آمیز و فیلم برداری بی روح به انتقال لحن منحصربفرد کتاب کمیک به پرده نقره ای کمک می کنند.

مترجم: م. تهامی

مطالب مرتبط

مطلب بعدی مطلب قبلی