ترجمه فیلم، ترجمه زیرنویس

Movie Translation

سفارش زیرنویس همکاری بعنوان مترجم

شخصیتهای منفی احتمالی در بتمن جدید

با بکارگیری رابرت پتینسون به عنوان ستاره فیلم بتمن (محصول ۲۰۲۱)، نگاهی می اندازیم به شخصیت های منفی که ممکن است در شهر گاتهام در مقابل این بازیگر قرار بگیرند. پس از ماه ها و همچنین تغییر کارگردان، فیلمنامه و بازیگران اصلی شماره جدید بتمن، به نظر می رسد سرانجام این فیلم آماده تولید است. در ابتدا قرار بود هم کارگردانی و هم بازیگری فیلم بمتن جدید به بن افلک سپرده شود که پس از تغییراتی این پروژه به کارگردانی مت ریوز (کارگردان فیلم جنگ برای سیاره میمون ها) ساخته خواهد شد. بن افلک از ایفای نقش بتمن به بزرگترین بازرس جهان تغییر نقش داده شد. بتمن که یکی از منابع مهم درآمد کمپانی دی سی است، پس از مدتی پستی و بلندی و افول اکنون در تعادل بسر می برد. حال که حق امتیاز این فیلم کاملا مشخص شده است، کمپانی برادران وارنر آماده می باشد تا برای اولین بار پس از فیلم «شوالیه تاریکی برمیخیزد» (محصول ۲۰۱۲) نسخه بدون دنباله دیگری از این سری را تولید کند.

پس از ماه ها گمانه زنی راجع به نقش اصلی این فیلم بالاخره رابرت پتینسون به صورت رسمی به عنوان نقش اصلی به این فیلم ملحق شد، اما از طرف دیگر، اطلاعات زیادی در مورد فیلم داده نشده است. فیلمنامه اصلی که توسط بن افلک نوشته شده بود، توسط مت ریوز بازنویسی شد. از جزئیات فیلمنامه خبر نداریم. اما بعید است جو منگلینو که قرار بود به عنوان «دث استروک» به این پروژه ملحق شود در فیلم جایی داشته باشد. این شماره از فیلم ربطی به داستان اصلی بتمن نخواهد داشت. گزارش ها حاکی از مرتبط بودن فیلم با نبردهایی است که در دنیای سینمایی دی سی اتفاق افتاده است. مت ریوز در صحبت هایش از اشتیاق خود برای ساخت فیلمی به سبک و سیاق فیلم های هیچکاک که تمرکزش بیشتر بر روی مهارت های کاراگاهی بتمن است، سخن به میان آورده است. سبکی که تا بحال در هیچ کدام از فیلم های بتمن ندیده ایم.

رابرت پتینسون بتمن بزرگی خواهد شد

رابرت پتینسون بتمن بزرگی خواهد شد اما فقط کافی است نقش او در فیلم گرگ و میش را فراموش کنید.  البته که در قلب هریک از نسخه های فیلم بتمن شخصیتی منفی وجود دارد و شهر گاتهام همیشه پر از قاتلین و شخصیت های منفور بوده است که قدرتشان به اندازه بروس وین و سازمانش می باشند. تا به اینجا و پس از گذشت سه دهه از سری فیلم های بتمن شاهد نقش آفرینی اسامی اشنایی از شخصیت های معروف دنیای کامیک نظیر جوکر، زن گربه ای، مرد دو چهره، مترسک، ریدلر و پنگوئن بوده ایم. نامعقول نخواهد بود که در فیلم جدید بتمن نیز شاهد وجود چندین شخصیت منفی باشیم که در برابر بتمن قرار گرفته اند و برای از بین بردن او با یکدیگر متحد شده اند. مت ریوز همچنین گفته است که امکان دارد رسم قدیمی وجود چندین شخصیت منفی همچنان ادامه داشته باشد و ما شاهد مجموعه ای از تبهکاران شرور باشیم. اما چه کسانی جدید ترین دشمنان بتمن خواهند بود؟

در سپتامبر ۲۰۱۸ مت ریوز در حساب کاربری توییتر خود عکسی از لباس های اصلی سری بتمن آدام وست، که در آن پنگوئن و ریدلر حضور داشتند و همچنین دو ورژن متفاوت از زن گربه ای را منتشر کرد. طرفداران بتمن این توییت را نکته و سرنخ بزرگی در مورد بتمن جدید که توسط ریوز ساخته خواهد شد می دانند. همانند خبرهای دیگر که در شبکه های اجتماعی پخش می شود، این خبر را نیز نمی توان به راحتی باور کرد، چون ممکن است این عکس فقط  علاقه شخصی مت ریوز به سری بتمن آدام وست را نشان دهد. با این حال اگر ریوز  بخواهد به طور کامل به سبک سیاه دهه ۱۹۴۰ پایبند باشد، باید در این شماره از بتمن شاهد چندین شخصیت منفی و تبهکار باشیم که برای دیگران ایجاد دردسر می کنند.

بر طبق گفته های جاش گد همان طور که برای مدت زیادی شایعه شده است شخصیت پنگوئن قرار است شخصیت منفی این فیلم باشد. آخرین حضور این شخصیت در سری بتمن به سال ۱۹۹۲ باز می گردد، جایی که دنی دویتو این نقش را در بازگشت بتمن بسیار زیبا و دیدنی ایفا کرد. جاش گد که برای بازی در فیلم های دیو و دلبر (محصول ۲۰۱۷)، یخ زذه (محصول ۲۰۱۳) و همچنین دوستی اش با مت ریوز شناخته می شود باعث افزایش این شایعات شده است. او بعدها اعلام کرد که گفته هایش فقط جنبه سرگرمی در اینترنت داشته است. اما این گفته ها توجه بسیاری از طرفداران را جلب کرده است و به نظر می رسد اگر حرف هایش هم درست نباشد قطعا ایده ای طرفدار پسند به نظر می رسد.

دنیای سینمایی دی سی بمتن بن افلک را از دست داد

سال هاست که طرفداران بتمن برای بازگشت زن گربه ای  به این فیلم لحظه شماری می کنند. میشل فایفر در نسخه بازگشت بتمن سناریویی جدید برای شخصیت زن گربه ای ساخت. بعدها ان هتوی اجرای بسیار ضعیفی در این سناریو داشت. این شخصیت در طول این چند دهه دستخوش تغییرات زیادی در نسخه ی کامیک خود شده است. اما هنوز هم فرصت برای ایفای نقش در این شخصیت با انتخاب یک بازیگر مناسب بر روی پرده ی سینما وجود دارد.

شخصیت ریدلر برای روی پرده ی سینما آمدن و ایفای نقش در فیلم بتمن به اندازه ی کافی غنی نیست. عملکرد جیم کری در بتمن برای همیشه بهتر از بازی او در در نقش های کمدیش در دیگر فیلم ها در یاد و خاطر می ماند تا آنچه ادوارد نیگما در کامیک هایش به نمایش می گذارد. مزیت ایفای نقش هریک از این سه شخصیت های منفی در فیلم بتمن این است که طرفداران و بینندگان با آن ها آشنایی کامل دارند و دیگر نیازی به کارهای اساسی در خلق شخصیت آنان نیست.

البته معلوم است که هنوز هم برای حضور شخصیت های منفی دیگر در بتمن که تاکنون در نسخه ی سینمایی آن حضور نداشتند، فرصت می باشد. اگر قرار باشد این فیلم بیشتر از تجربه منحصر به فرد فیلم های سیاه، و انتخاب درست بازیگر استفاده کند، منطقی است که شخصیت منفی جدیدی نیز به آن اضافه شود. استفاده ریوز از عبارت «مجموعه ی تبهکاران» می تواند این مفهوم را برساند که با گروهی از تبهکاران از یک فرقه روبرو خواهیم بود.

یکی از حدسیاتی که می توان در این باره زد این است که ممکن است پای گروه «دادگاه جغدها» سازمانی جنایتکار و مخفی که کارشان دزدین کودکانی که در سیرک کار می کنند در میان باشد. آنان کودکان را به منظور پرورش آنان به قاتلینی زبردست می ربایند. نخستین حضور این گروه و ماسک های نمادین جغد در سال ۲۰۱۱ بود که توسط اسکات اسنایدر و گرگ کاپولو به روی پرده آمد و طرفداران زیادی نیز پیدا کرد. این گروه می تواند گزینه مناسبی برای حضور به عنوان شخصیت منفی در این فیلم باشد. گزینه ی دیگری که طرفدارن علاقه ی زیادی نیز به او دارند، هوگو استرنج می باشد. وی یکی از اولین دشمنان بتمن و یکی از اولین شخصیت هایی است که توانست هویت مخفی بتمن را آشکار کند. اگر قرار باشد بتمن به تیمارستان آرکام  بازگردد استرنج می تواند گزینه واقعا تهدید آمیز و مناسبی برای بازی در بتمن جدید باشد.

ریوز همچنین اشاره کرده است که سری کامیک Batman: The Long Halloween از سری کامیک های مورد علاقه وی می باشد. این نسخه از بتمن یکی از معروف ترین های این سری است که بتمن در آن با بسیاری از دشمنان خود روبرو می شود. این نسخه پیش نیاز خوبی برای ساخت فیلمی سیاه می باشد که در آن مجموعه ای از تبهکاران از جمله پنگوئن، زن گربه ای، ریدلر، جوکر و… در آن حضور دارند.

کمپانی دی سی قطعا گزینه های کمی برای حضورشخصیت منفی در جدید ترین نسخه ی فیلم بتمن خود ندارد و کاملا واضح است که این فیلم می تواند پس از چند سال تولید ضعیف، مخصوصا کاری که بن افلک با این سری انجام داد، کمک بزرگی به وارد شدن به عصر جدید حق امتیاز کند. به هرحال می توان گفت با ساخت بتمن جدید چه شخصیت های منفی جدید باشند چه قدیمی، به زودی یکبار دیگر شهر گاتهام مملو از تبهکاران خطرناک خواهد شد.

مترجم: مسعود صادق زاده

مطالب مرتبط

مطلب بعدی مطلب قبلی