ترجمه فیلم، ترجمه زیرنویس

Movie Translation

سفارش زیرنویس همکاری بعنوان مترجم

معرفی انیمیشن آرزو

تجربه ثابت کرده فیلم‌های پویانمایی دیزنی، نه‌تنها در بین کودکان، بلکه در بین بزرگسالان هم طرفداران بی‌شماری دارد. این فیلم‌ها با انمیشنی جذاب و فریبنده، صحنه‌‌های احساسی ارزشمندی را پیش روی مخاطب قرار می‌دهد. دیزنی از آن دسته شرکت‌هایی است که هر چند سال یک‌بار، اثری تماشایی روانه سالن‌های سینما می‌‌کند. یکی از این فیلم‌ها که به‌تازگی اکران شده و طرفداران بی‌شماری دارد.، فیلمی است با نام «آرزو» (Wish). این فیلم به‌عنوان شصت‌و‌دومین انیمیشن بلند دیزنی شناخته می‌شود. فیلمی که از آن صحبت می‌‌کنیم، کارگردانی سرشناس دارد و صداپیشه‌هایی مشهور. این ویژگی‌ها، فیلم آرزو را به اثری تبدیل کرده که به‌راحتی نمی‌توان از کنار آن گذشت. از آنجایی که مطمئن هستیم انیمیشن‌های دیزنی طرفداران بی‌شماری در بین مخاطبین ما دارند، اکران فیلم آرزو را به فال نیک گرفتیم تا در ادامه با هم نگاهی به داستان این فیلم بیندازیم. در انتها نیز فهرصت هنرپیشه‌‌ها و عوامل ساخت انیمیشن آرزو را بررسی می‌کنیم.

داستان انیمیشن آرزو از چه قرار است؟

انیمیشن آرزو، داستان دخترکی نوجوان را روایت می‌کند که آرزویی ارزشمند در سینه نهان دارد. این دخترک، آرزوهای خود را برملا می‌کند. آرزویی که از آن صحبت می‌کنیم به‌اندازه‌ای قدرتمند است که نظر نیروهای کائنات را جلب می‌کند. در نتیجه آرزوی دخترک مستجاب می‌شود و ستاره‌ای سرشار از انرژی در اختیار قرار می‌گیرد. در این بین قلمرو پادشاهی در معرض تهدید دژخیمان قرار دارد. دخترکِ این داستان با کمک ستاره‌ای که از آن خود کرده و از قدرت‌های ماورایی برخوردار است، برای حفاظت از قلمرو پادشاهی آستین بالا می‌زند. ستاره‌‌ای که در اختیار دخترک قرار گرفته، در کنار اینکه قدرت‌های جادویی دارد، می‌تواند آرزوها را نیز برآورده کند. داستان انیمیشن آرزو، دنیایی پر از سحروجادو را پیش روی علاقه‌مندان قرار می‌دهد. روایت داستان و صحنه‌های احساسی آن به‌اندازه‌ای تاثیرگذار است که مخاطب را تا آخرین لحظه انیمیشن، به تماشا وا می‌دارد.

هنرپیشه‌ها و عوامل ساخت انیمیشن آرزو

اولین چیزی که در انیمیشن آرزو خودنمایی می‌کند، حضور کریس باک در مقام کارگردان این اثر است. جالب است بدانید کریس باک، کارنامه‌‌ای بسیار درخشان در دنیای انیمیشن دارد. کارتون‌های بسیار معروف منجمد یک و دو، را می‌‌توان از آثار مطرحی نام برد که کریس باک، کارگردانی کرده است. انیمیشن آرزو همانند دیگر آثار دیزنی از صداپیشه‌های بسیار مطرحی بهره گرفته است. آریانا دیوز خوش‌صدا و زیبارو در این انیمیشن صداپیشگی کرده است. برای تعریف از هنر آریانا دیوز کافی است به یک جایزه اسکار، یک جایزه بافتا و یک جایزه گلدن‌گلوب در کارنامه این هنرمند اشاره کنیم. آلن تودیک، کریس پاپن، آنجلیک کابرال، ویکتور گاربر، ناتاشا راثول، ایوان پیترز، هاروی گی‌ین و رامی یوسف از دیگر صداپیشه‌های سرشناس انیمیشن آرزو به‌حساب می‌آیند. همانند دیگر آثار دیزنی، انیمیشن آرزو از موسیقی بسیار احساسی و گوش‌نوازی بهره گرفته است. ترانه‌های این انیمیشن نیز به جذابیت آن اضافه کرده است.

در مجموع باید گفت انیمیشن آرزو در گروه بهترین انیمیشن‌های منتشر‌شده در چند سال اخیر به حساب می‌آید. تماشای این انیمیشن را به افرادی که می‌‌خواهند لحظه‌های احساسی و زیبایی را در کنار اعضای خانواده تجربه‌کنند، پیشنهاد می‌شود. بدون شک مشاهده انیمیشن آرزو برای طرفداران انیمیشن‌های درجه‌یک نیز خالی از لطف نخواهد بود.

مطالب مرتبط

مطلب بعدی مطلب قبلی