ترجمه فیلم، ترجمه زیرنویس

Movie Translation

سفارش زیرنویس همکاری بعنوان مترجم

معرفی انیمیشن المنتال

انصافاً باید گفت سلاطین انیمیشن‌سازی، کارتون‌هایی می‌سازند که از بسیاری از فیلم‌های مطرح، جذاب‌تر هستند. در این زمینه می‌توان به شرکت انیمیشن‌سازی پیکسار اشاره کرد. این شرکت با ساخت کارتون‌های مطرح، توانسته به یکی از بهترین سازنده‌های انیمیشن تبدیل شود. خوشبختانه پیکسار در گروه شرکت‌های پرکار در حوزه انیمیشن به حساب می‌آید. به لطف این شرایط، هر چند سال یک بار، اثر جدیدی از این شرکت روانه سالن‌های سینما می‌شود. یکی از این آثار که به تازگی اکران شده و طرفداران زیادی دارد، انیمیشنی است با نام المنتال (Elemental). طبق روال آثاری که از کارهای پیکسار سراغ داریم، انیمیشن المنتال داستانی بامزه و جذاب را پیش روی علاقه‌مندان قرار می‌دهد. این داستان نه‌تنها برای کودکان مناسب است، بلکه بزرگسالان را نیز حسابی سرگرم می‌کند. همانند دیگر آثار پیکسار، صداپیشه‌های مطرحی در این اثر هنرنمایی می‌کنند. از آنجایی که مطمئن هستیم انیمیشن‌های پیکسار، طرفداران زیادی در بین مخاطب‌های ما دارد، اکران جدیدترین انیمیشن پیکسار را به فال نیک گرفتیم. در ادامه با هم نگاهی به داستان انیمیشن المنتال میندازیم. در انتها نیز عوامل ساخت این انیمیشن را بررسی می‌کنیم.

داستان انیمیشن المنتال از چه قرار است؟

همان‌طور که‌ می‌دانید، بسیاری از فلاسفه قدیم، عنصرهای آب، آتش، خاک و هوا را به عنوان عناصر تشکیل‌دهنده زندگی می‌شناختند. نویسنده‌‌های انیمیشن المنتال، از این عناصر برای ساخت داستانی جذاب بهره گرفته‌اند. ماجرای انیمیشن المنتال در دنیایی بر پایه عنصرهای آب، آتش، خاک و هوا روایت می‌شود. شخصیت‌های اصلی انیمیشن المنتال، وید و امبر هستند. این شخصیت‌ها، که از عنصرهای آب و آتش ساخته‌ شده‌اند، کاملاً با هم متضاد هستند. همان‌گونه که حتماً می‌دانید، آب‌ و آتش همیشه با هم در تضاد هستند. در نتیجه رویارویی این شخصیت‌های متضاد با یکدیگر و کنار آمدن‌ آن‌ها با هم، روایتی جالب و بامزه پیش روی مخاطب قرار می‌دهد.

صدا پیشه‌ها و عوامل ساخت انیمیشن المنتال

سکان کارگردانی انیمیشن المنتال در دست‌های پیتر سون قرار دارد. دنیس ریم نیز تهیه‌کنندگی انیمیشن المنتال را بر عهده گرفته است. این چهره‌های سرشناس، سابقه‌ای درخشان در ساخت انیمیشن بسیار معروف ماشین‌ها ۲ (Cars 2) دارند. در نتیجه انتظار می‌رود در المنتال نیز با اثری شایسته در حد دیگر آثار مطرح پیکسار روبه‌رو باشیم. برای شما گفتیم که امبر و وید، نقش‌های اصلی انیمیشن المنتال را بر عهده دارند. ایفای صداپیشگی امبر در این انیمیشن به لیا لوئیس، صداپیشه مطرح واگذار شده است. امبر در این انیمیشن، زنی جوان و سخت‌کوش است. صداپیشگی وید، دیگر شخصیت مطرح انیمیشن المنتال را نیز مامودو اثی انجام داده است. جالب است بدانید گروهی از بهترین فیلمنامه‌نویس‌های هالیوودی، نگارش فیلمنامه المنتال را بر عهده داشته‌اند. پیتر سون، جان هوبرگ، کت لیکل و براندا هسوئه، به‌عنوان نویسندگان فیلمنامه المنتال شناخته می‌شوند.

در مجموع باید گفت از آنجایی که پیکسار، انیمیشنی بدساخت و نازیبا در کارنامه‌اش ندارد، اگر به آثار انیمیشن علاقه دارید، می‌‌توانید با چشم بسته این اثر را انتخاب کرده و از تماشای انیمیشنی بامزه و سرگرم‌کننده لذت ببرید. بدون شک تماشای انیمیشن المنتال برای علاقه‌مندان دنیای رنگارنگ انیمیشن خالی از لطف نخواهد بود.

مطالب مرتبط

مطلب بعدی مطلب قبلی