ترجمه فیلم، ترجمه زیرنویس

Movie Translation

سفارش زیرنویس همکاری بعنوان مترجم

معرفی فیلم آب عمیق

آدریان لین، کارگردان و نویسنده انگلیسی است که در یکی دو دهه گذشته فعالیت‌ زیادی داشت. آثار درخشانی مانند پیشنهاد بی‌شرمانه، لولیتا و بی‌وفا از معروف‌ترین فیلم‌های این کارگردان برتانیایی به‌حساب می‌آید. با این حال پس از ساخت فیلم بی‌وفا، آدریان لین برای مدتی حدود ۱۰ سال از سینما کناره گرفت. این کارگردان که اکنون در ۸۱ سالگی به سر می‌برد، پس از مدت‌ها دوری از هالیوود، دوباره با فیلم آب عمیق (Deep Water) به دنیای پرزرق‌و‌برق سینما بازگشت. فیلم آب عمیق که با نام ژرف‌آب نیز شناخته می‌شود از هنرپیشه‌های طراز اولی مانند بن افلک بهره گرفته است. این فیلم همانند آثار سابق این کارگردان موضوعی خانوادگی و زناشویی دارد. منتقدینی که فیلم آب عمیق را دیده‌اند، این اثر را ستوده‌اند و بر این باور هستند که کارگردان این فیلم ثابت کرده دود هنوز از کنده بلند می‌شود. از آنجایی که نمی‌توان به راحتی از کنار فیلم‌های آدریان لین گذشت، در ادامه با هم نگاهی به داستان فیلم آب عمیق میندازیم. در پایان نیز هنرپیشه‌ها‌ و عوامل ساخت این فیلم را بررسی می‌‌کنیم. امیدواریم به لطف این اطلاعات، تصمیم درستی درباره انتخاب فیلم آب عمیق برای اضافه‌کردن به فهرست فیلم‌های آخر هفته‌ خود بگیرید.

داستان فیلم آب عمیق از چه قرار است؟

فیلم آب عمیق از رمانی با همین نام اقتباس شده است. به همین دلیل به لحاظ داستان با اثر خوش‌قوامی روبه‌رو هستیم. ماجرای فیلم آب عمیق داستان زوجی را روایت می‌کند که چندین سال از ازدواجشان گذشته است. این زوج دیگر علاقه سابق را به یکدیگر ندارند عاشق همدیگر نیستند. به دنبال اتفاق‌های جالبی در این فیلم، زن و شوهر داستان به این فکر میفتند تا بازی‌های خطرناکی را علیه یکدیگر انجام دهند. از آنجایی که این زوج دیگر مهری از یکدیگر در دل ندارند، نقشه مرگ همدیگر را می‌کشند. این نقشه‌ها در قالب بازی‌های مرگباری علیه این زوج و افراد اطراف آن‌ها رخ می‌دهد. به همین دلیل می‌توان گفت با فیلم هیجان‌انگیزی روبه‌رو هستیم که تا انتهای داستان مخاطب را به تماشای این اثر علاقه‌مند نگه می دارد.

هنرپیشه‌ها و عوامل فیلم آب عمیق

بن افلک هنرپیشه نقش اول مرد فیلم آب عمیق است. نقش مقابل این هنرپیشه طرازاول به آنا د آمارس، هنرپیشه زیباروی هالیوودی ایفا شده است. این دو هنرپیشه به‌خوبی از اجرای نقش زوجی که چشم دیدن همدیگر را ندارند، بر آمده‌اند. تریسی لتس، فین ویتراک، کریستن کانلی، ریچل بلانچارد و جیکوب الوردی از دیگر هنرپیشه‌های مطرح فیلم آب عمیق به حساب می‌آیند. فیلمنامه این اثر را زک هلم به همراه سام لوینسون بر اساس رمانی نوشته پاتریشا های اسمیت به رشته تحریر در آورده است. همان‌گونه که اشاره کردیم سکان کارگردانی فیلم آب عمیق در دستان آدریان لین قرار دارد. با توجه به آثاری که تاکنون از آدریان لین دیده‌ایم، انتظار می‌رود در فیلم آب عمیق نیز با داستانی خاص از زندگی زناشویی زوجی جوان روبه‌رو باشیم.

در مجموع باید گفت اگر از طرفداران آدریان لین هستید و خاطره‌خوشی با فیلم‌های پیشنهاد بی‌شرمانه و بی‌وفا دارید، تماشای فیلم آب عمیق را به فال نیک بگیرید. مشاهده این اثر به طرفداران بن افلک و فیلم‌های مهیج نیز پیشنهاد می‌شود.

مطالب مرتبط

مطلب بعدی مطلب قبلی