ترجمه فیلم، ترجمه زیرنویس

Movie Translation

سفارش زیرنویس همکاری بعنوان مترجم

معرفی فیلم آخرین جلسه فروید

آنتونی هاپکینز از آن دسته هنرمندانی است که ثابت کرده دود از کنده بلند می‌شود و به‌رغم سن‌و‌سال زیاد، همچنان پرکار است. انصافاً باید گفت فیلم‌های آنتونی هاپکینز از لحاظ ارزش هنری نیز آثاری تماشایی هستند. یکی از این آثار که به‌تازگی اکران شده، فیلمی است با نام آخرین جلسه فروید (Freud’s Last Session). این فیلم داستانی خیالی را بر اساس شخصیت‌های معروفی مانند فروید و سی. اس. لوئیس روایت می‌کند. فیلمی که از آن صحبت می‌‌کنیم، اقتباسی است از نمایشنامه‌‌ای با همین نام. این فیلم پس از اکران، نظر مثبت منتقدان سخت‌گیر هالیوود را بدست آورده است. هنرنمایی آنتونی هاپکینز در فیلم آخرین جلسه فروید، این اثر را به فیلمی تبدیل کرده که به‌راحتی نمی‌توان از کنار آن گذشت. فیلمی که از آن صحبت می‌کنیم، مفاهیمی فلسفی را پیش روی مخاطب قرار می‌دهد و اثری است تامل‌برانگیز. اکران فیلم آخرین جلسه فروید را به فال نیک گرفتیم تا با هم نگاهی به داستان این اثر بیندازیم. در انتها نیز با هم فهرست هنرپیشه‌ها و عوامل ساخت فیلم آخرین جلسه فروید را بررسی می‌کنیم.

داستان فیلم آخرین جلسه فروید از چه قرار است؟

ماجرای فیلم آخرین جلسه فروید، در ۱۹۳۹، در آستانه جنگ جهانی دوم، اتفاق میفتد. زیگموند فروید، پدر روانکاوی، در لندن زندگی می‌کند و ‌گرفتار سرطانی است جانگاه. او سی. اس. لوئیس، نویسنده مشهور و مذهبی، را به خانه خود دعوت می‌کند تا درباره وجود خدا بحث کنند. در طول این گفتگوی دو نفره، فروید و لوئیس دیدگاه‌های متضاد خود را در مورد ایمان، معنای زندگی و مرگ به اشتراک می‌گذارند. فروید معتقد است که دین توهمی است که انسان برای مقابله با اضطراب مرگ ایجاد کرده، در حالی که لوئیس ایمان را منبع امید و رستگاری می‌داند.

علاوه بر بحث‌های فلسفی، این فیلم به زندگی شخصی فروید و لوئیس نیز می‌پردازد. فروید با درد و رنج بیماری خود و همچنین با مرگ دخترش دست و پنجه نرم می‌کند. لوئیس نیز با تناقض بین ایمان مذهبی خود و تمایلات شخصی‌ خود روبرو است. این فیلم از نمایشنامه‌‌ای با همین نام اقتباس شده است. این اثر به‌رغم اینکه گفتگوهای زیادی دارد و خبری از پیچش‌های داستانی یا صحنه‌های هیجان‌انگیز در آن نیست، فیلمی خسته‌کننده به‌حساب نمی‌آید و مخاطب را با آخرین لحظه به تماشای فیلم وا می‌دارد.

فهرست هنرپیشه‌ها و عوامل ساخت فیلم آخرین جلسه فروید

آنتونی هاپکینز، نقش زیگموند فروید را در این اثر بر عهده گرفته است. طبق معمول همیشه هاپکینز با بازی چشمگیر خود، فروید را به عنوان مردی خردمند، اما رنجور و عصبانی به تصویر می‌کشد. از طرف دیگر متیو گود را در این فیلم شاهد هستیم که ایفای نقش سی. اس. لوئیس را بر عهده گرفته است. گود به خوبی ظرافت‌ها و تناقضات شخصیت لوئیس را به نمایش می‌گذارد. لیو لیزا فریس در نقش آنا فروید و جودی بالفور در نقش هستر لوئیس از دیگر هنرپیشه‌های فیلم آخرین جلسه فروید به‌حساب می‌آیند. سکان کارگردانی این اثر در دست‌های متیو براون قرار دارد و مارک سنت ژرمن، فیلمنامه این اثر را بر اساس نمایشنامه‌ای با همین نام نگاشته است.

در مجموع باید گفت فیلم آخرین جلسه فروید، اثری است تماشایی برای علاقه‌مندان فیلم‌های فلسفی. تماشای این فیلم برای هواداران آنتونی هاپکینز نیز خالی از لطف نخواهد بود.

مطالب مرتبط

مطلب بعدی مطلب قبلی