ترجمه فیلم، ترجمه زیرنویس

Movie Translation

سفارش زیرنویس همکاری بعنوان مترجم

معرفی فیلم آزاد‌سازی ۲

طرفداران گلشیفته، هنرپیشه زیباروی ایرانی، هنرنمایی وی را در فیلم آزا‌دسازی (Extraction)، به یاد دارند. این فیلم در ۲۰۲۰ اکران شد و به‌سرعت توانست عنوان یکی از فیلم‌های پرفروش سال را از آن خود کند. گلشیفته در این فیلم با کریس همسورث، هنرپیشه خوش‌تیپ هالیوودی نقش‌آفرینی چشمگیری را به جای گذاشت. موفقیت فیلم آزاد‌سازی، شرایط را برای ساخت نسخه دوم این اثر هموار کرد. این فیلم که در ایران با نام‌ خروج نیز شناخته می‌شود، داستانی هیجان‌انگیز و صحنه‌های پرزدوخورد جذابی دارد. تجربه ثابت کرده به راحتی نمی‌توان از کنار فیلم‌های گلشیفته گذشت. به همین دلیل در ادامه با هم نگاهی به داستان فیلم خروج میندازیم. در انتها نیز فهرست هنرپیشه‌ها و عوامل ساخت این اثر را بررسی می‌کنیم.

داستان فیلم آزاد‌سازی ۲ از چه قرار است؟

برای آن دسته از مخاطبینی که نسخه اول فیلم آزا‌دسازی را ندیده‌اند، باید بگوییم کریس همسورث در این فیلم نقش تایلر ریک را بر عهده دارد. ریک، قهرمانی بزن‌بهادر است که برای نجات یک گروگان استخدام می‌شود. داستان نسخه دوم فیلم آزادسازی، ماموریت خطرناک دیگری از ماجراجویی‌های تایلر ریک را به نمایش می‌گذارد. در این داستان به تایلر ریک ماموریت داده می‌شود تا خانواده‌ای را از زندانی در گرجستان نجات دهد. به همین دلیل در ابتدا درگیری‌های هیجان‌انگیزی میان تایلر ریک و تهبکاران در زندان رخ می‌دهد. در ادامه نیز این درگیری‌ها به محیط بیرون از زندان ادامه پیدا می‌کند. انصافاً باید گفت فیلم آزادسازی ممکن است داستانی چندلایه و خاص نداشته باشد. با این حال داستان این فیلم به اندازه‌ای هیجان‌انگیز روایت می‌شود که مخاطب تا آخرین لحظه از تماشای آن چشم بر نمی‌دارد. این فیلم زدوخوردی طولانی دارد که ۲۱ دقیقه به طول مینجامد.

هنرپیشه‌ها و عوامل ساخت فیلم آزادسازی ۲

بدون شک گلشیفته فراهانی برای ما ایرانی‌ها به‌عنوان هنرپیشه درجه‌یک فیلم آزادسازی ۲ به‌حساب می‌آید. همان‌گونه که اشاره کردیم، در کنار گلشیفته، کریس همسورث نقش اول داستان را بر عهده دارد. انصافاً باید گفت در نسخه دوم فیلم آزادسازی، گلشیفته شخصیتی مبارزتر پیدا کرده است. در نتیجه صحنه‌های زدوخورد گلشیفته و تهبکاران، این فیلم را به اکشنی تمام‌عیار تبدیل کرده است. آدام بسا، اولگا کوریلنکو، تیناتین دالاکیشویلی، آندرو جاپاریدزه، دنیل برنهارت از دیگر هنرپیشه‌‌های فیلم آزادسازی ۲ به حساب می‌آیند. جالب است بدانید ادریس البا، هنرپیشه مطرح هالیوود نیز در فیلم آزادسازی ۲ نقش آلکوت را بر عهده دارد. سکان کارگردانی فیلم استخراج ۲ در دست‌های توانمند سام هارگیو، قرار دارد. جالب‌تر اینکه هارگیو، بیشتر در حوزه بدل‌کاری تجربه دارد. به همین دلیل فیلم‌ استخراج ۲ به لحاظ صحنه‌های اکشن به اثری تماشایی تبدیل شده است. سام هاریگو، یدطولایی در بدلکاری دارد و تاکنون هماهنگی بدلکاری فیلم‌های برادران روسو را انجام داده است. همان‌گونه که می‌دانید، برادران روسو پرفروش‌ترین فیلم‌های دنیای سینمایی مارول را کارگردانی کرده‌اند. با توجه به تجربه‌ای که از کارگردانی سام هاریگو برای ساخت فیلم آزاد‌سازی سراغ داریم، می‌توان انتظار داشت که این کارگردان برای ساخت دومین نسخه از این مجموعه فیلم‌ها نیز چیزی کم نگذاشته باشد.

در مجموع باید گفت اگر از طرفداران گلشیفته‌ هستید، مشاهده فیلم آزادسازی ۲ برای شما به تجربه‌‌ای لذت‌بخش تبدیل خواهد شد. بدون شک علاقه‌مندان فیلم‌های اکشن نیز از تماشای فیلم آزادسازی ۲ خشنود می‌شوند.

مطالب مرتبط

مطلب بعدی مطلب قبلی