ترجمه فیلم، ترجمه زیرنویس

Movie Translation

سفارش زیرنویس همکاری بعنوان مترجم

معرفی فیلم آزاد

تجربه ثابت کرده فیلم‌های کمدی اکشن، طرفداران بی‌شماری در سرتاسر دنیا دارند. این فیلم‌ها، عموماً فروش چشمگیری را در گیشه تجربه می‌کنند. سلاطین هالیوود به‌خوبی از این شرایط بهره گرفته‌اند. در نتیجه مدتی است که شاهد رونق فیلم‌های کمدی اکشن هستیم. این آثار در کنار صحنه‌های پرزدوخورد بامزه، هنرپیشه‌‌های درخشانی دارند. یکی از این فیلم‌ها که به‌تازگی اکران شده و طرفدران زیادی دارد، اثری است با نام «آزاد» (Freelance). فیلمی که از آن صحبت می‌کنیم، همانند دیگر آثارِ این سبک، داستان جدی ندارد، اما این داستان صحنه‌های خنده‌داری را پیش روی مخاطب قرار می‌دهد. با توجه به محبوبیت فیلم‌های اکشن کمدی، اکران فیلم آزاد را به فال نیک گرفتیم. در ادامه با هم نگاهی به این اثر می‌ندازیم. در انتها نیز فهرست هنرپیشه‌ها و عوامل ساخت فیلم اکشن کمدی، آزاد را بررسی می‌کنیم.

داستان فیلم آزاد از چه قرار است؟

علاقه‌مندان سبک فیلم‌های اکشن کمدی، به‌خوبی می‌دانند که این آثار عموماً داستانی جدی و چند لایه ندارند. ماجرای فیلم آزاد نیز داستانی است ساده، با صحنه‌های خنده‌دار و بامزه. جان سینا در این فیلم، نقش ماموری بازنشسته را ایفا می‌کند. این مامور که سن چندانی ندارد، تجربه‌های بی‌شماری در میدان نبرد اندوخته است. با این حال مدتی است که از نبردهای این مامور بازنشسته گذشته و اکنون به کارهای اداری و خسته‌کننده مشغول شده است. ماموری که از وی صحبت می‌کنیم در فیلم با نام میسون پتیتس، شناخته می‌شود. پای این مامور بر خلاف میل شخصی به پرونده‌ای عجیب و پرهیجان باز می‌شود. ماجرا از این قرار است که میسون پتیتس به‌دنبال اتفا‌ق‌‌های ناخواسته‌ای، مجبور می‌شود تا از روزنامه‌نگاری زیبارو حفاظت کند. این روزنامه‌نگار، یدطولایی در دنیای رسانه دارد و مصاحبه‌های جنجالی انجام می‌دهد. یکی از این مصاحبه‌ها، قرار است با دیکتاتوری بی‌رحم انجام شود. در حین انجام کارهای لازم برای این مصاحبه، کودتایی عجیب صورت می‌گیرد. به همین دلیل روزنامه‌نگار و محافظش، مجبور می‌شوند تا برای فرار از دست کودتا کننده‌ها به دل جنگل بزنند و فرار کنند. این تعقیب‌ و گریز، صحنه‌های بامزه‌ای دارد و با ماجراهای سرگرم‌کننده‌ای روایت می‌شود.

هنرپیشه‌‌ها و عوامل ساخت فیلم آزاد

جان سینا، هنرپیشه بزن‌بهادر و خوش‌تیپِ هالیوود، نقش میسون پتیتس را بر عهده گرفته است. از این هنرپیشه پیش از نیز فیلم‌های بامزه‌ای در سبک کمدی اکشن دیده‌ایم. در نتیجه می‌توان با خیال جمع پای تماشای فیلم آزاد نشست و مطمئن بود که با اثری سراسر هیجان و خنده روبه‌رو هستیم. الیسون بری، هنرپیشه زیبارویی که هنرنمایی چشمگیری در چندین سریال تلویزونی ایفا کرده، به‌عنوان دیگر چهره سرشناس فیلم آزاد شناخته می‌شود. به هنرپیشه‌هایی که گفتیم، خوان پابلو رابا، آلیس ایو، مارتون جوکاش و کریستین اسلیتر را نیز اضافه کنید. پیر مورل، کارگردان این اثر پرهیجان و بامزه است. از آثار دیگر پیر مورل می‌توان به فیلم بسیار معروف بلوک ۱۳ اشاره کرد.

با این حساب پیشنهاد می‌کنیم اگر به فیلم‌های کمدی اکشن علاقه دارید، تماشای فیلم آزاد را به برنامه فیلم‌های آخر هفته خود اضافه کنید. بدون شک علاقه‌مندان جان سینا نیز از مشاهده هنرپیشه دلخواه خود لذت خواهند بود.

مطالب مرتبط

مطلب بعدی مطلب قبلی