ترجمه فیلم، ترجمه زیرنویس

Movie Translation

سفارش زیرنویس همکاری بعنوان مترجم

معرفی فیلم آسفالت سیتی

شان پن از آن دسته هنرپیشه‌هایی است که کمتر فیلم بدی در کارنامه‌اش مشاهده می‌شود. این هنرپیشه پرطرفدار و اسطوره‌ای، اخیراً‌ پرکارشده و فیلم‌های مطرحی را از وی در سالن‌های سینما شاهد هستیم. یکی از این فیلم‌ها که آوازه آن بر سر زبان‌ها افتاده، اثری است خوش‌ساخت با داستانی جذاب، آسفالت سیتی (Asphalt City)، نام دارد. این فیلم از کتابی با نام مگس سیاه، اقتباس شده است. فیلمی که از آن صحبت می‌کنیم، در کنار شان پن، هنرپیشه‌‌های مطرح دیگری نیز دارد. داستان فیلم آسفالت سیتی به اندازه‌ای بحث‌برانگیز است که به‌راحتی نمی‌‌توان از کنار آن گذشت. به همین دلیل اکران این فیلم را به فال نیک گرفتیم تا با هم نگاهی به داستان این اثر بیندازیم. در انتها نیز فهرست هنرپیشه‌ها و عوامل ساخت فیلم آسفالت سیتی را بررسی می‌کنیم.

داستان فیلم آسفالت سیتی از چه قرار است؟

شانون برک، نویسنده‌ی مطرحی است که تاکنون چندین کتاب از وی روانه بازار نشر شده است. این نویسنده، کارمند بخش اورژانس بوده است. به همین دلیل، رمان‌های شانون برک، بازتابی از تجربه‌های شخصی وی در حرفه خدمات پزشکی اورژانس است. این بازتاب در کتابی با نام مگس‌های سیاه، به رشته تحریر درآمده است. کتابی حاضر، پس از انتشار توانست جایگاه ویژه‌ای در دل علاقه‌مندان ادبیات پیدا کند. فروش چشمگیر کتاب مگس‌های سیاه، شرایطی برای اقتباس نسخه‌ سینمایی این کتاب فراهم کرد. این فیلم با نام آسفالت سیتی روانه گیشه شد. فیلم آسفالت سیتی، داستان جوانی تازه‌کار را روایت می‌کند که سودای قبولی در آزمون پزشکی را در سر می‌پروراند. این جوان وضعیت مالی خوبی ندارد و برای گذران زندگی در واحد اورژانس پزشکی مشغول کار شده است. همکار این جوان، مردی است کهنه‌‌کار که مشکل‌های مختلفی در زندگی دارد. با ادامه داستان فیلم آسفالت سیتی، جوان تازه‌کار در شرایط دشواری قرار می‌گیرد. موقعیت‌های دلخراش اورژانس، مشکل‌های مالی و عاطف، عرصه را بر این جوان تنگ می‌کند. از طرف دیگر همکار کهنه‌کارِ این جوان نیز پرسش‌های فلسفی را درباره‌ کمک به مجروحان مطرح می‌کند. این همکار کهنه‌کار، کمک به بعضی از بیمارانی که امیدی به بهبود آن‌ها نیست را کاری بحث‌برانگیز می‌داند. در ادامه داستان فیلم آسفالت سیتی، تصمیم‌های اخلاقی مهمی سر راه شخصیت‌های اول این اثر قرار می‌گیرد. این تصمیم‌ها، مخاطب را درباره‌ زندگی و مرگ به فکر وا می‌دارد.

هنرپیشه‌ها و عوامل ساخت فیلم آسفالت سیتی

همان‌گونه که اشاره کردیم، شان پن، چهره‌سرشناسی است که در فیلم آسفالت سیتی، نقش راننده آمبولانس کهنه‌کار را بر عهده گرفته است. تای شرایدن، دیگر هنرپیشه‌ مطرحی است که نقش اصلی در فیلم آسفالت سیتی دارد. بنگا آکینابه، مایکل پیت، کالی ریس، کاترین واتراستون و مایک تایسون، به‌عنوان دیگر هنرپیشه‌های فیلم آسفالت سیتی شناخته می‌شوند. سکان کارگردانی این فیلم در دست‌های ژان استفان ساوار قرار دارد. تاکنون از این کارگردان، فیلم‌های مطرحی مانند نیایش قبل از سپیده‌دم را دیده‌ایم. همان‌گونه که اشاره شد، داستان این فیلم از کتابی با نام مگس سیاه اقتباس شده است. رایان کینگ و بن مک براون، مشترکاً فیلمنامه آسفالت سیتی را نگاشته‌اند.

در مجموع باید گفت اگر به فیلم‌های درام دلهره‌آور علاقه دارید، تماشای فیلم آسفالت سیتی انتخاب مناسبی برای آخر هفته شماست. بدون شک مشاهده این فیلم برای علاقه‌مندان شان پن نیز خالی از لطف نخواهد بود.

مطالب مرتبط

مطلب بعدی مطلب قبلی