ترجمه فیلم، ترجمه زیرنویس

Movie Translation

سفارش زیرنویس همکاری بعنوان مترجم

معرفی فیلم آمستردام

دیوید او راسل، کارگردان شناخته‌‌شده‌ای است که تاکنون آثار فوق العاده ای از وی دیده‌ایم. این کارگردان نام‌ آشنا اخیراً فیلمی جدیدی روانه سالن‌های سینما کرده است. این فیلم با نام آمستردام شناخته می‌شود و چهره‌های بسیار درخشانی در آن هنرنمایی می‌کنند. او راسل تاکنون چندین بار نامزد دریافت جایزه اسکار شده و از آن دسته کارگردان‌هایی است که به‌راحتی نمی‌توان از کنار آثار وی گذشت. از طرف دیگر حضور فوق ستاره‌هایی مانند کریستین بیل و مارگو رابی در فیلم آمستردام، این اثر را به یکی از پرستاره‌ترین فیلم‌های اخیر تبدیل کرده است. جالب اینجاست به رغم حضور ستاره‌های محبوب و کارگردانی درخشان، آمستردام آن‌گونه که باید و شاید نتوانست نظر منتقدین سخت‌گیر هالیوودی را به خود جلب کند. با این حال از آنجایی که مطمئن هستیم کریستین بیل و مارگو رابی طرفداران زیادی در بین مخاطبین ما دارند، در ادامه به معرفی فیلم آمستردام می‌پردازیم. در انتها نیز هنرپیشه‌ها و عوامل ساخت این اثر را بررسی می‌کنیم.

داستان فیلم آمستردام از چه قرار است؟

داستان فیلم آمستردام، روایتی جالب و معمایی را در ده ۱۹۳۰ میلادی روایت می‌کند. این داستان به رفاقت ۳ دوست می‌پردازد که شاهد قتل هولناکی بوده‌اند. به دنبال نبود مدارک، شاهدان این قتل به‌عنوان قاتل شناخته می‌شوند. در نتیجه این افراد که به اشتباه قاتل شناخته شده‌اند، تمامی تلاش خود را به خرج می‌دهند تا از مجازات قتل رهایی پیدا کنند. این تلاش، داستان فیلم آمستردام را به روایتی تبدیل می‌کند که در کنار افشاکردن ماهیت قاتل اصلی، پرده از جنایت‌های دیگری برداشته می‌شود.

هنرپیشه‌ها و عوامل فیلم آمستردام

کریستین بیل، نقش دکتر برت برندسن را در فیلم آمستردام ایفا می‌کند. وی کهنه‌سربازی است که یکی از چشم‌های خود را در نبرد از دست داده. به همین دلیل چشمی مصنوعی دارد. مارگو رابی، نقش والری ووز را بر عهده گرفته است. و والری ووز، پرستاری باسابقه است و جان ویوید واشینگتن در فیلم به نقش‌آفرینی وکیلی با نام هارولد وودزمن می‌پردازد. وودزمن، وکیلی است که آسیب‌هایی در نبرد دیده و جانباز شده است. مثلث برت برندسن، والری ووز و هارولد وودزمن، شخصیت‌های اصلی فیلم آمستردام را تشکیل می‌دهد. در کنار هنرپیشه‌هایی که به آن‌ها اشاره کردیم، کریس راک، نقش میلتون کینگ را در آمستردام بر عهده دارد. آنیا تیلور جوی، دیگر هنرپیشه ترازاول فیلم آمستردام به حساب می‌آید. وی نقش‌آفرینی لیبی ووز، خواهر والری را ایفا می‌کند. مایک مایرز، مایکل شنون، تیموتی اولفینت، آندره آریسبرو، آلساندرو نیوولا نیز در فهرست هنرپیشه‌‌های فیلم آمستردام حضور دارند. به هنرپیشه‌هایی که گفتیم، چهره‌های شاخص دیگری مانند رامی ملک و رابرت دونیرو را هم اضافه کنید. دیوید او راسل سکان کارگردانی فیلم آمستردام را در اختیار دارد. وی در کنار کارگردانی، نویسندگی آمستردام را نیز انجام داده است.

در مجموع باید گفت همان‌گونه که در ابتدا اشاره شد، فیلم آمستردام تاکنون آن‌گونه که باید و شاید نظر منتقدان را جلب نکرده است. با این حال فهرست هنرپیشه‌‌های این اثر به اندازه‌ای بلندوبالاست که به‌راحتی نمی‌توان از کنار آن گذشت. در نتیجه اگر از طرفداران کریستین بیل هستید یا اینکه تاکنون تمامی آثار مارگو رابی را دیده‌اید، تماشای فیلم آمستردام برای شما خالی از لطف نخواهد بود.

مطالب مرتبط

مطلب بعدی مطلب قبلی