ترجمه فیلم، ترجمه زیرنویس

Movie Translation

سفارش زیرنویس همکاری بعنوان مترجم

معرفی فیلم آکوامن و پادشاهی گم‌شده

آکوامن، از آن دسته شخصیت‌های محبوب داستان‌های دی‌.‌سی کامیکس به‌حساب می‌آید که طرفداران بی‌شماری دارد. نسخه‌ای سینمایی بر اساس این شخصیت در ۲۰۱۸ با نام آکوامن اکران شد. همانند دیگر آثار ابرقهرمانی، فیلم آکوامن فروش چشمگیری را در گیشه تجربه کرد. این موفقیت، راه را برای ساخت نسخه‌های بعدی فیلم‌های آکوامن فراهم کرد. در نتیجه فیلم آکوامن و پادشاهی گم‌شده (Aquaman and the Lost Kingdom)، مدتی است که اکران شده. جیسون موموآ، هنرپیشه‌ای که با حضور در سریال بسیار معروف بازی‌های تاج‌و‌تخت، آوازه‌ای جهانی برای خودش دست‌و‌پا کرده، نقش آکوامن را در این مجموعه فیلم‌ها بازی می‌کند. همانند دیگر آثار مطرح ابرقهرمانی، چهره‌های درخشان دیگری نیز در فیلم‌ آکوامن و پادشاهی گم‌شده ایفای نقش می‌کنند. به لطف این ویژگی‌ها، جدیدترین فیلم از مجموعه آثار آکوامن به اثری تبدیل‌شده که به‌راحتی نمی‌توان از کنار آن گذشت. از آنجایی که تجربه‌ ثابت کرده فیلم‌های ابرقهرمانی طرفداران بی‌شماری در بین مخاطبین ما دارند، اکران فیلم آکوامن و پادشاهی گم‌شده را به فال نیک گرفتیم تا نگاهی به داستان این اثر بیندازیم. در انتها نیز فهرست هنرپیشه‌ها و عوامل ساخت این اثر را بررسی می‌کنیم.

داستان فیلم آکوامن و پادشاهی گم‌شده از چه قرار است؟

داستان این فیلم، ادامه ماجراهای قبلی آکوامن را روایت می‌کند. در این فیلم، بلک مانتا، پس از شکست دربرابر آکوامن، نیزه‌ای با قدرت‌های ماورایی را بدست می‌‌آورد. وی با این نیزه جادویی، قصد دارد تا نیرویی باستانی و نابودکننده را آزاد کند. اینجاست که یک بار دیگر، آکوامن به نبرد با بلک مانتا بر می‌خیزد. برای غلبه بر قدرت چشمگیری که بلک مانتا بدست آورده، از برادرش اُرم کمک می‌گیرد. برای علاقه‌مندان مجموعه فیلم‌های آکوامن باید بگوییم که اُرم، پادشاه سابق آتلانتیس است. از طرف دیگر میان آکوامن و اُرم، دلخوری‌هایی وجود دارد. این دوبرادر ابرقهرمان، دلخوری‌ها را کنار می‌گذارند و هم‌پیمان می‌شوند تا پادشاهی آتلانتیس را در برابر نیروهای پلید، محافظت کنند و جلوی نابودی دنیا را بگیرند. داستانی که روایت کردیم، سبک‌و‌سیاقی پرزدوخورد دارد و سرشار از صحنه‌های اکشن و هیجان‌انگیز است.

هنرپیشه‌ها و عوامل ساخت فیلم آکوامن و پادشاهی گم‌شده

جدیدترین نسخه از فیلم‌های آکوامن، طبق معمول دیگر فیلم‌های ابرقهرمانی، هنرپیشه‌‌های ترازاولی دارد. همان‌گونه که اشاره کردیم، جیسون موموآ، نقش آکوامن را در این فیلم بازی می‌‌کند. پاتریک ویلسون نیز چهره دیگری است که نقش چشمگیری در این اثر جدید دارد. امبر هرد زیبارو، رندل پارک، دولف لاندرگرن، تمورا موریسون و نیکول کیدمن از دیگر هنرپیشه‌هایی هستند که در فیلم آکوامن و پادشاهی گم‌شده هنرنمایی کرده‌اند. سکان کارگردانی این اثر در دست‌های جیمز وان قرار دارد. این کارگردان سرشناس، کارنامه بسیار درخشانی دارد. در این زمینه به کارگردانی چندین نسخه از فیلم‌های بسیار معروف اره می‌توان اشاره کرد. سوامپ تینگ، آنابل به خانه می‌آید، خشمگین ۷، شیطانی، احضار ۲ و راهبه از دیگر آثاری است که جیمزوان در تهیه‌کنندگی آن‌ها نقش داشته است. به همین دلیل می‌توان مطمئن بود که کارگردانی فیلم آکوامن و پادشاهی گم‌شده به دست کارگردانی کاربلد سپرده شده است.

در مجموع باید گفت اگر از طرفدران فیلم‌های ابرقهرمانی هستید، در تماشای فیلم آکوامن و پادشاهی گم‌شده شک نکنید. مشاهده این فیلم به هواداران جیسون موموآ نیز پیشنهاد می‌شود.

مطالب مرتبط

مطلب بعدی مطلب قبلی