ترجمه فیلم، ترجمه زیرنویس

Movie Translation

سفارش زیرنویس همکاری بعنوان مترجم

معرفی فیلم آیین قاتل

انصافاً باید گفت تجربه ثابت کرده فیلم‌های گارآگاهی و پلیسی همیشه طرفدار دارند. برای اثبات این ادعا می‌توان به آثار درخشانی در این سبک مانند فیلم‌ هفت اشاره کرد. اگر فیلم هفت را با حضور برد پیت، مورگان فریمن و کوین اسپیسی دیده باشید، حتماً در جریان هستید که مورگان فریمن ید طولایی در ایفای نقش‌های پلیسی دارد. به همین دلیل مورگان فریمن تاکنون بارها جامه کارآگاهی خبره و باهوش را بر تن کرده است. این شرایط در فیلم آیین قاتل (The Ritual Killer) وجود ندارد. در عوض، مورگان فریمن، نقش انسان‌شناسی کهنه‌کار را ایفا می‌کند. این انسان‌شناس باید به پلیس برای پیداکردن قاتلی بی‌رحم کمک کند. داستانی که به آن اشاره کردیم، با حضور مورگان فریمن و چندین هنرپیشه ترازاول دیگر، روایتی بسیار جذاب پیدا می‌کند. از آنجایی که مطمئن هستیم فیلم‌های پلیسی و جنایی طرفداران بی‌شماری در بین مخاطبین ما دارند، اکران فیلم آیین قاتل را به فال نیک گرفتیم. در ادامه با هم نگاهی به داستان این فیلم میندازیم. در انتها نیز فهرست هنرپیشه‌ها و عوامل فیلم آیین قاتل را بررسی می‌کنیم.

داستان فیلم آیین قاتل از چه قرار است؟

علاقه‌مندان فیلم‌های پلیسی بهتر از ما در جریان هستند که این آثار، عموماً داستانی پیچیده دارند. درواقع داستان پیچیده این فیلم‌ها به مهم‌ترین جاذبه آن‌ها تبدیل می‌شود. به همین دلیل فیلم آیین قاتل نیز از فرمولی پیچیده برای روایت داستان بهره برده است. این فیلم داستان کارآگاهی را روایت می‌کند که به دنبال قاتلی بین‌ المللی است. این قاتل مدتی است که قتل‌های بسیار فجیعی را در شهر میسیسیپی انجام داده. با این حال قاتلی که از وی صحبت می‌کنیم، سبک‌و‌سیاق خاصی برای ارتکاب قتل دارد. از قرار معلوم این قتل‌ها با آیین خاصی انجام می‌شود. کارآگاه پس از بررسی صحنه‌های جرم به این واقعیت پی می‌برد که به‌تنهایی قادر به تشخیص دلیل قاتل برای انجام این آیین‌های خاص نیست. در نتیجه کارآگاه برای رمزگشایی از این آیین‌های خاص به انسان‌شناسی برجسته مراجعه می‌کند. مورگان فریمن، نقش این انسان‌شناس را بر عهده گرفته است. داستانی که به آن اشاره کردیم، لایه‌های پیچیده‌ای دارد و با ادامه فیلم، رازهای مختلفی را بر ملا می‌کند. از طرف دیگر با ادامه داستان متوجه می‌شویم که انسان‌شناسِ این فیلم، زندگی رمز‌آلودی دارد و رازهایی را مخفی کرده است.

هنرپیشه‌ها و عوامل ساخت فیلم آیین قاتل

بدون شک مورگان فریمن، گل سرسبد هنرپیشه‌های فیلم آیین قاتل است. کُل هاوزِر، پیتر استورمار، وِرنون دیِویس و مایومی رالِر، دیگر هنرپیشه‌های این اثر به حساب می‌‌آیند. انصافاً باید گفت این فیلم ممکن است به لحاظ تعداد هنرپیشه، پذیرای هنرمندان زیادی نباشد، اما تعداد بسیار زیادی نویسنده دارد. بیشتر از ۶ فیلمنامه‌نویس، نگارش این اثر را انجام داده‌اند. کارگردانی فیلم آیین قاتل نیز به جورج گالو واگذار شده است. گالو از آن دسته کارگردان‌های پرکار هالیوودی است که فیلم‌های درخشانی در کارنامه‌اش خودنمایی می‌کند.

در مجموع باید گفت اگر به فیلم‌های جنایی علاقه دارید، فیلم آیین قاتل را به برنامه آخر هفته خود اضافه کنید. بدون شک تماشای این اثر برای علاقه‌مندان مورگان فریمن نیز خالی از لطف نخواهد بود.

مطالب مرتبط

مطلب بعدی مطلب قبلی