ترجمه فیلم، ترجمه زیرنویس

Movie Translation

سفارش زیرنویس همکاری بعنوان مترجم

معرفی فیلم اره ۱۰

نخستین اثر از مجموعه فیلم‌های اره (Saw) در ۲۰۰۴ روانه سالن‌های سینما شد. این فیلم با ایده‌ای بکر و داستانی جذاب، توانست به‌سرعت جای خود را به‌عنوان اثری پرطرفدار در سبک سینمای وحشت تبدیل کند. محبوبیت نسخه اول فیلم اره، راه را برای ساخت نسخه‌های بعدی هموار کرد. این نسخه‌ها در سال‌های قبل یکی پس از دیگری روانه سال‌های سینما شدند تا اکنون که دهمین نسخه از مجموعه فیلم‌های اره را در پرده نقره‌ای شاهد هستیم. ناگفته پیداست وقتی از مجموعه فیلم‌هایی ۱۰قسمتی صحبت می‌کنیم، این آثار فرازوفرودهای مختلفی دارند. بعضی از فیلم‌های اره به فروش چشمگیری رسیده‌اند و بعضی دیگر، آن‌چنان که بایدوشاید نظر مخاطبان را جلب نکرده‌اند. با این حال نسخه دهم فیلم اره، بازگشت به ریشه‌های این مجموعه آثار است. به همین دلیل با اثری روبه‌رو هستیم که به‌راحتی نمی‌توان گذشت. از آنجایی که مطمئن هستیم سبک وحشت، طرفداران بی‌شماری در بین مخاطبین ما دارد، اکران دهمین نسخه از مجموعه فیلم‌های اره را به فال نیک گرفتیم تا در ادامه به نقد و معرفی این اثر بپردازیم.

داستان فیلم اره ۱۰ از چه قرار است؟

انصافاً باید گفت یکی از مهم‌ترین جذابیت‌های فیلم‌های اره، حضور توبین بل، در نقش جان کرامر یا جیگ‌سا (Jigsaw) است. جیگ‌سا، شخصیتی کاریزماتیک دارد و صدایی گیرا و دلهره‌آور. در این بین حضور این شخصیت در فیلم‌های اره، فرازوفرودهایی را تجربه کرده است. به این شرایط، نسخه‌‌هایی از فیلم‌های اره را هم اضافه کنید که جیگ‌سا، حضور کمتری در آن‌ها داشت. خوشبختانه این وضعیت در فیلم اره ۱۰ کاملاً‌ فرق کرده است. جیگ‌سا، در این فیلم حضوری موثر دارد و نقش اول داستان است. طرفداران مجموعه فیلم‌های اره به‌خوبی می‌دانند که جیگ‌سا گرفتار سرطان است. به همین دلیل برای درمان بیماری خود راهی مکزیک می‌شود. پس از ماجراهای مختلف، جیگ‌سا متوجه می‌شود که خبری از درمان سرطانِ وی در مکزیک نیست و سرش را کلاه‌گذاشته‌اند. اینجاست که خشم جیگ‌سا بر انگیخته می‌شود و روش‌های مرگباری را برای نابودی تهبکاران در پیش می‌گیرد.

فهرست هنرپیشه‌ها و عوامل ساخت فیلم جیگ‌ساو

کوین گرویترت، سکان کارگردانی فیلم اره ۱۰ را در اختیار دارد. گرویترت، نامی آشنا برای طرفداران مجموعه فیلم‌های جیگ‌ساو است. وی سابقه درخشانی در کارگردانی چندین نسخه از فیلم‌های اره دارد. در این زمینه می‌توان به اره ۶، اره ۷، اره ۴ و اره ۵ اشاره کرد. اره ۸ را هم به آثار کوین گرویترت اضافه کنید. این فیلم‌ها از پختگی گرویترت در کارگردانی مجموعه فیلم‌های اره حکایت دارد. به لطف این شرایط، فیلم اره ۱۰ به اثری تبدیل شده که مخاطبان این مجموعه فیلم‌ها از آن تعریف‌و‌تمجید‌های زیادی کرده‌اند. همان‌گونه که اشاره کردیم، توبین بل، نقش اصلی را در فیلم اره ۱۰ ایفا کرده است. شاونی اسمیت، سینوو ماکودی لوند، استیون برند و ماکل بیچ، دیگر هنرپیشه‌‌های این فیلم هستند. برای اینکه اره ۱۰ بازگشتی شکوهمندانه به ریشه‌های این فیلم داشته باشد، چارلی کلاوسر، موسیقی این اثر را نواخته است. این موسیقیدان، در دنیای سینما با ساخت موسیقی وهم‌انگیز و شنیدنی فیلم‌های اره شناخته می‌شود.

در مجموع باید گفت اگر از طرفداران فیلم‌های اره هستید، تماشای اره ۱۰ را حتماً به فیلم‌های آخر هفته خود اضافه کنید. مشاهده این اثر را به علاقه‌مندان سینمای وحشت و فیلم‌های رمزآولد نیز پیشنهاد می‌‌کنیم.

مطالب مرتبط

مطلب بعدی مطلب قبلی