ترجمه فیلم، ترجمه زیرنویس

Movie Translation

سفارش زیرنویس همکاری بعنوان مترجم

معرفی فیلم ارواح اینیشرین

مارتین مک‌دونا، با آثاری مانند سه بیلبورد خارج از ابینگ، هفت روانی و در بروژ، ثابت کرد که یکی از بهترین فیلمنامه‌نویسان و کارگردان‌های دنیاست. وی برای این آثار جایزه‌های بسیاری دریافت کرد. این شرایط باعث شده تا طرفداران برای انتشار آثار جدید مارتین مک‌دونا لحظه‌شماری کنند. خوشبختانه این لحظه شماری به پایان رسیده و فیلم جدیدی از این کارگردان و فیلمنامه‌نویس مطرح روانه سالن‌های سینما شده است. نام این اثر ارواح اینیشرین (The Banshees of Inisherin) است. این فیلم در کنار فیلمنامه‌ای درخشان و کارگردانی ترازاول، هنرپیشه‌های درخشانی نیز دارد. کالین فارل، هنرپیشه موردعلاقه مارتین مک‌دونا به همراه چندین چهره درخشان دیگر در جدیدترین فیلم مارتین مک‌دونا هنرنمایی می‌کنند. این فیلم پس از اکران سروصدای زیادی به راه انداخت و توسط بسیاری از منتقدین سخت‌گیر هالیوود به عنوان یکی از بهترین آثار ۲۰۲۲ شناخته شد. از آنجایی که به‌راحتی نمی‌توان از کنار فیلم‌های مارتین مک‌دونا گذشت، اکران فیلم ارواح اینیشرین را به فال نیک گرفتیم تا با هم نگاهی به داستان این اثر بیندازیم. در انتها نیز فهرست هنرپیشه‌ها و عوامل ساخت این فیلم را بررسی می‌کنیم.

داستان فیلم ارواح اینیشرین از چه قرار است؟

فیلم ارواح اینیشرین که در رسانه‌ها با نام بنشی‌های اینیشرین نیز شناخته می‌شود، داستان عجیب از رفاقت ۲ دوست را در یکی از جزیره‌های دورافتاده ایرلند روایت می‌کند. این فیلم ۲ شخصیت اصلی با نام‌های پادریک و کُلم دارد. پادریک روزگار خوشی را نمی‌گذراند و اوضاع بسامانی ندارد. با این حال کُلم به ناگاه تصمیم می‌گیرد تا به رفاقت دیرینه خود با کُلم پایان دهد. با این حال پادریک به راحتی حاضر به خاتمه دوستی با کُلم نیست. در نتیجه با کمک خواهرش و یکی دیگر از ساکنین جزیره، تلاش زیادی برای برقراری رفاقتی دوباره با دوست قدیمی‌اش انجام می‌دهد. این داستان در نگاه اول ممکن است کسالت‌آور به نظر برسد، اما فیلم ارواح اینیشرین روایتی دیالوگ‌هایی ارزشمند دارد و از داستانی چندلایه بهره می‌برد. به همین دلیل مخاطب تا انتهای این اثر به تماشای آن می‌نشیند.

هنرپیشه‌ها و عوامل فیلم ارواح اینیشرین

برای شما گفتیم که کالین فارل، در این اثر هنرنمایی می‌کند. همان‌گونه که اشاره کردیم، کالین فارل، هنرپیشه موردعلاقه مارتین مک‌دونا به حساب می‌آید. فیلم در بروژ، به عنوان نمونه‌ای مطرح از همکاری کالین فارل و مارتین مک‌دونا شناخته می‌شود. برندن گلیسون، کری کندن و بری کیوگن از دیگر هنرپیشه‌های سرشناس فیلم ارواح اینیشرین هستند. سکان کارگردانی این اثر در دست‌های توانمند مارتین مک‌دونا قرار دارد. مک‌دونا نگارش فیلمنامه این اثر را نیز انجام داده است.

فیلم ارواح اینیشرین در هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز اکران شد. تماشاگران این فیلم در جشنواره به مدت ۱۵ دقیقه ایستاده به تشویق ارواح اینیشرین پرداختند. انتظار می‌رود ارواح اینیشرین در جشنواره‌های آینده نیز جایزه‌های بی‌شماری را درو کند و به یکی از بهترین فیلم‌های ۲۰۲۲ تبدیل شود. در مجموع باید گفت اگر از طرفداران مارتین مک‌دونا هستید و خاطره‌های خوبی با فیلم در بروژ دارید، تماشای فیلم ارواح اینیشرین برای شما خالی از لطف نخواهد بود. مشاهده این فیلم به علاقه‌مندان درام سیاه نیز پیشنهاد می‌شود.

مطالب مرتبط

مطلب بعدی مطلب قبلی